بردسیر رتبه اول انجام واکسیناسیون کرونا در استان

حبیب الله برهانی گفت: شهرستان بردسیر با استقبال خوب مردم رتبه اول استان را در تزریق واکسن کرونا دارد. حبیب الله برهانی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بردسیر در گفتگو با خبرنگار اقطاع خبر، گفت: شهرستان بردسیر در وضعیت قرمز قرار دارد و از نظر شیوع بیماری و موارد ابتلا وضعیت شهرستان خوب نیست.  وی افزود: […]

حبیب الله برهانی گفت: شهرستان بردسیر با استقبال خوب مردم رتبه اول استان را در تزریق واکسن کرونا دارد.

حبیب الله برهانی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بردسیر در گفتگو با خبرنگار اقطاع خبر، گفت: شهرستان بردسیر در وضعیت قرمز قرار دارد و از نظر شیوع بیماری و موارد ابتلا وضعیت شهرستان خوب نیست. 
وی افزود: رعایت فاصله های اجتماعی و زدن ماسک به شدت کاهش پیدا کرده است که همین امر موجب افزایش ابتلا شده است. 
رئیس مرکز بهداشت بردسیر تصریح کرد: در آستانه ماه محرم دستورالعمل هایی از طرف ستاد کرونای استان ابلاغ شده و مسئولیت اجرای آن با سازمان تبلیغات اسلامی است که انتظار داریم هیئت های عزاداری و مردم این دستورالعمل ها را اجرا کنند. 
وی افزود: شهرستان دارای نقاط گردشگری متعددی است که متاسفانه در ایام تعطیل مردم رعایت نمی کنند که ما درخواست داریم هم خود مردم بردسیر رعایت کنند و به افرادی هم که از خارج از شهرستان می آیند تذکر دهند.
برهانی گفت: متاسفانه طی دو هفته گذشته روند موارد بستری و بیماران سرپایی، روندافزایشی داشته که در حال حاضر ما ۴۵ بیمار بستری در بیمارستان داریم که بی سابقه بوده که همین امر سبب شده تا بخش دوم بیمارستان را راه اندازی و تجهیز کنیم.
وی سهل انگاری و تجمعات در مراسمات عزا و عروسی هایی که به صورت خانگی برگزار شده همچنین ییلاقی بودن منطقه و حضور گردشگران و قدرت سرایت پذیری ویروس کرونای دلتا که به نوعی همه استان کرمان درگیر چرخه این ویروس شده است را از جمله عوامل افزایش چندبرابری ابتلا در شهرستان برشمرد. 
رئیس مرکز بهداشت اظهار کرد: ما تابع مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم بنابراین مشاغل گروه یک و بعضی از صنوف گروه دوم اجازه بازگشایی دارند ولی مشاغل گروه سه مثل رستوران ها، استخرها و باشگاه های ورزشی کماکان تعطیل هستند.

برهانی از استقبال خوب مردم شهرستان بردسیر در بحث واکسیناسیون قدردانی کرد و افزود: بردسیر رتبه اول استان را در حد ۷۱ درصد دارد و ۲۵ درصد از جمعیت مورد نظر واکسن زده اند. 
وی بیان کرد: قریب ۱۷ هزار نفر دوز اول واکسن و ۲ هزار و ۵۶۰ نفر نیز دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند که جا دارد از همکارانم در مرکز بهداشت و پرسنل بهداشت و درمان، برای زحمات شبانه روزی و راه اندازی تیم های سیار قدردانی کنم. 

وی تاکید کرد: طبق تجربه ای که در این یک سال و نیم درگیری مستقیم با ویروس کرونا به مردم توصیه می کنم در اسرع وقت گروه های سنی مشمول واکسن برای تزریق واکسن اقدام کنند زیرا ۸۰ درصد موارد بستری و ۹۰ درصد میزان مرگ ها را کاهش می دهد.
برهانی تشریح کرد:  اولین واکسن بهترین واکسن است، ما واکسن هایی آسترزنیکا، سینوفارم و کووبرکت را داریم که همه مجوز وزارت بهداشت و درمان را دارند  و همه ی این واکسن ها موثر هستند.
وی افزود: واکسن یکسری عوارض عمومی و شایع را دارد زیرا شما دارید سیستم دفاعی بدن را تحریک می کنید بنابراین امکان تب، درد در محل موضع، لرز و سردرد وجود داشته باشه که جای هیچگونه نگرانی نیست و برطرف می شود.
برهانی گفت: در همین راستا یک کمیته تخصصی در بیمارستان تشکیل دادیم و تمام مواردی را که اگر به دلایلی دچار عوارض شدید شوند در کمیته تخصصی بررسی می شود و هیچ موردی تا این لحظه خوشبختانه ناشی از واکسن کرونا نداشتیم.
وی در پایان تاکید کرد: مردم در مرکز شهرستان به پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در خیابان شهید غلامحسین پور ساختمان مرکزی شبکه بهداشت و درمان و در روستاها و شهرهای اقماری به نزدیکترین پایگاه مرکز بهداشت شهری برای تزریق واکسن مراجعه کنند.
انتهای پیام/شاه حیدری



منبع:آرمان