تورم کرمان بالاتر ازمیانگین کشوری

نرخ تورم کل کشور در آبانماه ۴۴ درصد است که استان کرمان ۳.۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است. به گزارش فت فتو، جعفر رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: براساس نتایج مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه‌ای استان در آبان ماه ۴۷،۵ درصد اعلام شده است که نسبت به ماه قبل […]

نرخ تورم کل کشور در آبانماه ۴۴ درصد است که استان کرمان ۳.۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش فت فتو، جعفر رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: براساس نتایج مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه‌ای استان در آبان ماه ۴۷،۵ درصد اعلام شده است که نسبت به ماه قبل ۱.۳ درصد رشد داشته است.

 

وی افزود: منظور از نرخ تورم، درصد تغییرعدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل می‌باشد که این تغییر در استان ۱.۳ درصد رشد صعودی داشته، این در حالی است که نرخ تورم آبان ماه در نقاط شهری ۴۵.۷ درصد و نقاط روستایی ۵۱.۹ درصد می‌باشد که نسبت به ماه گذشته به ترتیب ۱ و ۲ درصد افزایش داشته است.

آقای رودری گفت: براساس نتایج مرکز آمار نرخ تورم در نقاط شهری و روستایی کشور ۴۳.۳ و ۴۷.۴ درصد است که نسبت به ماه قبل به ترتیب یک و ۱.۲ درصد دارای رشد افزایشی بوده است، خاطر نشان کرد: بیشترین نرخ تورم در استان مربوط به گروه هتل و رستوران برابر ۷۸.۴ درصد و گروه عمده خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها برابر ۶۲.۸ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۲.۳ درصد رشد صعودی داشته است.




تورم کرمان بالاتر ازمیانگین کشوری

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? تورم کرمان بالاتر ازمیانگین کشوری