تحقق ایجاد دانشگاه های کارآفرین با فعالیت های فناورانه

دلیری گفت: اساتید باید بتوانند با فعالیت‌های فناورانه خود را هماهنگ کنند تا شاهد ایجاد دانشگاه‌های کار آفرین باشیم. به گزارش فت فتو از کرمان، علیرضا دلیری، دستیار ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آئین اختتامیه رویداد ملی همراه هفت گنج در دانشگاه جیرفت گفت: جنوب کرمان تنوع موضوعی زیادی دارد؛ بنابراین با رویکرد فناورانه می‌توان […]

دلیری گفت: اساتید باید بتوانند با فعالیت‌های فناورانه خود را هماهنگ کنند تا شاهد ایجاد دانشگاه‌های کار آفرین باشیم.

به گزارش فت فتو از کرمان، علیرضا دلیری، دستیار ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آئین اختتامیه رویداد ملی همراه هفت گنج در دانشگاه جیرفت گفت: جنوب کرمان تنوع موضوعی زیادی دارد؛ بنابراین با رویکرد فناورانه می‌توان ظرفیت‌های منطقه را شکوفا کرد.

او با بیان اینکه مردم منطقه جنوب کرمان زحمتکش هستند؛ ولی با نگاه سنتی عمل می‌کنند؛ بنابراین باید تفکر نوآورانه را در فعالیت کسب و کار این منطقه تزریق کنیم، افزود: اساتید باید بتوانند با فعالیت‌های فناورانه خود را هماهنگ کنند تا شاهد ایجاد دانشگاه‌های کار آفرین باشیم.

دلیری  تصریح کرد: جامعه اقبال بهتری در حوزه‌های فناوری دارد و سرمایه گذاری سنتی بی فایده است.

او به فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در معاونت علمی دنبال تغییر نگاه و رویه رویکرد به کسب و کار، فضای فکری اساتید و دانشجویان هستیم؛ بنابراین علم باید به محصول تبدیل شود، اما در این زمینه هنوز ۲۰ درصد راه را رفته ایم.

دستیار ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه فعالیت‌های نوآورانه جا و مکان خاصی ندارد؛ بنابراین محدودیتی در این زمینه نداریم، ظرفیت مناطق محروم را در بخش فناورانه نسبت به مناطق برخوردار بیشتر دانست و بر تغییر رویکرد فکری، پرورش خلاقیت، تلاش و تبدیل علم به محصول تاکید کرد.

حسین شکفته، رئیس دانشگاه جیرفت نیز از راه اندازی دبیرخانه دائمی رویداد ملی هفت گنج خبر داد و گفت: وجود این دبیرخانه سبب مستمر شدن فعالیت‌های فناورانه می‌شود.

 

او با بیان اینکه ۸۰ تیم در رویداد ملی هفت گنج شرکت کردند، افزود: ۹ تیم ایده‌های خود را امروز به نمایش می‌گذارند و در نهایت سه تیم و یک تیم شایسته تقدیر انتخاب می‌شوند.

شکفته تصریح کرد: با وجود اینکه ۱۱ سازمان، دانشگاه و نهاد در رویداد ملی همراه هفت گنج مشارکت کرده اند، بر مشارکت بیشتر استعداد‌های منطقه جنوب کرمان در واحد‌های فناور تاکید داریم.

او با بیان اینکه مراکز رشد، زمینه تبدیل علم را به محصول ایجاد می‌کند، بیان داشت: رویداد ملی همراه هفت گنج در چهار محور کشاورزی، سلامت و پزشکی، فنی و مهندسی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه جیرفت هدف از برگزاری رویداد ملی همراه هفت گنج را جذب ایده ها، تیم‌ها و محصولات فناورانه و نوآورانه برشمرد و از برگزاری سه کارگاه آنلاین برای تیم‌های شرکت کننده در رویداد ملی همراه هفت گنج خبر داد.

رویداد ملی هفت گنج با حضور دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی جنوب کرمان برگزار شد. 

انتهای پیام/ م 




تحقق ایجاد دانشگاه های کارآفرین با فعالیت های فناورانه

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? تحقق ایجاد دانشگاه های کارآفرین با فعالیت های فناورانه