برقراری آب شرب ۴۸ ساعته در برخی مناطق رفسنجان

مدرعامل شرکت آبفا استان گفت: کمتر از ۴۸ ساعت پس از وقوع سیل، برقراری پایدار آب شرب بهداشتی در شبکه‌های آبرسانی رفسنجان انجام شد. علیرضا عبدیان گفت: با بروز سیلاب‌های اخیر در شهر و روستا‌های رفسنجان که از عصر شنبه آغاز شده آبرسانی به مردم شریف را با چالشی سخت روبرو ساخته به نحوی که […]

مدرعامل شرکت آبفا استان گفت: کمتر از ۴۸ ساعت پس از وقوع سیل، برقراری پایدار آب شرب بهداشتی در شبکه‌های آبرسانی رفسنجان انجام شد.

علیرضا عبدیان گفت: با بروز سیلاب‌های اخیر در شهر و روستا‌های رفسنجان که از عصر شنبه آغاز شده آبرسانی به مردم شریف را با چالشی سخت روبرو ساخته به نحوی که شبکه‌های آبرسانی را دچار آسیب‌های جدی کرده است.

او بیان کرد: این بحران ناخواسته، معادلات تأمین و توزیع آب را بر هم زده و دسترسی به این مایه‌ حیاتی را در بخش‌هایی از منطقه دچار وقفه  کرد.

عبدیان افزود: عوامل دست اندرکار شبکه آبرسانی کرمان و رفسنجان با حضور خویش و همت مضاعف و تلاش بی وقفه و شبانه روزی همراه با امکانات، تجهیزات، ادوات مورد نیاز، ۳۱ دستگاه تانکر آبرسان سیار با تجهیزات از استان‌های مختلف تهران، اراک، اصفهان، لرستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، یزد، آذربایجان شرقی، قزوین،کرمان، بم، عنبرآباد، سیرجان،کوهبنان، رودبار، ۲۰ دستگاه پمپ‌های لجن کش، وسایل و تجهیزات رفع اتفاقات اعم از لوله، اتصالات، ماشین آلات و نیرو‌های ماهر و خبره‌ ترمیم شبکه در اسرع وقت وارد عمل شدند.

ا ومی گوید:  تا یکشنبه شب ۵۰درصد شبکه‌ آبرسانی را ترمیم و بخش قابل توجهی از مابقی شبکه آسیب دیده بازسازی شده و آب شرب بهداشتی در دسترس اکثریت قریب به اتفاق مردم شریف قرار گرفته است.

به گفته او، علیرغم اینکه در خلال انجام کار سیل طغیانگر، کماکان آسیب‌های جدی به خطوط انتقال آب وارد می‌ساخته و می‌سازد، لیکن با شدت  هر چه تمام‌تر روند بازسازی در حال انجام و پایداری آب شرب در شبکه به نحو مطلوب برقرار شده است.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کرمان گفت: تمام نیرو‌های مورد نیاز ۲۴ ساعته و بدون وقفه در منطقه حضور خواهند داشت و لحظه به لحظه مسیر‌های آبرسانی را کنترل کرده و هر گونه آسیب احتمالی را به سرعت رفع و روند تأمین و توزیع آب را در شبکه‌های آبرسانی حفظ خواهند کرد.

عبدیان تصریح کرد: پرسنل شرکت آب و فاضلاب با کمک به مردم شریف و پرسنل شهرداری رفسنجان با بهره‌گیری از ادوات و تجهیزات لازم عملیات مکش آب در معابر، منازل و گذرگاه‌های شهر که تحت تأثیر سیلاب‌های جاری قرار گرفته است را تخلیه کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

فت فتو کرمان کرمان




برقراری آب شرب ۴۸ ساعته در برخی مناطق رفسنجان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? برقراری آب شرب ۴۸ ساعته در برخی مناطق رفسنجان