برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی کرمان در جوار مرقد سردار دلها

کرمان – فت فتو – همایش جهانی شیرخوارگان حسینی امروز مصادف با نخستین جمعه ماه محرم با حضور قریب به هشت هزار کودک زیر یک سال کرمان در جوار مرقد مطهر سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای این شهر برگزار شد. به گزارش فت فتو، هر چند همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه […]

کرمان – فت فتو – همایش جهانی شیرخوارگان حسینی امروز مصادف با نخستین جمعه ماه محرم با حضور قریب به هشت هزار کودک زیر یک سال کرمان در جوار مرقد مطهر سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای این شهر برگزار شد.

به گزارش فت فتو، هر چند همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه این استان برگزار می شود اما مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) و در جوار آن گلزار شهدای کرمان یکی از مکان هایی است که شرکت کنندگان زیادی برای این همایش دارد.

مادران کرمانی در حالی که کودکان زیر یک سال خود را با لباسی سبز و سربند “یا صاحب الزمان” آماده حضور در این همایش جهانی کرده اند، قصد دارند همانند هر سال دلبندانشان را نذر قیام مهدی موعود کنند.

مادران کرمانی از ساعات ابتدایی امروز صبح به گلزار شهدا و مسجد صاحب الزمان (عج) آمده اند تا در این آیین پرشور و معنوی شرکت و آینده فرزندانشان را بیمه کنند.

بسیاری از بانوان نیز به نیت شفا گرفتن فرزند بیمارشان دست به دامان  حضرت علی اصغر (ع) و امام زمان (عج) شده اند تا شاید دستی از مهر بر سر دلبندشان کشیده شود و درد از وجودشان رخت بر بندد. 

اما عضو هیات امنای مهدیه و مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) کرمان در گفت و گو با خبرنگار فت فتو می گوید، شرکت کنندگان طی ۲ روز گذشته برای دریافت لباس این مراسم اقدام کرده اند.

اکبر اسماعیل زاده اظهار داشت: سالانه بین پنج تا هشت هزار کودک زیر یک سال در همایش شیرخوارگان حسینی کرمان ثبت نام می کنند و امسال نیز این آیین با رعایت پروتکل های بهداشتی در مهدیه مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار  شد.

وی اظهار داشت: این همایش جهانی هر ساله در نخستین جمعه ماه محرم با پوشش واحد برای کودکان شرکت کننده برگزار می شود.

وی با بیان اینکه لباس شیرخوارگان حسینی متحدالشکل است ادامه داد: پیشانی بند این کودکان نیز مزین به نام ذکر “یاصاحب الزمان (عج)” است.

عضو هیات امنای مهدیه و مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) کرمان افزود: مراسم شیرخوارگان حسینی در پنج قاره جهان و تحت عنوان پنج هزار مراسم در پنج هزار نقطه جهان برگزار می شود.

وی گفت: مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) به عنوان برگزار کننده این همایش است و در حقیقت پرچم مظلومیت امام حسین را با محوریت علی اصغر (ع) به عنوان مظلوم ترین شهید کربلا برافراشته است.

اسماعیل زاده ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی به نوعی پرچم صلح، آزادگی و مبارزه با ظلم و بی عدالتی است و این حرکت به دلیل جهان شمول بودنش فارغ از هر مذهب و دینی است و همه آنهایی که دل در گرو آزادگی و آزادیخواهی دارند در راستای قیام سیدالشهدا در آن مشارکت می کنند.

وی به سایر اقدامات مهدیه مسجد صاحب الزمان در حاشیه برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی اشاره کرد و گفت: عیادت از خردسالان و کودکان بیمار در بیمارستان ها نیز در حاشیه برگزاری این همایش انجام می شود و در کنار آن برنامه ارائه بسته حمایت درمانی برای کودکانی که دچار بیماری های خاص هستند، تعریف شده است.

وی گفت: تعدادی از پزشکان کرمان نیز در راستای اجرای این طرح مشارکت می کنند و این طرح در راستای طرح کمک های مومنانه مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

همایش شیرخوارگان حسینی آئین سوگواری به یاد کودکان صحرای کربلا بخصوص حضرت علی اصغر (ع) است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند. این مراسم در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین (ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) برای برگزاری این آئین تشکیل شده و مراسم شیرخوارگان حسینی برای اولین بار در سال ۱۳۸۲ش در تهران برگزار شد و در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان برگزار می‌شود.

این همایش در کشورهای مختلف جهان مانند ایران، عراق، عربستان، بحرین،‌ کویت، سوریه، لبنان، کانادا، آمریکا، دانمارک، فرانسه، استرالیا، سوئد و تایلند برگزار می شود.

حدود ۲۵۰۰ نقطه از ایران و ۲۳۰ نقطه از جهان همایش شیرخوارگان حسینی را اجرا می کنند.




برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی کرمان در جوار مرقد سردار دلها

منبع: ایرنـا
? برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی کرمان در جوار مرقد سردار دلها