بیش از ۲۰ هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان زیر کشت گیاهان دارویی و صنعتی است

حمزه احمدی: در سطح بیش از ۱۲ هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان، گیاهانی مانند آنغوزه، وشاء، بابونه، آویشن کوهی، کرفس کوهی و کلپوره به روش‌های کپه‌کاری، بذر پاشی و بذرکاری به جهت اشتغالزایی، احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی کاشته شده است. به گزارش فت فتو از جیرفت، حمزه احمدی مدیر کل منابع طبیعی […]

حمزه احمدی: در سطح بیش از ۱۲ هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان، گیاهانی مانند آنغوزه، وشاء، بابونه، آویشن کوهی، کرفس کوهی و کلپوره به روش‌های کپه‌کاری، بذر پاشی و بذرکاری به جهت اشتغالزایی، احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی کاشته شده است.

به گزارش فت فتو از جیرفت، حمزه احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از اجرای طرح احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۱۲ هزار و ۳۳۴ هکتار از مراتع جنوب کرمان با مشارکت مردمی خبر داد و گفت: این طرح به شیوه کپه کاری، بذر پاشی و بذرکاری در حال اجرایی شدن است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: با آغاز بارش‌های پاییزی کاشت گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی شامل آنغوزه، وشاء و آویشن در سطح بیش از ۱۲ هزار هکتار از مراتع  جنوب کرمان آغاز شده است. 

حمزه احمدی خاطرنشان کرد: طرح کشت، احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی با مشارکت مرتع‌داران، تشکلهای مردم نهاد، جوامع محلی، بهره برداران و همیاران طبیعت و در قالب طرح‌های مرتع‌داری در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره‌برداران و جوامع محلی اجرا می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه طرح کشت گیاهان دارویی در مراتع جنوب کرمان از ۳ سال گذشته آغاز شده است، افزود: تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان زیر کشت گیاهان دارویی و صنعتی رفته است و تاکنون از اراضی زیرکشت وشا، آنغوزه و آویشن محصول برداشت شده است که با توجه به درآمدزایی خوب این محصولات علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب کاهش فشار چرای دام در مراتع شده است.

مهمترین گیاهان دارویی جنوب کرمان آنغوزه، ونشا، بابونه، آویشن، کرفس، کلپوره هستند

وی با اعلام اینکه با مشارکت مردمی در شهرستان های جیرفت، فاریاب، قلعه گنج و منوجان بیشترین بذرکاری و بذر پاشی انجام می شود گفت: بذر پاشی از اواسط پاییز سال‌جاری شروع و تا پایان بهمن ماه سال‌جاری ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه از کلیه بهره‌برداران، کوه‌نوردان، عشایر، گردشگران طبیعت، همیاران و دوست‌داران طبیعت، جهت مکان‌یابی مرتع گیاهان دارویی از جمله آنغوزه، وشاء، بابونه، آویشن کوهی، کرفس کوهی و کلپوره خواستار همکاری هستیم افزود: با شناسایی این ذخیرگاه‌ها در سطح منطقه می توان جهت حفظ، اصلاح و توسعه و بهره برداری اصولی از این مراتع برنامه ریزی لازم را انجام داد.

انتهای پیام/ فاریابی 




بیش از ۲۰ هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان زیر کشت گیاهان دارویی و صنعتی است

منبع:آرمـان
? بیش از ۲۰ هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان زیر کشت گیاهان دارویی و صنعتی است