تحقق حمایت حقوقی و قضایی از صنعت گردشگری در استان کرمان

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی گفت: دستگاه قضایی این استان، حمایت حقوقی و قضایی از صنعت گردشگری را در برنامه کاری خود دارد و در این راستا طرح توانمندسازی مناطق گردشگری از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در حال کار است تا از ظرفیت های گردشگری روستاها، برای توانمندی مردم […]

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی گفت: دستگاه قضایی این استان، حمایت حقوقی و قضایی از صنعت گردشگری را در برنامه کاری خود دارد و در این راستا طرح توانمندسازی مناطق گردشگری از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در حال کار است تا از ظرفیت های گردشگری روستاها، برای توانمندی مردم آن منطقه و‌جلوگیری از مهاجرت روستاییان نهایت استفاده صورت گیرد.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در سفر به شهرستان شهربابک افزود:با توجه به هفته گردشگری، ضمن برنامه هایی که در این شهرستان داشته ام، بازدیدی از روستای تاریخی میمند داشته ایم که از ظرفیت های مهم گردشگری در سطح استانی و ملی به شمار می رود.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: در راستای حمایت از صنعت گردشگری در استان کرمان، کارگروه ویژه حمایت حقوقی و قضایی از صنعت گردشگری در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان شکل گرفته است و در جلسات منظم این کارگروه، دغدغه های صنعت گردشگری و سرمایه گذاران این حوزه بررسی شده و مشکلات موجود پیگیری و رسیدگی می شود و تاکنون اقدامات بسیار خوبی نیز انجام شده است.
 
نماینده‌ عالی قوه قضاییه در استان کرمان با بیان اینکه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از منطقه گردشگری میمند بازدید کرده و با فرهنگ مردم این منطقه آشنا می شوند، ابراز کرد: روستای گردشگری میمند مشکل حادی ندارد و برخی مشکلات این منطقه نیز در کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از صنعت گردشگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا از ظرفیت صد در صدی این روستا برای جذب گردشگران داخلی و خارجی استفاده شود.
 
حجت الاسلام حمیدی گفت: تلاش می‌شود که از صنعت گردشگری در استان کرمان در راستای منافع نظام و مردم نهایت بهره برداری صورت گیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری از صنعت های مهم استان و کشور به شمار می رود، اظهار کرد: در تمامی کشورها به موضوع گردشگری توجه ویژه ای صورت می گیرد و در کشور ما به لحاظ وجود فضاهای گردشگری متعدد و مهم، کمتر به این صنعت توجه شده است.
 
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان به لحاظ دارا بودن آثار ثبت شده ملی و جهانی، قطب گردشگری کشور به شمار می رود، تصریح کرد: در استان کرمان نیز متناسب با ظرفیت های گردشگری موجود، از صنعت گردشگری بهره برداری نمی شود و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که در پرتوی تعامل تمامی مجموعه ها، از این صنعت مهم استفاده مناسب صورت گیرد.

انتهای پیام/ شهربابک 




تحقق حمایت حقوقی و قضایی از صنعت گردشگری در استان کرمان

منبع:آرمـان
? تحقق حمایت حقوقی و قضایی از صنعت گردشگری در استان کرمان