بهره برداری از هفت واحد سرمایه گذاری جدید در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

مجید کهنوجی گفت: هفت واحد سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر تا یکسال آینده به بهره برداری می رسد که جمعا تا سال آینده برای یک هزار ۵۳۲ نفر در منطقه اشتغالزایی خواهد شد. به گزارش فت فتو از رفسنجان، مجید کهنوجی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع […]

مجید کهنوجی گفت: هفت واحد سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر تا یکسال آینده به بهره برداری می رسد که جمعا تا سال آینده برای یک هزار ۵۳۲ نفر در منطقه اشتغالزایی خواهد شد.

به گزارش فت فتو از رفسنجان، مجید کهنوجی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگار ان اظهار کرد: مجوز منطقه ویژه اقتصادی در سال ۹۰ در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد صادر شد و از سال ۹۳ تا کنون به مدت هفت سال در حال فعالیت هستیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افزود: در طی هفت سال، ۹۰ سرمایه گذار جذب شد و ۱۵ سرمایه گذار به دلیل مشکلات اقتصادی کشور و مسائل ارزی و سوءمدیریت‌ها دیگر توان ادامه فعالیت ندارند که طبق نامه نگاری که با آنها انجام دادیم تا پایان سال ۱۴۰۰ فرصت دارند وضعیت خود را روشن نمایند.

وی با بیان اینکه برای یک‌هزار نفر اشتغالزایی در منطقه ویژه اقتصادی انجام شده است، گفت: ۳۰ واحد در منطقه ویژه به بهره‌برداری رسیده است و یک واحد هم به علت نبود بازار، تعطیل شده و ۲۹ سرمایه گذار هم در حال فعالیت هستند.

کهنوجی بیان کرد: هفت واحد سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر تا یکسال آینده به بهره برداری می رسد که جمعا تا سال آینده برای یک هزار ۵۳۲ نفر در منطقه اشتغالزایی خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان عنوان کرد: شرکت مس سرچشمه قریب به دو سال و نیم است برای سرمایه گذاری به صورت مستقیم ورود پیدا کرده است، مخازن اسیدسولفوریک یکی از پروژه‌هایی‌ست که باعث توسعه منطقه می شود و سرمایه گذاران می توانند در صنایع پایین دستی اسید سوالفوریک ورود نماید.

وی افزود: به‌واسطه وجود اسید سولفوریک۲۰ سرمایه‌گذار در حوزه تولید کودهای شیمیایی با ۶۰ محصول متنوع در منطقه مستقر شدند که ۱۰ شرکت به بهره‌برداری رسیده و ۱۰ شرکت در حال ساخت و ساز هستند که تقزیبا تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

کهنوجی بیان کرد: مخازن اسیدسولفوریک مس با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و برای ۲۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می کند.

وی  گفت: همانطور رفسنجان قطب پسته است، پروژه ایجاد مخازن اسیدسولفوریک برای تولید صنایع پایین‌دستی اسید می تواند حائز اهمیت برای شهرستان باشد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اشاره به کلنگ زنی پروژه ی تولید ۹ ماده شیمیایی مصرفی واحد تغلیظ مجتمع مس سرچشمه است، گفت: این پروژه که در چند ماه گذشته توسط رزم حسینی وزیر صمت کلنگ زنی شد، اگر با سرعت پیش رود در یک سال و نیم آینده با اعتبار یک هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۷۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید.

کهنوجی خاطرنشان کرد: در ماه گذشته مجوز احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در منطقه ویژه اقتصادی اخذ شده است که یکی از زیر ساخت هایی است که میتواند باعث جذب سرمایه گذار در این منطقه شود و همچنین اگر زیر ساخت آب و ریل مهیا شود اثرات مثبتی در این راستا خواهد داشت.

وی ابراز کرد: زمینی به مساحت ۲۰ هکتار به منظور احداث کارخانه مونتاژ ماشین الات معدنی توسط صندوق بازنشستگی در منطقه ویژه اقتصادی خریداری شده که در چند فاز به بهره برداری می رسد و با همکاری شرکت بلاروسی این پروژه انجام می شود و برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.





انتهای پیام/



منبع:آرمان
? بهره برداری از هفت واحد سرمایه گذاری جدید در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان