بستری کرونایی‌ها در کرمان کاهش اما ترددها افزایش یافت

کرمان – فت فتو – با آنکه مسئولان علوم پزشکی می گویند با روند نزولی همه گیری و کاهش شمار بستری های کرونایی در کرمان مواجه شده اند اما این وضعیت شکننده است زیرا در یک منطقه استان فوتی کرونایی ها رشد یافته و مهمتر اینکه ترددها افزایش یافته و رتبه سوم کشور را از […]

کرمان – فت فتو – با آنکه مسئولان علوم پزشکی می گویند با روند نزولی همه گیری و کاهش شمار بستری های کرونایی در کرمان مواجه شده اند اما این وضعیت شکننده است زیرا در یک منطقه استان فوتی کرونایی ها رشد یافته و مهمتر اینکه ترددها افزایش یافته و رتبه سوم کشور را از این نظر به خود اختصاص داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۲۸۵ نفر اینک در بیمارستان‌های استان به دلیل بیماری کووید ۱۹ بستری هستند گفت: میزان بستری در مقایسه با هفته های گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش فت فتو، حسین صافی زاده روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان کرمان با بیان اینکه شاهد روند نزولی شیوع در استان هستیم بیان کرد: همچنین مراجعان سرپایی نیز ۳۰ درصد و موارد مثبت تست کرونا نیز ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: از هفته گذشته شاهد افزایش روند واکسیناسیون در استان کرمان نیز هستیم و تاکنون ۴۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دز اول و ۲۲ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

کاهش ابتلا اما رشد فوتی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: باوجود اینکه در حوزه های دانشگاه علوم پزشکی کرمان، رفسنجان، بم، سیرجان و جیرفت روند نزولی بیماری کووید ۱۹ را داریم، اما در هفته گذشته چهار مورد مرگ کرونایی نسبت به آمار هفته قبل از آن بیشتر بوده است.

وی تاکید کرد: وضعیت کرونا شکننده است و باید دستورالمل های بهداشتی را همچنان رعایت کنیم تا روند کنترل بیماری به وضعیت باثباتی برسد.

صافی زاده ادامه داد: با تغییر رنگ بندی و نزول شرایط کرونایی برخی از اصناف احتمالا بازگشایی می شوند اما نظارت ها باید به صورت جدی انجام شود تا همچنان شاهد کاهش بیماری در استان کرمان باشیم.

چهار شهر کرمان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز گفت: اینک چهار شهرستان زرند، عنبرآباد، قلعه گنج و کوهبنان در وضعیت قرمز، ۱۵ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

حمید شمس الدینی افزود: در بحث ترددها نیز استان کرمان با افزایش تردد در روزهای پایانی شهریور روبه رو شده که مقام سوم در کشور را از این حیث دارد.

وی تصریح کرد: درباره راهپیمایی اربعین نیز تنها موکب ها مجوز سفر دارند که باید ۲ دز واکسن را دریافت کرده باشند و تست منفی کرونا آنها هم ارائه شود و برنامه سفر برای سایر افراد وجود ندارد.




بستری کرونایی‌ها در کرمان کاهش اما ترددها افزایش یافت

منبع:ایرنـا
? بستری کرونایی‌ها در کرمان کاهش اما ترددها افزایش یافت