تعداد ناظران بازار در کرمان یک دهم استاندارد است

کرمان – فت فتو – سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار کرمان تاکید کرد: تعداد نظران و بازرسان بسیج در بازارهای استان قابل قبول نیست زیرا در این بخش سهم کشور هفت هزار و ۷۰۰ ناظر بوده و به این تناسب سهم استان باید ۴۰۰ نفر باشد اما ۴۰ نفر است. به گزارش فت فتو، حسین […]

کرمانفت فتو – سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار کرمان تاکید کرد: تعداد نظران و بازرسان بسیج در بازارهای استان قابل قبول نیست زیرا در این بخش سهم کشور هفت هزار و ۷۰۰ ناظر بوده و به این تناسب سهم استان باید ۴۰۰ نفر باشد اما ۴۰ نفر است.

به گزارش فت فتو، حسین مهرابی روز پنجشنبه در نشست مشترک تنظیم بازار ملی و استانی با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر جهادکشاورزی و معاون وزیر کشور افزود: تعداد و میزان ناظران و بازرسان بسیج در بازار استان کرمان باید به صورت جدی از سوی بسیج یا جهاد کشاورزی دنبال و تا روز یکشنبه گزارش آن به استانداری ارسال شود.

وی با بیان اینکه مفاد تفاهم نامه مرتبط با این موضوع به تناسب میانگین کشور اجرا نشده است افزود: قرارگاه امنیت غذایی باید هرروز در ساعت های مقرر توسط سازمان های جهاد کشاورزی برگزار شود زیرا تامین غذا مساله ای روزانه است.

مهرابی عنوان کرد: دبیرخانه اقدام مشترک گزارش کارگروه امنیت غذایی را روزانه دریافت و پس از جمع بندی به ما ارائه کند.

برخورد با گرانفروشان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز در حاشیه این نشست با اشاره به اینکه وضعیت ارز ترجیحی دقیقا مشخص نیست گفت: در صورت اجرای این طرح تمهیدات آن نیز اندیشیده می شود، محیطی را با هدفمندی یارانه ها و رسیدگی به تخلفات فراهم می کنیم که باوجود تشدید بازرسی‌ها، این طرح اثرگذاری بر مصرف و افزایش قیمت نداشته باشد.

مجید میری ادامه داد: همچنین با تشکیل کارگروه اقدام مشترک ذیل کارگروه تنظیم بازار مکلفین بازرسی را با همکاری جهاد کشاورزی، بسیج و سایر اصناف تشدید می‌کنیم و تخلفات این بخش به صورت ویژه رسیدگی می شود.

وی افزود: با افرادی که آرامش روحی و روانی جامعه را از بین ببرند برخورد می شود، همچنین بحث احتکار و گرانفروشی در بازارهای کرمان پیگیری می شود، اما در نهایت آنچه در بازار اتفاق می افتد به نفع جامعه و مردم است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: کمبود بازرس و ناظر در بازار باید مرتفع شود.

به گزارش فت فتو در این نشست که با مشارکت مدیران سایر استان ها برگزار شد گزارشی از آخرین وضعیت بازار در استان ها ارائه و مسائل مرتبط با نظارت ها و کنترل بازار نیز مطرح و تصمیم گیری شد.




تعداد ناظران بازار در کرمان یک دهم استاندارد است

منبع: ایرنـا
? تعداد ناظران بازار در کرمان یک دهم استاندارد است