برگزاری عزاداری و پیاده روی اربعین حسینی در سیرجان

کرمان – فت فتو – جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی در سیرجان از سحرگاه امروز (دوشنبه) با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مسیر ۱۰ کیلومتری سیرجان تا امامزاده علی (ع) واقع در محور سیرجان به بافت را پیاده روی کردند. به گزارش فت فتو، عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) در شهر سیرجان در چهلمین […]

کرمان – فت فتو – جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی در سیرجان از سحرگاه امروز (دوشنبه) با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مسیر ۱۰ کیلومتری سیرجان تا امامزاده علی (ع) واقع در محور سیرجان به بافت را پیاده روی کردند.

به گزارش فت فتو، عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) در شهر سیرجان در چهلمین روز سالگرد شهادت مولا، سید و سرور شهیدان و ۷۲ شهید کربلا با برپایی آئین عزاداری بر سر و سینه زدند.

در این آئین که با رعایت دستورالعل‌های بهداشتی برگزار شد دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) در سوگ مولای خود با برپایی مراسم عزاداری در نقاط مختلف شهرستان سیرجان به عزاداری پرداختند.

بیش از ۲۰ هزار نفر از جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی  در این شهرستان امروز به عزاداری پرداختند.

پیاده روی جاماندگان اربعین هرساله با حضور گسترده مردم به یاد کاروان دلسوخته کربلا برگزار می شد.

جمعیت این همایش مردمی در سیرجان قبل از شیوع کرونا به بیش از ۳۵ هزار نفر می رسید.

بیش از هفت موکب در این مسیر از زائران امامزاده و جاماندگان اربعین در کربلا پذیرایی می کنند.

موکب داران سیرجانی نیر تصویر حاج قاسم و رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیرق های عزای حسینی را در موکب های خود نصب کرده و از مردم با مواد غذایی بسته بندی پذیرایی می کنند.

امام جمعه سیرجان در حاشیه راهپیمایی اربعین در گفت و گو با خبرنگار فت فتو گفت: اربعین حسینی فرصتی گرانقدر برای همگان است که وحدت و یکپارچگی را بیشتر کنند و می توان گفت قدرت اصلی ما در ایمان، ولایت پذیری و عشق به محمد و آل محمد(ص) است.

حجب الاسلام سید محمود حسینی افزود: این مراسم اربعین میدان معرفت و اخلاص است و در عرصه دین و ارزش‌های اسلامی نمی توان منافقانه رفتار کرد و کسانی که به هر طریق در این اردوگاه بزرگ حسینی خدمت و فداکاری می کنند، شایسته تقدیرند.

وی ادامه داد: مردم در پیاده روی های میلیونی اربعین قدرت جهان تشیع را انسجام بخشیده و این اقتدار را به رخ جهانیان می کشند و قطعا این حرکت زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است.

وی افزود: دشمنان اسلام و شیعه می دانند رشد مکتب و مذهب شیعه به برکت عاشورا و مکتب انتظار است و با پرچم سرخ اباعبدالله الحسین (ع) می روند تا پرچم سبز مهدوی را جهانی کنند.

امام جمعه سیرجان گفت: رمز فریادی که از عدالت به گوش مردم جهان رسیده در اربعین است و فرهنگ اربعین تا سرنگونی ظلم ادامه دارد و نظام‌های ظالم را نابود می کند.

آیین پیاده روی جاماندگان اربعین در سیرجان‌ ساعاتی قبل با اقامه نماز ظهر و عصر در صحن و سرای امامزاده علی سیرجان پایان یافت‌.

بقعه متبرکه علی بن محمد بن ابراهیم بن موسی بن جعفر(ع) از نوادگان موسی بن جعفر که در ۱۰ کیلومتری محور سیرجان به بافت واقع شده و دارای زائران فراوان از اقصی نقاط استان کرمان و استان های همجواراست.

همچنین بخش های پاریز، زیدآباد، بلورد و کلستان و دهستان‌ها و روستاهای این شهرستان ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا، با برپایی آئین‌های عزاداری در سوگ آقا و مولای خود حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و شهدای دشت کربلا بر سر و سینه زدند و در عزاداری اربعین به سوگ نشستند.




برگزاری عزاداری و پیاده روی اربعین حسینی در سیرجان

منبع:ایرنـا
? برگزاری عزاداری و پیاده روی اربعین حسینی در سیرجان