به عنوان شهید شاخص بسیج دانش آموزی کشور در سال ۱۴۰۱ معرفی شد

شهید شاخص بسیج دانش آموزی کشور در سال ۱۴۰۱ از شهرستان زرند که عاشقانه های او در لحظه شهادت به ققنوس دفاع مقدس معروفش کرد این شهید والامقام در۱۰ تیر ۴۹به دنیا و در همین روز و ماه از سال در۱۳۶۵ به شهادت رسید به گزارش فت فتواز کرمان : عبدالرضا روز خوش مسئول سازمان بسیج […]

شهید شاخص بسیج دانش آموزی کشور در سال ۱۴۰۱ از شهرستان زرند که عاشقانه های او در لحظه شهادت به ققنوس دفاع مقدس معروفش کرد این شهید والامقام در۱۰ تیر ۴۹به دنیا و در همین روز و ماه از سال در۱۳۶۵ به شهادت رسید

به گزارش فت فتواز کرمان : عبدالرضا روز خوش مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه ثارالله استان کرمان شهید گفت:دانش آموزشهید علی عرب از شهرستان زرند، به عنوان شهید شاخص دانش آموزی کشور در سال ۱۴۰۱ معرفی شده است. این شهید والامقام در دهم تیرماه سال ۱۳۴۹ به دنیا و در همین روز و ماه از سال ۱۳۶۵ به شهادت رسیده است. وی به عنوان ققنوس دفاع مقدس  وشهید فهیمده ثانی نیز در کشور معرفی شده است .

وی با اشاره به شجاعت و رشادت ۳۶ هزار شهید دانش آموز  بسیجی در جبهه های نبرد حق علیه باطل، گفت: به پاس مجاهدت‌ها و رشادت های شهیدان و به منظور ترویج فرهنگ و تفکر ایثار و شهادت در میان اقشار مختلف جامعه، هرساله تعدادی از شهدا به عنوان شهید شاخص معرفی می شوند و امسال، با تلاش های سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان، شهید علی عرب، نوجوان ۱۶ ساله شهرستان زرند از توابع کرمان به عنوان شهید شاخص دانش آموزی کشور معرفی شد. 

این مسئول افزود: دهم تیرماه سال ۱۳۴۹، روزی است که نوجوانی غیور و تاریخ ساز در روستای روح آباد از توابع شهرستان زرند ـ استان کرمان در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود. او کسی بود که با وجود سن کم با دست کاری کردن شناسنامه در ۱۳ سالگی به جبهه رفت و پس از ۶ نوبت حضور در جبهه و گذشت ۳ سال و ۳ماه در عملیات کربلای ۱ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

روزخوش در تشریح رشادت های این شهید بیان کرد: شهید علی عرب که به ققنوس دفاع مقدس معروف است، آرپی جی زن بود و در ماموریت‌ها همیشه جزو نفرات اولی بود که به خط می زد.

وی اظهار کرد: در آخرین حضور شهید در منطقه ی مهران، شب عملیات کربلای ۱ در گردان ۴۱۲ در حالی که کوله ی آرپی جی بر پشت بسته بود و به طرف خاکریز دشمن می رفت بر اثر اصابت گلوله به کوله اش و وجود خرجی آرپی جی و گلوله، کوله پشتی و خودش آتش می گیرد.

روز خوش تصریح کرد: از آنجا که می دانسته اگر فریاد کند عملیات لو می رود و دشمن بقیه ی رزمندگان را وسط میدان به گلوله می بندد لذا به پشت می خوابد و نارنجک ها را به دور می اندازد و از فرمانده خود می خواهد که چفیه اش را در دهانش بگذارد تا عملیات لو نرود و شهید در آتش عشق به خدا سوخت.

وی گفت: تهیه و تدوین محتواهای رسانه ای و انجام برنامه های جریان ساز در فضای مجازی و یادواره شهید علی عرب در هفته بسیج دانش آموزی و ویژه برنامه ها و پویش ها و مسابقه کتابخوانی در سطح جامعه دانش آموزی کل کشور در دستور کار این سازمان قرار دارد و تا پایان سال برای معرفی این شهید بزرگوار اجرا می شود.




به عنوان شهید شاخص بسیج دانش آموزی کشور در سال ۱۴۰۱ معرفی شد

منبع: خــبرگزاری بســیج
? به عنوان شهید شاخص بسیج دانش آموزی کشور در سال ۱۴۰۱ معرفی شد