بسیج دانشجویی پیش قراول طرح راهیان پیشرفت در کشور/ برگزاری بیش از ۵۰ کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های استان در حوادث اخیر

سید هادی طباطبایی گفت: در حوادث اخیر بسیج دانشجویی بیش از ۵۰ کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های مختلف استان برگزار کرد. به گزارش فت فتو؛ سید هادی طباطبایی صبح امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج در جمع اصحاب رسانه گفت: ایام پیش رو با دو روز مهم و سرنوشت ساز دوم آذر ماه […]

سید هادی طباطبایی گفت: در حوادث اخیر بسیج دانشجویی بیش از ۵۰ کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های مختلف استان برگزار کرد.

به گزارش فت فتو؛ سید هادی طباطبایی صبح امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج در جمع اصحاب رسانه گفت: ایام پیش رو با دو روز مهم و سرنوشت ساز دوم آذر ماه سالروز تشکیل بسیج دانشجویی و پنجم آذر ماه سالروز تأسیس و شکل گیری سازکان بسیج مستضعفین است که این دو مهم برگرفته از ابتکارات امام راحل و به عنوان منبع امید بخش مردم و جامعه است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان با بیان اینکه ابتکار ایجاد بسیج و سپردن امور به دست مردم به منظور اعتلا، رشد و سعادت در هیچ جا انجام نشده است، عنوان کرد: بسیج بزرگترین محور استکبار ستیزی و مبارزه و با استکبار است؛ این نهاد از حداقل امکانات، بیشترین بهره برداری می کند.

وی بیان کرد: تفکر بسیج، تفکر زنده، مومن، مبارزه با استکبار و تکیه گاه بزرگ مستضعفان است؛ بسیج تمام معادلات دشمن را خنثی می کند و تجلیل از هفته بسیج، تجلیل از دستاوردهای انقلاب اسلامی و از خود گذشتگی است.
 

بسیج دانشجویی، بسیج رهایی بخش است

طباطبایی با اشاره به سالروز تشکیل بسیج توسط امام خمینی(ره) دانشجویی ابراز کرد: تشکیل بسیج دانشجویی تنها منحصر به ایران نیست بلکه این شکل گیری دارای ابعاد مختلف مقاومت و گفتمان مقاومت اسلامی برای رهایی مستضعفین از ظلم مستکبرین عالم است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان افزود: بسیج دانشجویی، بسیج رهایی بخش است و کلید واژه دوم آذر ماه فرمان امام راحل، برای رهایی مستضعفین از ظلم است و ما تکیه گاه مستضعفین عالم هستیم.

وی اظهار کرد: آنچه که جامعه را به نقطه اعتلا می رساند، توجه به نخبگان و این قشر است؛ این قشر می توانند جریان ساز گفتمان ساز باشند؛ همچنین دانشجویان ما جریان ساز اندیشه های اسلامی هستند و انقلاب اسلامی با ظرفیت به کار گیری نخبگان ایجاد شده و به رشد و اعتلا رسیده است.
 

بسیج دانشجویی پیش قراول طرح راهیان پیشرفت در کشور است

طباطبایی با بیان اینکه در بسیج دانشجویی نُه عرصه مشخص و تبیین شده است که عرصه های متعدد منبعث از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند، گفت: یکی از مهمترین نقش آفرینی هایی که سازمان بسیج دانشجویی در عرصه علم و فناوری است که در این زمینه شناسایی و کشف استعدادها در دانشگاه های استان و رساندن آنها به مرحله بالفعل را مد نظر قرار داده است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان اظهار کرد: مرکز تحقیقاتی شهید سلیمانی بزرگترین نقش آفرینی را در حال اجرا دارد و در این راستا سه هسته علمی علوم انسانی و هفت هسته فنی و علوم پایه شکل گرفته است؛ در هسته علمی فنی و علوم پایه دانشگاه باهنر، ولی عصر(عج) و آزاد طرح های تولیدی مهمی را انجام داده اند که از جمله آنها می توان به تولید ربات های نجات دهنده در بحران ها، تولید پهبادهای سم پاش، اصلاح واریته ها و انواع بذرها اشاره داشت و همچنین گفتنی است هسته ای علمی بسیج دانشجویی توانسته بخش زیادی از نیازهای صنعتی استان را احیا کند

وی تصریح کرد: بسیج دانشجویی پیش قراول طرح راهیان پیشرفت در کل کشور بوده که هدف این طرح، ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایجاد امید آفرینی است، در سه ماه گذشته هزار و ۱۰۰ نفر به منظور دیدن دستاوردهای انقلاب اسلامی به بخش های ویژه و صنعتی استان عزیمت کرده اند.
 

طرح راهیان بهشت حاج قاسم بزودی کلید می خورد

طباطبایی با اشاره به مطلب فوق و بیان اینکه ۱۹ اردو در این حوزه اتفاق افتاده و برای دیدن ظرفیت سایر استان ها به استان هرمزگان و پایتخت کاروان هایی اعزام می شوند، ابراز کرد: فرهنگسازی از دیگر فعالیت های ما در بسیج دانشجویی استان کرمان است که در این راستا در حوزه احیا اندیشه های دینی و اسلامی ورود کرده ایم و هزار و ۷۰۰ دانشجو مشتاق اربعین حسینی در راستای فرهنگ سازی به کربلا معلی مشرف شدند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان ضمن اشاره به اعزام هزار و ۸۰۰ نفر به اردی راهیان نور افزود: طرح راهیان بهشت حاج قاسم از دیگر طرح های مد نظر است که از هفته های آتی آغاز می شود و برنامه ای که مد نظر داریم این است که هر هفته تعداد  ۲۰۰ نفر از دانشجویان مختلف کشور به اردوی طرح بهشت حاج قاسم عزیمت داشته باشند؛ چرا که مکتب شهید سلیمانی، بزرگترین مکتب مبین و روشن برای نسل جدید است.

وی عنوان کرد: فعالیت در حوزه جهادی از دیگر عرصه ها فعالیتی ماست و بر همین اساس امسال بسیج دانشجویی هزار و ۷۰۰ دانشجو جهادگر را به مناطق رودبار جنوب، قلعه گنج، منوجان، فاریاب، شهداد، ریگان و بم اعزام  کرده که این جهادگران در چند حوزه مختلف خدمات ارائه داده اند.
 

ملت ایران سناریوهای دشمن را می دانند

طباطبایی توجه به رشد و کادر سازی را از دیگر فعالیت های بسیج دانشجویی استان کرمان عنوان کرد و ادامه داد: چند دوره مهم طرح ولایت کشوری و خط امام استانی در این عرصه برگزار شده است که هدف از برگزاری تحکیم اندیشه جوانان با نظامات اسلامی است و همچنین گفتنی است که تمامی نقش آفرینی های ما به مظنور ایجاد تمدن اسلانی است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان در خصوص حوادث اخیر در سطح کشور با بیان ایتکه جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته دستاوردهای بسیار مهمی را به دست آورد و بنابراین دشمن توجه ویژه ای به بخش های مختلف کشور داشت، اظهار کرد: نخست وزیر اسرائیل نشستی را با آمریکایی ها داشت و سناریویی تحت عنوان هزار چاقو تدوین کردند.

وی تأکید کرد: امروز ملت ما سناریوهای دشمن را می داند و به طور عملی در برابر دشمنان ایستادگی می کند؛ دشمن علیه کشورمان در بخش های مختلف، طراحی هیبریدی را مد نظر قرار داد چرا که پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران به ویژه بعد از روی کار آمدن دولت مردمی، حائز اهمیت بود.

ایران مهمترین قدرت دیپلماسی در منطقه و جهان است

طباطبایی عنوان کرد: فریاد جریان مقاومت و مطالبه انتقام شهادت سپهبد شهید سلیمانی در سازمان ملل شنیده شد و از سوی دیگر دشمن در اربعین حسینی با حضور میلیونی مردم مسلمان جهان اسلام شکست خورد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هم اکنون به رشد بالایی در فروش و صادرات محصولات است، ادامه داد: دشمن می داند معادلات قدرت در جهان در حال تغییر از غرب به آسیا و ایران است و ایران به عنوان مهمترین قدرت دیپلماسی در منطقه و جهان است.

وی تصریح کرد: دشمن می داند جمهوری اسلامی ایران در حال حرکت رو به جلو است و مهمترین سرمایه گذاری در حوادث اخیر بر روی دانشجویان بود؛ چرا که دانشگاه مرکز آموزش و مهارت است و چندین سناریو رو دشمن در حوادث اخیر امتحان کرد؛ یکی از سناریوهای دشمن جمع کردن افراد تجزیه طلب با گروهک های مختلف برای تجزیه ایران بود و کلید واژه اقلیت ها را در این زمینه مطرح کرد اما هوشمندی مردم موجب یاس دشمن شد.
 

شکست مفتضحانه دشمن در دانشگاه های کشور

طباطبایی بیان کرد: سناریو دیگر دشمن ورود به دانشگاه ها با توجه به بازگشایی مراکز بود و در این زمینه نشر اکاذیب را مد نظر قرار داد و هزاران ربات و پبام جعلی در فضای مجازی ایجاد کرد؛ بنا به آمار منتشر شده در این مدت بیش از دو میلیارد ربات و پیام فیک در فضای مجازی به منظور جنگ شناختی توسط دشمن ایجاد شده بود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به اینکه با توجه به شرایط و بازگشایی دانشگاه ها، دانشگاه های استان پایدارترین شکل خود را داشتند، گفت: آنچه که در برخی تجمعات شاهد بودیم، حضور دانشجو نماهایی بود که با دانشگاه بیگانه بودند و این جمعیت به یک درصد جمعیت دانشگاه ها هم نمی رسید و آنچه که ما در این تجمعات شاهد بودیم این بود که لیدرهای اغتشاشات آموزش هایی را در این زمینه دیده بودند اما دانشجویان دانشگاه های استان هوشیار و بیدار بودند و هیچ همکاری با جریان اغتشاشات نداشتند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن در دانشگاه ها شکست مفتضحانه ای خورد، اظهار کرد: سناریو دیگر دشمن در محیط مدارس بود که کمترین تجمعات در این زمینه شکل گرفت و علنا دشمن در این سناریور هم شکست خورد.

برگزاری بیش از ۵۰ کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های استان در حوادث اخیر

طباطبایی عنوان کرد: سناریو آخر دشمن ایجاد رعب و ترس است که با اقتدار نیروهای مسلح و بخش های مختلف امنیتی اجازه جولان به این افراد داده نمی شود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان ضمن اشاره به اینکه در حوادث اخیر بسیج دانشجویی اقدام به برگزاری بیش از ۵۰ کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های مختلف استان کرد، خاطر نشان کرد: مردم ما در یوم الله سیزدهم آبان ماه با خروش خود در مقابل هتاکان اسلام و شهدا نشان دادند که ملت ما در مسیر انقلاب ثابت قدم هستند.

انتهای پیام/م




بسیج دانشجویی پیش قراول طرح راهیان پیشرفت در کشور/ برگزاری بیش از ۵۰ کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های استان در حوادث اخیر

منبع:آرمـان
? بسیج دانشجویی پیش قراول طرح راهیان پیشرفت در کشور/ برگزاری بیش از ۵۰ کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های استان در حوادث اخیر