بهره گیری از فضای مدارس و اماکن ورزشی در راستای برپایی مراسم عزاداری اباعبدالله

حجت الاسلام حقانی گفت:هیچ هیئتی نباید تعطیل شود و از فضای مدارس و اماکن ورزشی برای برگزاری هرچه بهتر مجالس عزاداری اباعبدالله استفاده شود. به گزارش “اقطاع خبر”در آستانه محرم، ظهر امروز همایش هیآت مذهبی، جامعه مداحان، جامعه قرآنی و فرماندهان پایگاه های بسیج با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان؛امام جمعه و […]

حجت الاسلام حقانی گفت:هیچ هیئتی نباید تعطیل شود و از فضای مدارس و اماکن ورزشی برای برگزاری هرچه بهتر مجالس عزاداری اباعبدالله استفاده شود.

به گزارش “اقطاع خبر”در آستانه محرم، ظهر امروز همایش هیآت مذهبی، جامعه مداحان، جامعه قرآنی و فرماندهان پایگاه های بسیج با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان؛امام جمعه و فرماندار؛ فرمانده سپاه و جمعی از مسئولین در مصلی شهر عنبرآباد برگزار شد.
حجت الاسلام حقانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان‌اینکه مقام معظم رهبری سال گذشته از هیآت مذهبی تمجید کردند گفت: سلامتی کامل مردم در اولویت هیآت مذهبی باشد لذا متولیان هیآت مذهبی توجه کامل به دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند.
وی افزود: دستگاه امام حسین(ع) را باید آبرو داد لذا زدن‌ماسک و رعایت فاصله گذاری و رعایت مسائل بهداشتی، نوعی آبرو دادن به جلسات امام حسین در این محرم است.
حجت الاسلام حقانی در این جلسه گفت: هیچ هیئتی نباید تعطیل شود و از فضای مدارس و اماکن ورزشی برای برگزاری هرچه بهتر مجالس عزاداری استفاده شود.
وی بیان کرد: نه فقط شهرداری بلکه آحاد مردم مشارکت کنند و با تمام عشق و ارادت، بیرق امام حسین(ع) را بر سر درب منازل و کوچه ها افراشته کنند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار کرد: گرچه دستگاه امام حسین(ع)، ذکر و نذورات این جلسات شفا است، اما این دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی نمی شود.
وی گفت: همه هیآت مذهبی به اداره تبلیغات اسلامی عنبرآباد کمک کنند تا برنامه های فرهنگی مذهبی شهر به نحو احسن برگزار شود.
حجت الاسلام حقانی افزود: نگاه و تعامل دو طرفه مسئولین و هیآت مذهبی در برگزاری این‌مجالس می تواند مفید واقع شود.

وی گفت: انتقال مفاهیم عاشورا در دستور کار عوامل برگزاری جلسات سیدالشهدا(ع) باشد.
حجت الاسلام حقانی در پایان عنوان کرد: کرونا از امتیازاتش این بود به جریان مذهبی عزت داد، عزت همدلی، همراهی، فهم و شعور این جریان را به منصه ظهور رساند.
سرهنگ ایوب سنجری فرمانده سپاه شهرستان عنبرآباد ضمن گراميداشت فرا رسیدن ایام محرم گفت: امام حسين(ع) هدف از قيام خود را امر به معروف و نهي از منكر معرفي مي كند يعني اين فريضه آنقدر مهم است كه امام جان خود و خانواده و عزيزانش را در اين مسير فدا مي كند.
سنجری بيان کرد: لازمه امر به معروف و نهي از منكر شجاعت است و اصلي ترين عاملي كه باعث شده امر به معروف و نهي از منكر در جامعه كم رنگ شود خجالت كشيدن،كم رويي و ترس است.
وي در ادامه گفت: بايد در انجام اين فريضه واجب كم رويي و رودربايستي را كنار گذاشت و با لحن خوب و دلسوزانه ديگران را به معروف دعوت و از منكر نهي كرد.

انتهای پیام/بهادری



منبع:آرمان