تجربیات دفاع مقدس در گام دوم انقلاب کارآیی خواهد داشت

جانشین سپاه ناحیه رفسنجان گفت: وظیفه ماست که در زمینه دفاع مقدس روشنگری کنیم و پاسخگوی شهبات جوانان باشیم؛ ضمن اینکه تجربیات دفاع مقدس در گام دوم انقلاب کارآیی خواهد داشت. به گزارش فت فتو از رفسنجان، حسین تقوی‌رشیدی پیش از ظهر امروز در آیین نواختن زنگ ملی ایثار در مدرسه شاهد اظهار کرد: کلمه […]


جانشین سپاه ناحیه رفسنجان گفت: وظیفه ماست که در زمینه دفاع مقدس روشنگری کنیم و پاسخگوی شهبات جوانان باشیم؛ ضمن اینکه تجربیات دفاع مقدس در گام دوم انقلاب کارآیی خواهد داشت.

به گزارش فت فتو از رفسنجان، حسین تقوی‌رشیدی پیش از ظهر امروز در آیین نواختن زنگ ملی ایثار در مدرسه شاهد اظهار کرد: کلمه ایثار یعنی گذشتن از آن‌چه که انسان به آن سخت نیازمند است که بزرگترین آن جان انسان است.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان ادامه داد: شاهد بودیم در هشت سال دفاع مقدس ایثارگران ما بهترین هدیه خداوند را گذاشتند و رفتند و با هدفی که داشتند پا به میدان نبرد علیه دشمن گذاشتند که این‌ها به ریشه و اساس انقلاب ما برمی‌گردد.

تقوی تصریح کرد: همه اندیشمندان و تاریخ‌نویسان اعتراف دارند؛ انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها تفاوت ریشه‌ای و مبنایی داشته؛ چون همه انقلاب‌های دنیا ریشه اقتصادی داشتند؛ اما ما این را در جنگ و انقلاب نمی‌بینیم. ما در جنگ متجاوز نبودیم؛ بلکه دفاع کردیم و زیبنده بود که نام آن را دفاع مقدس بگذارند.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان اظهار داشت: ملت ایران با تمام مردم دنیا متفاوت هستند. اتفاقی که از سال ۱۳۴۲ به بعد رخ داد و از سال ۱۳۵۷ پیروزی انقلاب متبلور شد، نشان داد اگر قرار است اتفاقی در دنیا بیفتد و ظهور صورت گیرد، باید زمینه آن فراهم شود که ملت ایران در طول تاریخ نشان دادند پذیرنده همه خوبی‌ها و دفع‌کننده بدی‌ها هستند.

وی اضافه کرد: انقلاب که به پیروزی رسید، راه انقلاب با زعامت امام خامنه‌ای همچنان ادامه دارد؛ البته فراز و فرودهایی داریم که اگر هرکس در هر جاکه هست با پیروی از ولایت بر اساس وظیفه خود کارش را انجام دهد، از این سختی‌ها عبور خواهیم کرد. چنان‌چه شهدا نه یک کلام کم و نه یک کلام زیاد مقید ولایت بودند.

محسن جمالی‌زاده جانشین سپاه ناحیه رفسنجان هم با تسلیت ایام ماه صفر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: در هشت سال جنگ دشمنان همه پای کار آمدند که بتوانند انحرافی در این مسیر ایجاد کنند که به لطف خون شهدا تحقق پیدا نکرد.

وی با معرفی کتاب «مطالبات رهبری در حوزه دفاع مقدس»، ادامه داد: یکی از نکات این کتاب؛ علل و عوال وقوع جنگ است که پیشنهاد می‌شود حتما مورد رصد و بررسی قرار گیرد.

جمالی‌زاده افزود: دشمنان با نظام نوپای ما مشکل داشتند و از ابهت انقلاب ما می‌ترسیدند؛ چون تا دیروز هر اراده‌ای داشتند و هر دخالتی در کشور ما انجام می‌دادند؛ اما امروز ملتی با شعار اسلام‌خواهی در دنیایی که هیچ بویی از اسلامیت نبرده به میدان آمدند و  دشمنان از همین شعار می‌ترسیدند و برنامه‌ریزی کردند از همان ابتدا با انقلاب ما مبارزه کنند.

وی تصریح کرد: جنگ‌های زیادی در کشور رخ داد و بخش‌هایی از ایران جدا شد؛ اما در هشت سال دفاع مقدس جنگیدیم، اما یک وجب از خاک‌مان را به دشمن ندادیم.

جانشین سپاه ناحیه رفسنجان به تحریفات حوزه دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: دشمنان در این حوزه خیلی کار می‌کنند و به هیچ عنوان قبول شکست نمی‌کنند. در حالی که از مؤثرترین اقداماتی که در چله اول انقلاب رخ داد، دفاع مقدس بود و در این حوزه، دستاوردهای زیادی در حوزه‌های سیاسی، دفاعی و امنیتی داریم که دشمن نمی‌تواند اینها را بپذیرد؛ بنابراین وظیفه ماست که در این زمینه ورود کرده و روشنگری کنیم و پاسخگوی شهبات جوانان باشیم؛ ضمن اینکه تجربیات دفاع مقدس در گام دوم انقلاب کارآیی خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

 





تجربیات دفاع مقدس در گام دوم انقلاب کارآیی خواهد داشت

منبع:فــارس
? تجربیات دفاع مقدس در گام دوم انقلاب کارآیی خواهد داشت