بی احتیاطی موجب غرق شدن کودک سه ساله در کرمان شد

کرمان – فت فتو – رئیس اورژانس کرمان از غرق شدن کودک سه ساله تبعه افغان در استخر کشاورزی در محور جوپار کرمان خبر داد.  به گزارش شبانگاه یکشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان سید محمد صابری افزود: ظهر امروز یکشنبه (۲۴مردادماه) پسر بچه سه ساله تبعه افغانستان […]

کرمان – فت فتو – رئیس اورژانس کرمان از غرق شدن کودک سه ساله تبعه افغان در استخر کشاورزی در محور جوپار کرمان خبر داد.

 به گزارش شبانگاه یکشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان سید محمد صابری افزود: ظهر امروز یکشنبه (۲۴مردادماه) پسر بچه سه ساله تبعه افغانستان در استخر کشاورزی واقع در محور جوپار به کرمان غرق شد و متاسفانه جان خود را از دست داد.

وی اظهار داشت : در سامانه اورژانس پیش بیمارستانی (۱۱۵) بیشترین مکان های ثبت شده منجر به غرق شدگی در سطح استان کرمان مربوط به استخرهای کشاورزی، سدها (بویژه سدهای خاکی)، مسیر رودخانه، تجمع آب در محل آبشارها و سایر مکان های نامناسب برای شنا است.

رئیس اورژانس کرمان با توصیه به والدین کودکان خود را هرگز تنها نگذارید گفت: از شنا کردن در مکان هایی که مجهز به امکانات امدادی برای شنا کردن و تحت نظارت نجات غریق نیستند خودداری کنید.

صابری ادامه داد: در صورت عدم آشنایی با فنون نجات غریق و مواجهه با صحنه غرق شدگی افراد، لازم است ضمن حفظ خونسردی و تماس فوری با شماره تلفن های امدادی(۱۲۵، ۱۱۵، ۱۱۲) تلاش کنید تا با ابزاری همانند چوب، الوار، طناب یا حلقه نجات فرد غرق شده را از آب بیرون کشیده و به نزدیک‌ترین فضای ایمن برای اقدامات نجات انتقال دهید.



منبع:ایرنـا
? بی احتیاطی موجب غرق شدن کودک سه ساله در کرمان شد