تدوین سند توسعه ۵ ساله اقامه نماز در کرمان

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان گفت: به‌زودی سند توسعه ۵ ساله اقامه نماز در استان تدوین می‌شود. به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان رئیس ستاد اقامه نماز کرمان در نخستین جلسه شورای اقامه نماز آموزش‌وپرورش استان در سال جدید، تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت را فرصتی برای تحول مثبت در وجود انسان […]

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان گفت: به‌زودی سند توسعه ۵ ساله اقامه نماز در استان تدوین می‌شود.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان رئیس ستاد اقامه نماز کرمان در نخستین جلسه شورای اقامه نماز آموزش‌وپرورش استان در سال جدید، تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت را فرصتی برای تحول مثبت در وجود انسان برشمرد و گفت: اقدامات ارزشمندی از سوی آموزش‌وپرورش استان در راستای بهبود کیفیت اقامه نماز در مدارس و ادارات انجام شده است.

حجت‌الاسلام مهدی‌ عرب‌پور، با تأکید بر خودداری از اجبار دانش‌آموزان برای شرکت در نماز،  افزود: به جای اجبار باید از روش‌های تشویقی و انگیزشی برای حضور فعال دانش‌آموزان در نماز استفاده کرد.

وی سه رکن تجهیز، توجیه و تشویق را از ارکان اصلی برپایی باشکوه نماز جماعت در مدارس دانست و افزود: تجهیز به معنای نظافت و آراستگی نمازخانه مدارس است. توجیه به معنای توجیه روحانیون است و باید تا حد امکان روحانیون با اطلاعات به روز، آراسته و جوان در مدارس حضور یابند. تشویق هم به معنای تشویش دانش‌آموزان و حضور مدیر و معلمان مدرسه در نماز جماعت است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان  از تدوین سند توسعه ۵ ساله نماز به‌زودیدر استان خبر داد وافزود: بدون تردید هزینه کرد برای اقامه نماز سرمایه‌گذاری است و می‌تواند باعث پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شود.

 مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کرمان نیز  با تأکید بر اختصاص۲۰ دقیقه از وقت کاری مدارس و ادارات برای اقامه نماز جماعت ،  افزود: نماز جماعت در بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان برپا می شود.

رضا رضایی با بیان اینکه نماز جماعت در مدارس استان با حضور بیش از ۲ هزار روحانی برپا می‌شود، افزود: دوره‌های آموزشی ویژه ائمه جماعت مدارس باید به‌صورت شهرستانی و منطقه‌ای برگزار شود. و همچنین مدیر و کادر اجرایی مدرسه نیز موظف به شرکت در نماز جماعت همراه با دانش‌آموزان هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با  اشاره به نیاز تعداد زیادی از مدارس استان به ساخت نمازخانه گفت: براساس آیین‌نامه اجرایی بند(ت) ماده (۶۳) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، شرکت‌هایی که اقدام به ساخت مدرسه یا نمازخانه کنند از مالیاتشان کسر می‌شود.




تدوین سند توسعه ۵ ساله اقامه نماز در کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? تدوین سند توسعه ۵ ساله اقامه نماز در کرمان