توسعه حاشیه نشینی در کرمان متوقف شود

کرمان – رییس کل دادگستری کرمان خواستار توقف توسعه حاشیه نشینی در شهر کرمان شضد. به گزارش فت فتو، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان بر مسئولیت سازی برای دستگاه ها در قرارگاه مبارزه با حاشیه نشینی نیز تاکید کرد و افزود: باید به نحوی مسئولیت سازی […]

کرمان – رییس کل دادگستری کرمان خواستار توقف توسعه حاشیه نشینی در شهر کرمان شضد.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان بر مسئولیت سازی برای دستگاه ها در قرارگاه مبارزه با حاشیه نشینی نیز تاکید کرد و افزود: باید به نحوی مسئولیت سازی شود که وظایف هر یک از دستگاه ها در چارچوب این قرارگاه اجرایی شود و در ادامه نیز باید برنامه زمان بندی اجرای مسئولیت های هر یک از دستگاه ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در کنار اقدامات حوزه ساماندهی حاشیه نشینی باید به نحوی نظارت شود که سایر اراضی مورد تصرف قرار نگیرد و در کنار آن برخورد قانونی با متجاوزین نیز صورت گیرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با بیان این مطلب که موضوع حاشیه نشینی حداقل از ۲۵ سال قبل مطرح شده، تاکید کرد: همواره جلساتی برای مقابله با حاشیه نشینی انجام شده و اقداماتی نیز صورت گرفته اما متاسفانه اثربخشی لازم را نداشته است و باید با آسیب شناسی اقدامات انجام شده، مشخص شود که چرا این مشکل حل نشده و روز به روز افزایش می یابد.

حمیدی با بیان اینکه ساخت و سازها در حاشیه شهرها در شان مردم و نظام نیست، اظهار داشت: در اینکه این وضعیت باید ساماندهی شود تردیدی وجود ندارد و البته باید مطالعات و بررسی های بیشتری صورت گیرد تا اقدامات علمی و همه جانبه ای در این حوزه اجرایی گردد.

وی بر تامین امکانات و زیرساخت های لازم برای مقابله با حاشیه نشینی تاکید کرد و گفت: با ساماندهی حاشیه نشینی در برخی نقاط، کار تمام نمی شود واین اقدامات باید به صورت مستمر و براساس برنامه مشخص دنبال شود و نظارت هایی وجود داشته باشد که این موضوع متوقف شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه گزارشات رسیده به دستگاه قضایی درباره حاشیه نشینی و زمین خواری باید سریعا مورد رسیدگی قرار گرفته و دستورات قضایی لازم نیز انجام شود، اظهارداشت: اولویت کار باید برخورد با پدیده شوم حاشیه نشینی باشد زیرا مشکلات متعددی را به دنبال دارد.

حمیدی بر هماهنگی های بین دستگاهی برای مقابله با حاشیه نشینی نیز تاکید کرد و گفت: اقدامات و تصمیمات نهادهای مربوطه نباید به شکلی باشد که اقدامات یک دستگاه اقدامات دیگری را خنثی کند.

وی اظهار داشت: یکی از آسیب های موجود این است که دستگاه ها برای اراضی خود هیچ برنامه ای ندارند و این در حالیست که از این ظرفیت ها می توان برای اجرای طرح های مختلف استفاده کرد تا این اراضی دهه ها بلااستفاده باقی نمانند.

کد خبر ۵۶۸۶۵۲۳




توسعه حاشیه نشینی در کرمان متوقف شود

منبع: مــهر
? توسعه حاشیه نشینی در کرمان متوقف شود