بررسی مشکلات گلزار شهدای کرمان و ضرورت آمادگی برای سالگرد سردار دل‌ها

کرمان- فت فتو- ششمین جلسه عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در دور ششم صبح روز دوشنبه درحالی برگزار شد که بخش قابل توجه زمان آن به موضوع ضرورت ساماندهی و حل مشکلات گلزار شهدای کرمان و ایجاد آمادگی برای برگزاری سالگرد شهادت سردار دل‌ها آنگونه که شایسته این نام باشد، گذشت. به گزارش خبرنگار فت […]

کرمان- فت فتو- ششمین جلسه عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در دور ششم صبح روز دوشنبه درحالی برگزار شد که بخش قابل توجه زمان آن به موضوع ضرورت ساماندهی و حل مشکلات گلزار شهدای کرمان و ایجاد آمادگی برای برگزاری سالگرد شهادت سردار دل‌ها آنگونه که شایسته این نام باشد، گذشت.

به گزارش خبرنگار فت فتو توجه به ظرفیت سازی در گلزار شهدای کرمان در حالی از سوی برخی حاضران در نشست مطرح شد که سرپرست شهرداری این شهر در واکنش به برخی اعضای شورا که دغدغه داشتند پیش از بحرانی شدن مشکلات گلزارشهدا باید چاره ای اندیشید، تصریح و تاکید کرد: از نظر من هم اکنون نیز شرایط بحرانی است.

محسن پوراسماعیلی افزود: باید هرچه سریع تر مقدمات و زیرساخت های لازم در گلزار شهدا برای میزبانی از زائران فراهم شود؛ اینکه گفته می شود نباید بگذاریم گلزار شهدا دچار بحران شود، همین الان هم در شرایط بحران هستیم؛ پنجشنبه ها و جمعه ها در زمینه پارکینگ و ترافیک آن محدوده بسیار مشکل وجود دارد و باید به شکل بحران به آن نگاه و برای آن چاره اندیشی شود.

به گفته وی محدودیت معابر و دسترسی ها در این محل برای مردم مشکل ساز شده است.

سرپرست شهرداری کرمان در ادامه خواهان برگزاری هرچه سریع تر جلسه با متولیان گلزار شهدا شد تا کار تعیین تکلیف مسائل زودتر در دستور کار قرار گیرد.

وی نیز همانند برخی از دیگر اعضای شورا بر آمادگی هرچه بهتر و زودتر به منظور برگزاری مراسم سالگرد سردار سلیمانی طی ماه های آینده تاکید کرد.

پوراسماعیلی با بیان اینکه گلزار شهدا برای پذیر زائر هنوز جا برای کار دارد گفت: با وجود گذشت حدود ۲ سال از شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی، هنوز زیرساخت های لازم به صورت کامل در این محل فراهم نشده است.

وی تاکید کرد: پس از برطرف شدن محدودیت های ناشی از کرونا گردشگران و زائران زیادی برای زیارت مرقد مطهر این شهید بزرگوار به کرمان خواهند آمد اما هنوز آمادگی لازم نداریم.

پوراسماعیلی با بیان اینکه بنیادشهید متولی گلزار شهداست و ما در شهرداری تنها موضوعات خدماتی آن را دنبال می کنیم افزود: برای ساماندهی گلزار شهدا و ایجاد آمادگی میزبانی از زائران باید ستادی با حضور متولیان تشکیل و برای رفع مشکلات اقدامات اساسی انجام شود.

پیاده راه سازی جلو بازار با سرعت در حال اجراست

سرپرست شهرداری کرمان در ادامه همچنین با تشریح اقدامات انجام شده برای اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان «شهید تجلی» گفت: این پروژه توسط شهرداری با سرعت در حال اجراست.

به گزارش فت فتو برداشتن آسفالت این خیابان در اطراف و جلو ورودی بازار تاریخی کرمان و رهاشدن آن که به پارکینگ خودروها در زمینی خاکی تبدیل شده بود، طی ماه های اخیر خبرساز و سبب انتقادها از تاخیرها در پیاده راه سازی آن شده بود.

شهرداری کرمان چند وقت پیش اعلام کرد به علت مشکلات پیش آمده در اجرا، پروژه را از پیمانکار تحویل گرفته و خودش اجرای آن را در دستور کار قرار داده است.

مطالبات مردم وارد سیستم شهرداری شده

پوراسماعیلی در ادامه در واکنش به درخواست برخی اعضا مبنی بر تهیه گزارش عملکرد از آنچه در شهرداری تحویل گرفته شده است گفت: شهردار سابق اینک از شرایط شهرداری و دسترسی به اسناد دور هستند و شرایط تهیه این گزارش مفصل از عملکرد شهرداری را ندارد ؛ مجموعه شهرداری و کارکنان آن نیز جحم کاری زیادی دارند و همواره باید پاسخگوی مردم باشند اما بزودی آماده و ارسال می شود.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون، بخش قابل ملاحظه‌ای از مطالبات مردم وارد سیستم شهرداری شده و در حال رسیدگی است، گفت: باوجود مشغله کاری، گزارش درخواستی شورای شهر نیز با تعیین‌ تکلیف تمامی بخش‌ها در حال تکمیل است و بزودی به‌صورت کامل ارایه می‌شود.
 

از کارهای جزیره‌ای بپرهیزیم

محمد امینی زاده رئیس کمیسیون حقوقی شورا به موضوع سالگرد سردار سلیمانی اشاره و انتقاد کرد: در این زمینه متاسفانه کارها به صورت جزیره ای و مجزا انجام می شود و هماهنگی بین متولیان دیده نمی شود؛ برایمان مهم است که برنامه های سالگرد عمقی باشد و یک ستاد برای اخذ تصمیم های مهم تشکیل شود.

وی در ادامه همچنین با اشاره به دیگر مسائل شهری در کرمان و با بیان اینکه شفافیت چیزی است که از همان ابتدا روی آن تاکید داشته ایم و داریم گفت: در این دو ماه فعالیت بارها درخواست کردیم گزارش آنچه از این مجموعه شهری تحویل گرفته ایم ارائه شود که انجام نشده است.

امینی زاده افزود: هم اکنون نمی دانیم چه چیزی در مدیریت شهری تحویل گرفته ایم و این تعلل در تدوین گزارش مذکور سبب بروز خسارت هایی در تصمیم گیری های ما می شود.

در جریان تصمیم ها برای حاشیه شهر نیستیم

این عضو شورای اسلامی شهر کرمان همچنین در ادامه با انتقاد از تصمیم برخی نهادها در زمینه حاشیه شهر گفت: تخصیص منابع عادلانه برای ما مهم و از همان ابتدا دغدغه بوده است؛ اگر در زمینه حاشیه نشینی تصمیمی گرفته می شود باید نماینده مجموعه شهری و شورای شهر و شهرداری نیز حضور داشته باشند.

به گفته امینی زاده، تصمیم گیری از بالا به پایین و بدون مشاوره مجموعه شهری و جامعه محلی مردم آن منطقه، درخور و مناسب نیست.

دغدغه گرمخانه داریم

وی اذعان کرد: ما و مجموعه جدید شورا برای بحث گرمخانه ها دغدغه جدی و بنا داریم این اماکن را به منظور افزایش زیرساخت اجتماعی با جدیت پیگیری کنیم که این کار نیازمند همکاری سایر دستگاه هاست.

آشفتگی ورودی های شهر

به گزارش فت فتو در ادامه نشست نایب رئیس شورای شهر کرمان نیز با اشاره به اینکه ورودی های شهر کرمان آشفتگی های آزار دهنده ای دارد، تصریح کرد: قرار است کارهایی برای زیباسازی ورودی های شهر انجام شود و این درحالی است که برخی از موارد پیچیدگی خاصی ندارد و با اقدامات ساده و کم هزینه قابل حل است.

محمود بابایی گفت: به طور مثال ورودی پل حجاج، دیوارنویسی هایی دارد که شکل زشتی به ورودی شهر داده است، شاید برخی از این موراد ساده، سریع و کم هزینه باشند اما ورودی های شهر را زیبا می کند.

مشکلات ترمینال مسافری

این عضو شورا در ادامه با اشاره بازدید خود از ترمینال مسافربری آدینه و مشکلات آن خاطرنشان کرد: در بررسی که از این محل داشتم مشکلات مختلفی فهرست شد که نیاز است تذکر داده شود.

وی آلودگی سرویس بهداشتی ترمینال را عنوان کرد و گفت: به نظر می رسد به دلیل تراکم جمعیت، این ترمینال نیاز به رسیدگی بیشتر دارد؛ شیرآلات سرویس ها و آبسردکن بشدت فرسوده بود و نیاز به رسیدگی دارد.

بابایی با اشاره به اینکه ضدعفونی در ترمینال منظم صورت می گیرد اما در زمان مناسبی انجام نمی شود اذعان کرد: در زمان های شلوغ مانند ساعت ۱۷ عصر نوعی از ماده ضدعفونی که بوی تندی دارد پاشیده می شود که مشکلاتی به همراه دارد؛ این کار باید در ساعات خلوت تر و با موادی که ستاد کرونا تایید می کند انجام شود.

به گفته ی وی، ورودی های خودرویی ترمینال مسافربری آدینه تابلوهای مناسبی ندارد و برای مسافران، مستقبلان و انبار نیز جهت دهی درستی به مردم داده نمی شود.

بابایی همچنین به فضای کوچک نمازخانه ترمینال اشاره کرد و گفت: این ترمینال نمازخانه خاصی ندارد و فضای وسط ترمینال را به نوعی تبدیل به نماز خانه کرده اند که فضای کوچک و بسته ای است و پروتکل ها و فاصله اجتماعی هم رعایت نمی شد.

سرمایه گذاری در شهر را تسهیل کنیم

سید محمد صادق تقوی منشی شورا نیز با اشاره به اینکه مسئولانی که پای کار می آیند باید جهادی کار کنند، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم تشویق سرمایه گذاران و تسریع کارهای اداری آنان در چارچوب قانونی است.

وی در ادامه به ظرفیت خوب مساجد در شهر اشاره و بیان کرد: مسجد پناه امنی برای مردم و جوانان باشد و باید از ظرفیت ائمه جماعت بیشتر استفاده کنیم؛ امروز مردم بیشتر به سمت خانه های شهروند و فرهنگ می روند و نقش مسجد کمرنگ تر شده است که باید تقویت شود.

به گفته وی با برنامه ریزی و آموزش باید شهروندان از نقش شهروندی خود بیشتر مطلع شوند و در این زمینه ارائه آموزش های شهروندی بسیار اهمیت دارد.

تقوی در ادامه با بیان اینکه نباید اجازه ندهیم گلزار شهدا دچار بحران شود، خاطرنشان کرد: باید قبل از مراسم سالگرد شهید سلیمانی فکری شود و آمادگی لازم را داشته باشیم.

بررسی مشکلات گلزار شهدای کرمان و ضرورت آمادگی برای سالگرد سردار دل‌ها

منتظر حکم شهردار هستیم

به گزارش فت فتو دربخش دیگری از این نشست موضوع به انتظارها برای تایید حکم شهردار منتخب کرمان رسید؛ موضوع مهمی که هم مردم و هم اعضای شورا منتظر هستند تا وزارت کشور نتیجه بررسی ها و تایید حکم شهردار منتخب را اعلام کند.

ششم شهریورماه امسال اعضای شورای اسلامی شهر کرمان سعید شَعرباف را به عنوان شهردار منتخب برگزیدند اما تاکنون وزارت کشور حکم وی را تایید و ابلاغ نکرده است.

علیرضا نادری رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در این زمینه با اشاره به تاخیر در ابلاغ حکم شهردار کرمان از سوی وزارت کشور گفت: شورای شهر قبل از شروع به کار، تحقیقات و مقدمات انتخاب شهردار را انجام داد، ما می دانستیم هرچه تعلل داشته باشیم و شهردار را دیرتر انتخاب کنیم کارها عقب می افتد.

وی افزود: ما وظیفه مان را انجام دادیم و خیلی زود بررسی ها انجام شد و یک نفر به وزارت کشور معرفی کردیم؛ وزارت کشور نیز برخی مراحل بررسی را انجام داده و برخی از موارد هنوز انجام نشده است و هنوز باید منتظر باشیم.

نادری گفت: البته از طرف افراد تاثیرگذار پیگیری کردیم و تلفنی در تماس بودیم اما نامه مکتوب هنوز ارسال نکرده ایم.

به گزارش فت فتو در این نشست همچنین برخی درخواست ها و مشکلاتی که توسط شهروندان ارائه شده بود مطرح و تصمیم گیری شد.




بررسی مشکلات گلزار شهدای کرمان و ضرورت آمادگی برای سالگرد سردار دل‌ها

منبع:ایرنـا
? بررسی مشکلات گلزار شهدای کرمان و ضرورت آمادگی برای سالگرد سردار دل‌ها