تامین اثاث و احشام از دست رفته مردم ظرف مدت ۱۰ روز/ لزوم تجهیز شهرداری های منطقه برای مقابله با حوادث

آیت الله رئیسی با اشاره به مشکلات دامدارانی که احشام خود را از دست داده اند افزود: برآوردهایی برای میزان خسارات احشام صورت گرفته که باید ظرف مدت ده روز خریداری شده و در اختیار مردم قرار گیرد به گزارش فت فتو؛ به نقل از “راه آرمان” آیت الله سید ابراهیم رییسی عصر جمعه در پایان […]

آیت الله رئیسی با اشاره به مشکلات دامدارانی که احشام خود را از دست داده اند افزود: برآوردهایی برای میزان خسارات احشام صورت گرفته که باید ظرف مدت ده روز خریداری شده و در اختیار مردم قرار گیرد

به گزارش فت فتو؛ به نقل از “راه آرمان” آیت الله سید ابراهیم رییسی عصر جمعه در پایان سفر از پیش اعلام نشده خود برای دیدار با اهالی سیل‌زده جنوب کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، استاندار، فرمانداران و همه مدیران و دستگاهها که در امدادرسانی دو سیل اخیر در کرمان تلاش کردند تشکر می کنم، مساله مهم ابتدایی در حوادثی مثل سیل و زلزله امدادرسانی است که از این نظر امدادرسانی خوبی انجام شده است

وی با اشاره به این موضوع که  امروز مردم احساس می کنند که مسئولان در کنارشان هستند ادامه داد: در این سیل و سیل قبل استان کرمان، دولتمردان و مسئولان استان پای کار بودند و مردم احساس کردند که دولت در کنارشان است اما این حضور باید برای گره گشایی از کار مردم ادامه داشته باشد.

وی توضیح داد: پیش بینی های لازم انجام گیرد تا اگر باز شاهد نزولات آسمانی بودیم مشکلاتی پیش نیاید؛ همچنین احداث سیل بندها برای حفظ وضعیت کشاورزی مردم که در این مسیر وجود دارد در اسرع وقت انجام شود.

رئیسی گفت: نسبت به رفع آبگرفتگی منازل  که زودتر آغاز شده وسایل منازل و دام مردم که در این سیل دچار مشکل شده باید در اقدامی فوری حداکثر طی ۱۰ روز آینده تامین شود.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات دامدارانی که احشام خود را از دست داده اند افزود: برآوردهایی برای میزان خسارات احشام صورت گرفته که باید ظرف مدت ده روز خریداری شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم انجام تصمیمات بلندمدت در منطقه تصریح کرد: مساله آبخیزداری از جمله کارهای بلندمدتی است که باید در منطقه جیرفت انجام شود.

دکتر رئیسی اذعان کرد: از کارهای بسیار خوبی است که قرارگاه سازندگی باید موضوع را دنبال کند و اعتبار آن را هم از درآمدهای استان،معادن هم دولت بودجه اختصاص دهد این کار با حرکتی جهادی به سامان می رسد.

رئیسی افزود: البته کار سیل بندها کاری طولانی مدت است اما حتما باید برای جلوگیری از خطرات سیل در آینده دنبال شود.

رئیس جمهور گفت:این سفر، سفر استانی نبود و به صورت دفعه ای به خاطر سیل بود، تا گره گشایی از کار مردم صورت گیرد، در آینده سفر استانی به کرمان خواهم داشت و مناطقی که نتوانستم حضور پیدا کنم در آینده حضور پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز عملا در مسیر یک جلسه شورای تامین استان برگزار شد  ادامه داد: اما سفر آینده که سفر استانی است برای مردم استان کرمان عرض سلام و خسته نباشید دارم  امیدوارم با همین روحیه بسیجی که نسبت به انقلاب و ارزش های انقلابی دارند را حفظ کنند، روحیه ای که حاج قاسم برای نه فقط مردم استان بلکه برای کل کشور می خواست و امید که ماهم بتوانیم همین مسیر را ادامه دهیم.

رییس جمهور در پایان درباره حل مشکلات هنگام حوادث نیز گفت: باید شرایط اطمینان بخش ایجاد کرد که مساله باید در دولت طرح شود و شهرداری های این مناطق در استان را تجهیز کنیم.

انتهای پیام/




تامین اثاث و احشام از دست رفته مردم ظرف مدت ۱۰ روز/ لزوم تجهیز شهرداری های منطقه برای مقابله با حوادث

منبع: دانــا
? تامین اثاث و احشام از دست رفته مردم ظرف مدت ۱۰ روز/ لزوم تجهیز شهرداری های منطقه برای مقابله با حوادث