تفکیک حق و باطل، پیام عاشوراست/همه در جهاد تبیین وظیفه داریم

فت فتو/کرمان استاد حوزه علمیه کرمان گفت: هر کس وظیفه دارد در محدوده ولو یک نفر کنارش که حرفش اثر می کند، یک پیام در فضای مجازی بگذارد و یک حرکت انجام دهد، باید در مسیر جهاد تبیین قدم برداریم. حجت الاسلام احمد شیخ بهایی در گفت و گو با خبرنگار فت فتو با تسلیت […]

فت فتو/کرمان استاد حوزه علمیه کرمان گفت: هر کس وظیفه دارد در محدوده ولو یک نفر کنارش که حرفش اثر می کند، یک پیام در فضای مجازی بگذارد و یک حرکت انجام دهد، باید در مسیر جهاد تبیین قدم برداریم.

حجت الاسلام احمد شیخ بهایی در گفت و گو با خبرنگار فت فتو با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: حادثه کربلا یک حادثه موقت نیست که در تاریخ خاصی صورت گرفته و تمام شده باشد. در حقیقت یک نماد از یک حرکت جهادی است که از اول خلقت آدم تا روز قیامت ادامه دارد و آن نبرد حق و باطل است.

وی با تاکید بر اینکه نکته مهم شناخت حق و شناخت باطل و تفکیک بین این دو و حرکت در جبهه حق تا پای جان است و این پیام عاشوراست تصریح کرد: متأسفانه دشمن آنچه که در جبهه باطل و مقابل حق قرار گرفته، ضمن اینکه صراحتا علیه حق مبارزه می کند گاهی در قالب هایی فرو می رود و خود را به قیافه حق در می آورد و حق را باطل جلوه می دهد که این نیازمند روشنگری است تا مردم فریب نخورند.

این استاد حوزه بیان کرد: امام علی علیه السلام فرمودند«اگر حق به طور خالص ارائه می شد کسی در پذیرش آن تردید نمی کرد و اگر باطل به طور خالص ارائه می شد کسی در رد آن تردید نمی کرد».

استاد حوزه علمیه کرمان اظهار کرد: مقداری حق و مقداری باطل به هم آمیخته می شود و اینجاست که مردم گرفتار می شوند و نیازمند روشنگری و تبیین هستند و اینجاست که جهاد تبیین شکل می گیرد.

شیخ بهایی تصریح کرد: حرکت مبارزه حق و باطل توسط امام حسین علیه السلام انجام می شود و همراه آن تبیین و روشنگری هم هست و بعد از ایشان حرکت حضرت زینب و امام سجاد علیه السلام  و اسرای کربلا حرکت تبیینی است و روشنگری آنها باعث می شود نقشه جبهه باطل شکست بخورد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه ما اکنون در شرایطی هستیم که تبلیغات جبهه باطل علیه جبهه حق خیلی اوج گرفته و جنگ جنگ رسانه ای، جنگ باورها، اراده ها و جنگ بینش هاست گفت: تبیین یعنی روشنگری، وظیفه واجب فوری و قطعی برای همه است و هرکس هر مقداری که سخنش برد دارد و تاثیرگذار است باید حق را بگوید و مسائل را روشن کند.

وی ادامه داد: اکنون مسائل زیادی از جمله خدا، قرآن ، پیامبر و اهل بیت تا نماز، روزه، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، عزاداری و مسائل مربوط به امام حسین علیه السلام زیر سوال می رود و دشمن مرتب شبهه منتشر می کند.

شیخ بهایی گفت: یکی از مصادیق جهاد تبیین همین منبرهایی است که علماء و روحانیون در جمع مردم حرف می زنند و یکی از مصادیق روشنگری است، همچنین مداحانی که با سرودن اشعار روشن و خواندن نوحه های روشن می توانند ابهامات را از ذهن مردم برطرف کنند.

وی تصریح کرد: هر کس وظیفه دارد در محدوده ولو یک نفر کنارش که حرفش اثر می کند، یک پیام در فضای مجازی بگذارد و یک حرکت انجام دهد، باید در مسیر جهاد تبیین قدم برداریم.

این استاد حوزه علمیه کرمان بیان کرد: اگر دشمن در کارش موفق شود اتفاقی که در کوفه افتاد و آن همه عاشق امام حسین علیه السلام زمین گیر شده و دشمن توانست حضرت را به شهادت برساند، در حالی که اگر عاشقانی که دلشان با امام بود، گرفتار ترس، مال دنیا، شبهات، پیام های منفی و اختلافات نشده بودند، حادثه کربلا اتفاق نمی افتاد لذا اهمیت مسثله اینقدر است.

وی افزود: اکنون در شرایط جنگ تمام عیار با استکبار و ظلم و ستمی که اسرائیل و امثال آن دنبال هستند، مواجهیم و با هزینه های فراوان فرهنگ فسادی در عالم منتشر می کنند که وظیفه داریم در مقابل آن بایستیم. نه اینکه فقط دفاع کنیم چراکه ما در موضع برتر هستیم و باید حمله کنیم.

شیخ بهایی افزود: اینطور نیست که آنها شبهه مطرح کنند درباره زن و ما دفاع کنیم بلکه ما مدعی هستیم فرهنگ غربی به زن ظلم کرده و ما باید به این مبانی حمله کنیم. آنها که از برهنگی شروع کرده و به ازدواج با حیوانات و محارم رسیدند، نشان می دهد این مسیر باطل پایان ناپذیر است و تا نابودی دنیا دست بردار نیستند لذا روشنگری می خواهد تا باطل را در لباس حق جلوه ندهند و این کاری است که امام حسین علیه السلام کرد و کاری که مجالس امام حسین علیه السلام انجام می دهد و باید قدر این روزها و ساعات را بدانیم.

انتهای پیام




تفکیک حق و باطل، پیام عاشوراست/همه در جهاد تبیین وظیفه داریم

منبع: ایـسنا
? تفکیک حق و باطل، پیام عاشوراست/همه در جهاد تبیین وظیفه داریم