برگزاری همایش نخستین مدرسه کسب و کار بانوان تحت حمایت کمیته امداد

همایش نخستین مدرسه کسب و کار بانوان با حضور ۶۲ نفر از بانوان دانشجو و فارغ‌التحصیل تحت حمایت کمیته امداد کرمان برگزار شد. به گزارش فت فتو ” همایش نخستین مدرسه کسب و کار بانوان با هدف تجاری سازی ایده ها، ایده پردازی برای شروع یک کسب و کار و توانمندسازی کسب و کارها با […]

همایش نخستین مدرسه کسب و کار بانوان با حضور ۶۲ نفر از بانوان دانشجو و فارغ‌التحصیل تحت حمایت کمیته امداد کرمان برگزار شد.

به گزارش فت فتو ” همایش نخستین مدرسه کسب و کار بانوان با هدف تجاری سازی ایده ها، ایده پردازی برای شروع یک کسب و کار و توانمندسازی کسب و کارها با حضور ۶۲ نفر از بانوان دانشجو و فارغ‌التحصیل تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان برگزار شد.

ناصر عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در این همایش با بیان اینکه اگر همکاری بانوان نباشد شاهد رشد و شکوفایی جهان نخواهیم بود گفت: زنان در عرصه های اجتماعی به صورت گسترده حضور پیدا کرده اند و در سطح اجتماعی شاهد پیشرفت های گوناگون هستیم که مرهون زحمات بانوان است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه ۴۵ درصد از جامعه هدف کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل داده اند افزود: جامعه هدفی هم که سرپرستان خانواده مردان هستند به دلیل از کار افتادگی معاش خانواده بر دوش زنان است.

وی با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع به دنبال توسعه طرح های دانش بنیان هستیم.

عسکری نژاد به برگزاری رویداد شتاب دهی و ایده پردازی طی سال گذشته با حضور ۸۰۰ نفر از فارغ التحصیلان تحت حمایت کمیته امداد استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا ۶۰۰ ایده به دبیرخانه همایش ارسال و ایده های برتر انتخاب و برخی منجر به ثبت اختراع شد.

وی با بیان اینکه با محوریت کسب و کارهای نوین و دانش بنیان تسهیلاتی به مددجویان تحت حمایت ارائه می کنیم افزود: جامعه هدف تحت حمایت می توانند از این فرصت استفاده کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان به ایجاد طرح های اشتغال توسط بانوان تحت حمایت از سال ۹۹ تا کنون اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۹۹ حدود ۳۵۰۰ طرح با اعتبار ۹۲ میلیارد تومان اعتبار، سال ۱۴۰۰، ۵۷۵۳ طرح با اعتبار ۲۴۶ میلیارد تومان و از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵۴۶ طرح با اعتبار ۲۷۶ میلیارد تومان برای بانوان تحت حمایت و نیازمند استان اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه محور کار این نهاد آموزش است گفت: در راستای توانمندسازی جامعه هدف و جلوگیری از فقر بین نسلی همزمان با تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت مهارت آموزی آنها را نیز مد نظر قرار می دهیم.

شایسته ذکر است؛ در این همایش که با همکاری پارک علم و فناوری استان برگزار شد ۶۲ نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیل تحت حمایت کمیته امداد استان حضور داشتند.

انتهای پیام/ طهماسبی




برگزاری همایش نخستین مدرسه کسب و کار بانوان تحت حمایت کمیته امداد

منبع:آرمـان
? برگزاری همایش نخستین مدرسه کسب و کار بانوان تحت حمایت کمیته امداد