بستری‌های جدید کرونای استان کرمان در آستانه ۲ رقمی شدن است

گروه استان‌ها – روند نزولی کرونا در استان کرمان در شرایطی ادامه دارد که بستری‌های جدید کرونا در استان کرمان در آستانه ۲ رقمی شدن قرار دارد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان ، روند نزولی کرونا در استان کرمان همچنان ادامه دارد و طبق آخرین آمار رسمی منتشر شده در […]

گروه استان‌ها – روند نزولی کرونا در استان کرمان در شرایطی ادامه دارد که بستری‌های جدید کرونا در استان کرمان در آستانه ۲ رقمی شدن قرار دارد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان ، روند نزولی کرونا در استان کرمان همچنان ادامه دارد و طبق آخرین آمار رسمی منتشر شده در حال حاضر ۶۲۰ بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بستری است و با بستری ۱۰۱ بیمار جدید کرونایی تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان کرمان از ابتدا به عدد ۳۸ هزار و ۳۵۸ مورد رسیده است.

به گفته مسئولان، واکسیناسیون کرونا نیز در استان کرمان با سرعت خوبی در حال انجام است و واکسن تزریق شده در نوبت اول از مرز یک میلیون دوز گذشته و در نوبت دوم عدد ۵۱۳ هزار و ۶۱۱ دوز تا ظهر امروز ثبت شده است.

فوتی‌های کرونا نیز در استان کرمان مانند روز گذشته ۱۳ مورد بوده است تا شمار جانباختگان کرونا در بزرگ‌ترین استان کشور از ابتدا به عدد ۴ هزار و ۵۵۵ مورد برسد.

روند نزولی کرونا از ابتدای شهریور ماه در استان کرمان آغاز شده و پس از مدت‌ها که به دلیل حفظ سلامت عموم جامعه برگزاری نماز جمعه در کرمان لغو شده بود حالا در آخرین آخرین جمعه ماه تابستان تمامی مصلی‌های نماز جمعه کرمان میزبان نمازگزاران است و به گفته حجت‌الاسلام سیدمحمد جعفری مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان نماز جمعه این هفته در سراسر استان کرمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی گفت: نماز جمعه این هفته در شهر کرمان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان برگزار خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان با اشاره به اینکه محیط برگزاری نماز جمعه و مصلی‌ها در شهرهای تعیین شده برای حضور نمازگزاران ضدعفونی شده و تمهیدات لازم اندیشیده شده است گفت: برگزاری نمازجمعه با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

جعفری افزود: از نمازگزاران شهرهای اعلام شده درخواست می‌شود برای حضور در نماز جمعه ماسک، مهر، سجاده، پلاستیک یک بار مصرف برای کفش به همراه داشته باشند .

قریب ۱٫۵ میلیون کرمانی واکسن کرونا تزریق کردند
وضعیت شکننده استان کرمان در سراشیبی پیک پنجم کرونا/ تزریق واکسن به ۳۰هزار دوز در روز رسید

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز با اشاره اینکه با ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور، واکسیناسیون در استان کرمان سرعت خوبی گرفته اظهار داشت: روزانه چیزی بین ۲۵ تا ۳۰ هزار دوز واکسن در استان کرمان تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه سن افراد فراخوان شده برای تزریق واکسن کرونا در استان کرمان کاهش داشته افزود: ثبت نام واکسن کرونا برای افراد بالای ۳۰ سال در استان کرمان که در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند آغاز شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره اینکه متولدین ۱۳۷۰ و قبل از آن می‌توانند برای تزریق واکسن در سامانه  salamat.gov.ir ثبت نام کنند ادامه داد: تأکید ما بر این است که گروه‌های سنی فراخوان شده به هیچ عنوان بدون ثبت‌ نام و دریافت نوبت به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند.

وی با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۶۲۰ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۶۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۳۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۸۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۵۰ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۸۵ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۱۰۱ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۸ هزار و ۳۵۸ مورد رسیده است.

وی به فوت ۱۳ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۵۵۵ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۴۹۲ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۵۱۳ هزار و ۶۱۱ مورد است.

به گزارش تسنیم در حال حاضر تزریق واکسن در شش مرکز شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید پورجعفری، شهید لنگری‌زاده، شهید علی ضیاء، فرودگاه و سام‌نژاد به آدرس زیر در حال انجام است.

مرکز شهید حاج قاسم سلیمانی به آدرس دانشگاه آزاد اسلامی

مرکز شهید پورجعفری به آدرس پانصد دستگاه، خیابان توانیر، خیابان خرمشهر، روبروی توانیر، جنب مجتمع فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره)

مرکز شهید لنگری‌زاده به آدرس چهارراه نیکزاد، بلوار حضرت ابولفضل(ع)، بعد از چهارراه شهدای ناجا، سمت چپ، حوزه مقاومت بسیج شهید مطهری

مرکز شهید علی ضیاء به آدرس خیابان مدیریت، چهارراه مدیریت، بلوار شهید دادبین(به سمت کمربندی)، خیابان جنت، سالن ورزشی ۹ دی

مرکز فرودگاه به آدرس بلوار حجاج، ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه کرمان

مرکز سام‌نژاد به آدرس خیابان شهید رجایی، خیابان نماز، ۲۰ متری بهار، سالن ورزشی سام نژاد

انتهای پیام/۵۱۱/ی

 




بستری‌های جدید کرونای استان کرمان در آستانه ۲ رقمی شدن است

منبع:تسنــیم
? بستری‌های جدید کرونای استان کرمان در آستانه ۲ رقمی شدن است