توسعه جنوب کرمان در گروی صنعتی‌سازی و گسترش و توسعه صنایع منطقه

فت فتو/کرمان به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، براساس سند آمایش سرزمینی استان و همچنین مطالعات صورت گرفته، استان کرمان ظرفیت معدنی خوبی دارد. دکتر جعفر رودری عصر امروز دهم آبان‌ماه در سفر یک روزه خود به شهرستان جیرفت در حاشیه بازدید از مجتمع صنعتی معدنی سرگز در جمع خبرنگاران گفت: پیش […]

فت فتو/کرمان به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، براساس سند آمایش سرزمینی استان و همچنین مطالعات صورت گرفته، استان کرمان ظرفیت معدنی خوبی دارد.

دکتر جعفر رودری عصر امروز دهم آبان‌ماه در سفر یک روزه خود به شهرستان جیرفت در حاشیه بازدید از مجتمع صنعتی معدنی سرگز در جمع خبرنگاران گفت: پیش از این اقتصاد منطقه جنوب کرمان حول محور کشاورزی بود اما برای توسعه منطقه باید به صنعتی‌سازی و گسترش و توسعه صنایع نیز توجه ویژه شود.

به گفته او، براساس سند آمایش سرزمینی استان و همچنین مطالعات صورت گرفته، استان کرمان ظرفیت معدنی خوبی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با انتقاد از عدم توجه به توسعه صنعت مس استان در گذشته عنوان کرد: توسعه صنایع معدنی در شمال و غرب استان بیشتر صورت گرفته اما خوشبختانه طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه اکتشافات و صدور مجوزهای پروانه بهره‌وری و فرآوری مواد معدنی در جنوب استان کرمان اقدامات خیلی خوبی انجام شده است.

او با تشریح پروژه‌های اقتصادمقاومتی در حوزه صنعت و معدن در جنوب استان کرمان تصریح کرد: زمینه خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جنوب استان در آینده فراهم شده است.

طبق گفته رودری، برخی از نقاط جنوب استان مانند منطقه ساردوئیه با مشکل زیرساخت(برق) مواجه هستند که با پیگیری مسئولین ارشد استانی، مقدمات احداث پست برق انجام شده است.

“امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، نقطه آغازی بر ورود بیشتر و پرنگ‌تر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این منطقه باشد.” این مطلب بخش دیگری از سخنان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سرگز بود.

او می‌افزاید: جنوب استان کرمان ظرفیت‌های اقتصادی خوبی دارد و در سند آمایش به موضوعات صنایع تبدیلی تکمیلی در بخش کشاورزی و همچنین رونق صنعت گردشگری در این منطقه تاکید شده است و در احکام برنامه هفتم توسعه نیز این موارد قید خواهند شد.

برپایه این گزارش، ذخیره معدن سرگز ۳.۷ میلیون تن است و ۲۵۰ نفر در کارخانه و معدن این مجتمع مشغول به‌کار هستند. شایان ذکر است، ظرفیت تولید سالانه‌ کارخانه تولید کنسانتره این مجتمع حدود ۳۶ هزار تن است و معدن فعلی آن تا پنج سال آینده ذخیره دارد.

انتهای پیام




توسعه جنوب کرمان در گروی صنعتی‌سازی و گسترش و توسعه صنایع منطقه

منبع: ایـسنا
? توسعه جنوب کرمان در گروی صنعتی‌سازی و گسترش و توسعه صنایع منطقه