تلاش کردیم تحت هیچ شرایطی تولید متوقف نشود

همزمان با هفته قوه قضاییه نشست خبری رئیس دادگستری ،دادرس و کارشناس‌ روابط عمومی دادگستری کوهبنان با خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن کنفرانس دادگستری شهرستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار “فت فتو “همزمان با هفته قوه قضاییه نشست خبری رئیس دادگستری ،دادرس و کارشناس‌ روابط عمومی دادگستری کوهبنان با خبرنگاران و اصحاب رسانه […]

همزمان با هفته قوه قضاییه نشست خبری رئیس دادگستری ،دادرس و کارشناس‌ روابط عمومی دادگستری کوهبنان با خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن کنفرانس دادگستری شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “فت فتو “همزمان با هفته قوه قضاییه نشست خبری رئیس دادگستری ،دادرس و کارشناس‌ روابط عمومی دادگستری کوهبنان با خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن کنفرانس دادگستری شهرستان برگزار شد. 

در این نشست توسط رئیس دادگستری به سوالات خبرنگاران در خصوص الکترونیکی شدن دادرسی ها، اطاله دادرسی، راه اندازی کمیته حمایت از سرمایه گذاران و اقتصاد مقاومتی، اجرای احکام جایگزین، حضور مشاور در شوراهای حل اختلاف، راه اندازی دفتر قضایی در بخش طغرالجرد، وضعیت پروندهای  سرقت، اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی و احیای حقوق عام، رصد فضای مجازی ، استقرار قاضی تعزیرات در کوهبنان، راه اندازی کمپ ترک اعتیاد ، استقرار اداره ثبت اسناد و املاک و…. پاسخ داده شد.
 
محمد مهدی میرزایی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه گفت: شهید بهشتی الگویی عملی و رفتاری برای قضات، دستگاه قضایی و کارکنان این نهاد مقدس است.

وی ابراز کرد : شهید بهشتی انسانی متخصص، منظم، متعهد، متعبد، خلاق و نوآور بود که مظلوم زیست و در نهایت مظلومیت به شهادت رسید.

میرزایی ابراز کرد : نسبت به مدت مشابه سال قبل در برخی حوزه ها و جرائم همچون مواد مخدر ، طلاق ، نزاع دسته جمعی و…. شاهد کاهش پرونده بودیم اما در سرقت های جزیی شاهد افزایش پرونده ها هستیم.

وی خاطر نشان کرد: حوزه قضایی هرگز در مقام تعطیلی هیچ کارگاه و شرکت تولیدی اقدام نکرده بلکه نواقص را با تشکیل جلسات و الزام مدیران به رفع نقص در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام نموده است.

رئیس دادگستری کوهبنان افزود: تلاش کردیم تحت هیچ شرایطی تولید متوقف نشود و کارگران بیکار نشوند بلکه همواره در رفع موانع تولید تلاش کردیم چون دغدغه مقام معظم رهبری بر رفع موانع تولید است .

وی تاکید کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در کوهبنان بر اساس متوسط کشوری و استانی به نصف کاهش پیدا کرده با توجه به این که در سال ۱۴۰۰ با افزایش ورودی پرونده ها مواجه بودیم اما زمان رسیدگی به پرونده ها به ۵۷ روز رسیده است.

میرزایی ادامه داد: زیر ساخت های الکرونیکی دستگاه قضایی ارتقا پیدا کرده لذا مردم در محل خانه ، کار یا با مراجعه به دفاتر قضایی کارها را انجام می دهند که با این مهم در وقت و هزینه ها صرفه جویی صورت گرفته بدون شک دادرسی آینده دادرسی الکترونیکی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: از افتخارات ما این است که در اتخاذ تصمیم هیچ زمانی با فشار ، توصیه و خواسته دیگران رای صادر نکردیم بلکه بر اساس استنباط قانون رای صادر شده و همواره تلاش کردیم در جهت احقاق حق ،عدالت و قسط حرکت کنیم .

میرزایی ابراز کرد: پروندهای مواد مخدر به روز رسیدگی ، رای صادر و تعیین تکلیف می شوند امیدواریم با درخواست مردم و‌ پیگیری های لازم بزودی مشکل اداره ثبت اسناد و املاک کوهبنان مرتفع گردد.

وی خاطر نشان کرد: جا دارد که قاضی تعزیرات در کوهبنان مستقر تا اجحافی در حق مردم نشود و به تخلفات احتمالی اصناف در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی گردد.

رئیس دادگستری کوهبنان تصریح کرد:  احداث و استقرار کمپ ترک اعتیار در شهرستان کوهبنان ضروری است در این راستا نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی و نیروهای متخصص و کارآمد است البته در حال حاضر سمهیه ای از کرمان جهت معرفی به کمپ گرفتیم ولی جا دارد مراکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان راه اندازی شوند.

وی بیان کرد: ما کشور اسلامی و پیرو مولای متقیان هستیم لذا باید جلوی ولنگاری فضای مجازی گرفته شود البته بسیاری از گروه های شکل گرفته در فضای مجازی منتسب به کوهبنان نیست اما باید تلاش شود جلوی تخریب ونشر اکاذیب در فضای مجازی گرفته شود و بیشتر از مزایای این فضا بهره ببریم خانواده ها باید نظارت بیشتری بر حضور فرزندان در فضای مجازی داشته باشند.

میرزایی یادآور شد: در رابطه با اصل ۱۵۶ قانون اساسی در بحث منابع طبیعی و معادن کارهای خوبی انجام شده لذا در ۴ سال گذشته تصرفی بر منابع طبیعی به صورت مستمر نداشتیم و تمام‌ پرونده ها مربوط به ده تا پانزده سال گذشته است .

وی تصریح کرد: در بحث معادن همگان دغدغه دارند لذا بر اساس محدود پروانه بهرداری برداری سرمایه گذار باید فعالیت کند در معادن دولتی برخی مدیران به وظیفه خودشان به خوبی عمل نمی کنند که نتیجه آن  آسیب به کارگران و خانواده های آنان در دراز مدت خواهد بود.

وی تاکید کرد: منشا بسیاری از مشکلات خانوادگی خصوصا طلاق ها مواد مخدر است که متاسفانه مواد مخدر صنعتی مشکلات بیشتری را برای خانواده ها در بر دارد. 

رئیس دادگستری کوهبنان گفت: سرقت های خرد در سال ۱۴۰۰ در کوهبنان افزایش پیدا کرده در حالی که ما سرقت کلان در شهرستان نداریم البته مردم باید در حفاظت از اموال خود بیشتر دقت کنند چون مردم در پیشگیری از جرم نقش بسزایی دارند.

وی بیان کرد: راه اندازی دفاتر قضایی باید بر اساس حد نصاب پرونده های قضایی باشد که اگر حد نصاب برداشته شود با راه اندازی دفاتر ترددها کاهش پیدا می کند و شاهد کاهش هزینه ها خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در بحث احکام جایگزین تلاش شد کسانی که مرتکب جرم شده اند خدمات عمومی به مردم ارائه دهند ولی زیر ساخت ادارات برای این امر هنوز تامین نشده البته جزای نقدی هم در این راستا در دستور کار است.

میرزایی افزود: بازدید از معادن را در دستور کار داریم که تاکنون بازدید از معادن ۱۲-۱۴و هشونی انجام شده است.
  
وی ادامه داد: راه اندازی کمیته حمایت از اقتصاد مقاومتی ، سرمایه گذاری و رفع موانع تولید ، اشتغال و مبارزه با فساد اقتصادی  مستلزم  همکاری فرمانداری ، ادارات صمت منابع طبیعی و دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است  که آثار خوبی به دنبال دارد.
  
رئیس دادگستری کوهبنان گفت: از زمان حذف دادسرا زمان رسیدگی به پرونده ها به شدت کاهش پیدا کرده پرونده های مواد مخدر به جز موارد خاص  روزانه رسیدگی می شود  و در سایر پرونده ها رسیدگی با سرعت انجام می شود در برخی پرونده ها اخذ نظر کارشناسی زمان بر است و برخی پرونده ها حجم کاری دارند و رسیدگی به آنها زمان بر است.

انتهای پیام/نامجو کوهبنانی 




تلاش کردیم تحت هیچ شرایطی تولید متوقف نشود

منبع:آرمـان
? تلاش کردیم تحت هیچ شرایطی تولید متوقف نشود