تعیین تکلیف لایحه اصلاح سازوکار فرآیند اسقاط خودرو/ توضیحات وزیر صمت درباره لایحه اسقاط خودرو

به گزارش گروه سیاست فت فتو، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت پس از حضور در نشست روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: قانون ساماندهی صنعت خودرو که اوایل سال جاری ابلاغ شد از سال ۹۷ در جریان تصویب بود از آنجا که در این قانون اسقاط خودرو به تولید […]

به گزارش گروه سیاست فت فتو، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت پس از حضور در نشست روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: قانون ساماندهی صنعت خودرو که اوایل سال جاری ابلاغ شد از سال ۹۷ در جریان تصویب بود از آنجا که در این قانون اسقاط خودرو به تولید پیوند خورده بنابراین اگر خودرو برای اسقاط وجود نداشته باشد، شماره گذاری و تولید با مشکلاتی روبه رو می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: مجلس با کلیات لایحه ارسالی موافقت کرد و در جلسه امروز، آخرین تغییرات در این لایحه نهایی شد و برای تصویب به صحن ارسال می‌شود.

علی جدی نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توضیح نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دستور کار جلسه امروز، بررسی لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو ارجاعی از صحن علنی به منظور بررسی پیشنهادات نمایندگان بود.

وی افزود: در نشست امروز مقرر شد، در صورت نبود گواهی اسقاط به ازای واردات کامیون، کامیونت و کشنده‌ها ۱.۵ درصد از ارزش گمرکی به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: برای خودرو‌های تولید داخلی نیز باید ۱.۵ درصد از قیمت خودروی صفر به این صندوق واریز شود.

جدی تصریح کرد: دومین دستور کار امروز کمیسیون بررسی طرح ارتقای جایگاه تحقیق و توسعه و نوآوری صنعت و معدن در کشور با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور بود که براساس تصمیم کمیسیون، این طرح برای بررسی بیشتر به کمیته مربوطه ارجاع شد.

انتهای پیام/




تعیین تکلیف لایحه اصلاح سازوکار فرآیند اسقاط خودرو/ توضیحات وزیر صمت درباره لایحه اسقاط خودرو

منبع:آنـــا
? تعیین تکلیف لایحه اصلاح سازوکار فرآیند اسقاط خودرو/ توضیحات وزیر صمت درباره لایحه اسقاط خودرو