تاثیر هوای گرم در رانندگی را جدی بگیرید

مهدی سلیمی درباره تاثیر هوای گرم در رانندگی گفت: برای انجام سفری مطمئن و بدون حادثه و با خاطره خوش، نیاز به دانستن تکنیک‌های رانندگی در فصل گرما ضروری به نظر می‌رسد و لازم است رانندگان نکات مرتبط را مدنظر قرار دهند. به گزارش آرمان کرمان؛ گرما، آرامش و خونسردی را در هنگام رانندگی سلب […]

مهدی سلیمی درباره تاثیر هوای گرم در رانندگی گفت: برای انجام سفری مطمئن و بدون حادثه و با خاطره خوش، نیاز به دانستن تکنیک‌های رانندگی در فصل گرما ضروری به نظر می‌رسد و لازم است رانندگان نکات مرتبط را مدنظر قرار دهند.

به گزارش آرمان کرمان؛ گرما، آرامش و خونسردی را در هنگام رانندگی سلب می‌کند،؛ به طوری که هوای گرم بالای ۲۷ درجه عکس‌العمل راننده را ۰٫۰۳ ثانیه کندتر می‌کند. در چنین شرایطی، راننده رفتاری متفاوت با دیگران خواهد داشت که در نهایت خستگی، بی‌حوصلگی و عدم تمرکز را در پی دارد و حوادث رانندگی در همین صدم ثانیه‌ها رخ می‌دهد.

فرمانده پلیس راه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ما به رانندگان توصیه کرد:در ساعات گرم(ظهرها) رانندگی نکنید. در هنگام توقف، خودرو را در زیر نورآفتاب پارک نکرده و سیستم خنک‌کننده و سرمایشی خودرو را مورد بازدید قرار داده و از سالم بودن آن مطمئن باشید. روغن ترمز خودرو را بازدید کنید، جوش نیامده باشد(در این صورت خاصیت خود را از دست می‌دهد.)

مهدی سلیمی گفت: نوشیدنی‌های خنک بنوشید. آرامش و تمرکز خود را حفظ کنید. سرنشینان و به خصوص بچه‌ها به مدت طولانی در یک اتومبیل پارک‌شده منتظر نباشند. بعد از ۲ ساعت رانندگی، به مدت ۱۰ دقیقه در یک محل مناسب استراحت کنیدآب کافی همراه خود داشته باشید. وسایل مصرفی خودرو مانند لامپ و تسمه پروانه را همراه داشته باشید.

وی تصریح کرد: درهوای گرم سطح جاده نرم است و به اصطلاح قیرزدگی به وجود می‌آید و باید در هنگام پیچیدن به طرفین و ترمز کردن، بسیار مراقب باشید.

انتهای پیام/سعید




تاثیر هوای گرم در رانندگی را جدی بگیرید

منبع:آرمـان
? تاثیر هوای گرم در رانندگی را جدی بگیرید