توزیع ۴ هزا رو ۳۰۷ بسته معیشتی بین عشایر محروم کرمان

مسئول بسیج عشایری سپاه ثارالله با اشاره به توزیع ۴ هزا رو ۳۰۷ بسته معیشتی عشایر محروم استان کرمان، از ویزیت رایگان دو هزار و ۹۵ نفر از عشایر استان خبر داد. شهریار سیاری مسئول بسیج عشایری استان کرمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج، در خصوص برگزاری رزمایش تابستانی “خدمات رسانی به مناطق عشایری”، اظهار […]

مسئول بسیج عشایری سپاه ثارالله با اشاره به توزیع ۴ هزا رو ۳۰۷ بسته معیشتی عشایر محروم استان کرمان، از ویزیت رایگان دو هزار و ۹۵ نفر از عشایر استان خبر داد.

شهریار سیاری مسئول بسیج عشایری استان کرمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج، در خصوص برگزاری رزمایش تابستانی “خدمات رسانی به مناطق عشایری”، اظهار کرد: این رزمایش با شعار خدمت بی منت در کنار عشایر از تاریخ ۲۵ مرداد ماه به مدت ۱۰ روز در مناطق عشایری بر گزار شد.

این مقام مسئول افزود: مهمترین هدف رزمایش تابستانی خدمات رسانی به مناطق عشایری بسیج کردن آحاد و اقشار مختلف مردم و دستگاه های اجرایی برای خدمت رسانی به عشایر غیور استان بود.

سیاری گفت: این رزمایش با حضور ۴۹ گروه جهادی شروع به فعالیت کرد که در کنار آنها گروه های جهادی تخصصی اقشار، سازمان بسیج کشاورزی و سازمان بسیج ادرات استان هم در مناطق عشایری حضور داشتند.

توزیع توزیع ۴ هزا رو ۳۰۷ بسته معیشتی در بین عشایران محروم استان کرمان

سیاری تصریح کرد : این رزمایش با مساعدت سازمان‌های بسیج اقشار استان ،بسیج سازندگی ،ادارات عشایری و برخی از دستگاه های اجرایی و به همت گروه های جهادی عشایر در راستای ۲۶ عنوان برنامه ای که پیش بینی شده بود، اقدامات خوبی صورت گرفت.

مسئول بسیج عشایری استان افزود: در حوزه معیشتی اقدامات همچون، طبخ و توزیع غذای گرم به تعداد سه هزار و ۷۰۰ پرس، توزیع آرد به تعداد ۹۸۰ کیسه، توزیع مرغ گرم به میزان۵.۸ تن، قربانی ۱۰ رأس گوسفند و توزیع ۴ هزا رو ۳۰۷ بسته معیشتی در بین عشایران محروم صورت گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای رفع موانع اسکان و مسیرهای عشایری تعداد ۳ عدد سیل بند احداث شد، ۲۳ چاه و قنوات و ۱۸ دهانه پل ارتباطی مناطق عشایری لایه روبی، ساخت و تکمیل ۵۸ عدد سرویس بهداشتی و حمام نیز در این رزمایش تابستانه انجام شد.

سیاری اضافه کرد: دام از مهمترین عامل بقا و حیات عشایر استان محسوب می شود بنابراین در این راستا سم پاشی و گند زدایی مراکز نگهداری ۵۴۷ دام، برگزاری ۱۳۰ کلاس اموزش و بهره وری دام برای عشایر،ارائه خدمات کشاورزی و مشاوره و توزیع سم به تعداد ۱۷ مورد، واکسیناسیون ۷ هزار و ۸۳۰ دام سبک و سنگین نیز صورت گرفت.

توزیع توزیع ۴ هزا رو ۳۰۷ بسته معیشتی در بین عشایران محروم استان کرمان

مسئول بسیج عشایری استان تصریح کرد: با توجه به حضور تیم تخصصی پزشکی در این رزمایش تابستانه ۲ هزار و ۹۵ نفر مورد ویزیت و درمان رایگان قرار گرفتند.

وی گفت: ۱۷میز خدمت متعلق به گروه های جهادی، ۱۷ میز خدمت به مشاوره حقوقی پرداخت و برای ۱۳۰ دانش آموز نیز کلاس اموزشی و تقویتی برگزار و ۱۵۰ بسته فرهنگی نیز بین عشایر توزیع شد.

سیاری اذعان کرد: رساندن آب آشامیدنی سالم از دیگر برنامه های بسیج عشایری در این رزمایش بود که در این مدت ۱۰ روزه ۲۴ کیلومتر لوله گذاری و تعداد ۱۶ تانکر آب نیز به صورت سیار در اختیار عشایر قرار گرفت؛ و برای سهولت در پروژه آب رسانی نیز هزار و ۲۵۵ متر نیز از راه های مواصلاتی عشایری مرمت و تیغ زنی شد.

وی افزود: با توجه مشکلات زیادی در مناطق عشایری وجود دارد، گرچه خدماتی صورت گرفت اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم که بایستی همه ی دستگاه های اجرایی به کمک سازمان بسیج عشایری و ادارات عشایری استان بشتابند تا بتوانیم چهره فقر را از مناطق عشایری بزداییم.

مسئول بسیج عشایری سپاه ثارالله خاطر نشان کرد: ما در سازمان بسیج عشایری آماده هرنوع کمک برای رفع محرومیت از مناطق عشایری استان هستیم و خدمات رسانی به مناطق عشایری به صورت مستمر در حال پیگیری و اجرا است اما این امر نیازمند عزم جهادی دستگاه های اجرایی نیز هست.




توزیع ۴ هزا رو ۳۰۷ بسته معیشتی بین عشایر محروم کرمان

منبع: خــبرگزاری بســیج
? توزیع ۴ هزا رو ۳۰۷ بسته معیشتی بین عشایر محروم کرمان