به هیچ عنوان مخالف افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران نیستم/ نگرانی از بابت تعدیل و اخراج کارگران در برخی از کارگاه ها وجود دارد

محمدرضا پورابراهیمی گفت: همیشه حامی حقوق کارگران بوده و هستم به هیچ عنوان مخالف افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد کارگران نیستم بلکه از بابت تعدیل و اخراج کارگران در برخی از کارگاه های کوچک که توان افزایش ۵۷درصدی حقوق را ندارند، نگرانی وجود دارد. به گزارش فت فتو؛ محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به انعکاس نامناسب […]

محمدرضا پورابراهیمی گفت: همیشه حامی حقوق کارگران بوده و هستم به هیچ عنوان مخالف افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد کارگران نیستم بلکه از بابت تعدیل و اخراج کارگران در برخی از کارگاه های کوچک که توان افزایش ۵۷درصدی حقوق را ندارند، نگرانی وجود دارد.

به گزارش فت فتو؛ محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به انعکاس نامناسب مصاحبه اش درباره حقوق کارگران در برخی رسانه ها و با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان باید مطابق قانون انجام شود، گفت:همیشه حامی حقوق کارگران بوده و هستم به هیچ عنوان مخالف افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد کارگران نیستم بلکه از بابت تعدیل و اخراج کارگران در برخی از کارگاه های کوچک که توان افزایش ۵۷درصدی حقوق را ندارند، نگرانی وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابتدا باید بگویم در این مصاحبه بحثی در مورد حقوق بازنشستگان نداشتم و مصاحبه کامل پخش نشده است و افزایش حقوق بازنشستگان باید مطابق قانون انجام شود چراکه مصوبه شورای عالی کار ارتباطی به افزایش حقوق بازنشستگان ندارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: واحدهایی که امکان و توانایی پرداخت، افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد کارگران را دارند می توانند حقوق پرسنل را پرداخت کنند و ما هیچ مخالفتی با این افزایش حقوق کارگران این کارگاه ها نداریم و نگرانی ما این است که این افزایش منجر به تعدیل نیروی کارگری در واحدهای کوچک شود زیرا واحدهای بزرگ به دلیل شرایط خوب اقتصادی توان پرداخت حقوق و دستمزد را مطابق قانون دارند.

وی افزود: بنابراین در مورد کارگران مهمترین بحث و دغدغه ای که داریم و داشتیم این بود که ممکن است افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد موجب بیکاری و تعدیل نیروهای کارگری در واحدهای کوچک و متوسط  شود و بر این باوریم که افزایش حقوق باید به نحوی دیده شود که منجر به از دست دادن اشتغال کارگران نشود.

پورابراهیمی اظهار کرد: تاکید ما این است که واحدهای کارگاهی که توان پرداخت سقف افزایش حقوق را دارند این کار را انجام دهند و برای کارگاه و واحدهایی که توان پرداخت سقف وجود ندارد باید بین کارگر و کارفرما شرایط توافقی برای دستمزد وجود داشته باشد تا حتی یک کارگر به واسطه افزایش حقوق ۵۷ درصدی اخراج نشود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: توصیه می کنیم آنهایی که کمترین حقوق را می گیرند بیشترین افزایش را داشته باشند؛ البته مجلس مسئول تعیین حقوق کارگران نیست و این موضوع را به شورای عالی کار واگذار شده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بنابراین بر اساس مذاکرات انجام شده مقرر شد این موضوع را در شورای عالی کار مطرح کنند و موضوع تعدیل نیروها را مورد توجه قرار دهند و آنجا تصمیم درست گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: ما پیشنهادهای لازم را به شورای عالی نیرو کار ارائه دادیم؛ در هر صورت اگر تعدیل نیروی کار اتفاق نیافتد و کارفرمایان افزایش ۵۷ درصدی دستمزد را اجرا کنند ما دغدغه ای نداریم.

انتهای پیام/م




به هیچ عنوان مخالف افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران نیستم/ نگرانی از بابت تعدیل و اخراج کارگران در برخی از کارگاه ها وجود دارد

منبع:آرمـان
? به هیچ عنوان مخالف افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران نیستم/ نگرانی از بابت تعدیل و اخراج کارگران در برخی از کارگاه ها وجود دارد