برخی لیدرهای اغتشاشات کرمان به سازمان‌های اطلاعاتی خارج وابسته بودند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بخشی از افرادی که در اغتشاشات اخیر بازداشت شدند لیدرها، افراد وابسته به سازمان‌های اطلاعاتی خارج از کشور و برخی نیز اتباع خارجی بودند که درباره آنها باید به اقتضای وضعیت آنها اقدام شود. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز […]

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بخشی از افرادی که در اغتشاشات اخیر بازداشت شدند لیدرها، افراد وابسته به سازمان‌های اطلاعاتی خارج از کشور و برخی نیز اتباع خارجی بودند که درباره آنها باید به اقتضای وضعیت آنها اقدام شود.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تقدیر از مردم استان کرمان که از روزهای نخستین اغتشاشات، خط و راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند، اظهار داشت: مردم بصیر، فهیم و انقلابی استان کرمان نه تنها از این حرکت ها حمایت نکردند بلکه علیه اغتشاشگران و کسانی که امنیت عمومی را مختل کرده بودند، پای کار آمدند و ضمن مقابله با این افراد، از مواضع نظام و انقلاب دفاع کردند.

وی با بیان اینکه تمامی اغتشاشات و ناآرامی‌هایی که در روزهای گذشته در برخی از مناطق اتفاق افتاد، با همت نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی مدیریت شده است، گفت: اکنون آرامش کامل بر استان کرمان حاکم است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مردم اولین نقش را در جمع‌آوری اغتشاشات اخیر به عهده داشتند، بیان کرد: در اغتشاشات اخیر تعدادی افراد در مرکز استان و در برخی از شهرستان‌ها دستگیر شده و تحویل مراجع قضایی شده‌اند که تفکیک اولیه درباره آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی خارج از نوبت به پرونده لیدرها و وابستگان به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در اغتشاشات اخیر انجام می‌شود، افزود: تعدادی ازاین افراد لیدر بودند و تعدادی نیز به سرویس‌های اطلاعاتی در خارج از کشور وابستگی داشتند که درباره این افراد، به اقتضای جرمی که انجام داده‌اند، مجازات قانونی لازم اعمال خواهد شد.

حمیدی با اشاره به اینکه شعبات ویژه‌ای در دادسراها و دادگاه‌های مربوطه تعیین شده است، گفت: این پرونده‌ها به صورت خارج از نوبت، با سرعت و دقت لازم رسیدگی خواهد شد و احکام قضایی متناسب با جرایمی که انجام دادند صادر و اجرا خواهد شد و مشکلی برای صدور و اجرای احکام این افراد نداریم.

لیدرهای اصلی ناآرامی‌های اخیر در کرمان بازداشت شدند
خروش دوباره مردم انقلابی کرمان در محکومیت فتنه‌گران + فیلم و تصویر
بازداشت یکی از تحریک‌کنندگان ‌تخریب اموال عمومی در اغتشاشات کرمان

وی با بیان اینکه براساس تفکیک‌های انجام شده، بخشی از این افراد اتباع خارجی بودند که در این مسائل حضور داشته‌اند که درباره آنها باید تدبیر لازم انجام شود، ادامه داد: بخشی از این افراد نیز لیدرها و افراد وابسته به سازمان‌های اطلاعاتی خارج از کشور بودند که درباره آنها باید به اقتضای وضعیت آنها اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: عده‌ای نیز سیاهی لشکر بودند که عمد آنها جوان بوده و فریب لیدرها و وابستگان به سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه را خورده‌اند که این افراد در صورتی که سابقه شرارت نداشته و یا در مسائل مشابه قبلی دخالت نداشته باشند، تدبیر قضایی درباره آنها؛ ارشاد، هدایت، راهنمایی و اخذ تعهد است.

حمیدی گفت: لیدرها و کسانی که جایی را تخریب کرده‌اند علاوه بر اینکه باید خسارت‌های وارده را جبران کنند، در مراجع قضایی از جنبه عمومی نیز تدابیر و آرای مقتضی برای آنها صادر و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/۵۱۱/

 




برخی لیدرهای اغتشاشات کرمان به سازمان‌های اطلاعاتی خارج وابسته بودند

منبع: تسنــیم
? برخی لیدرهای اغتشاشات کرمان به سازمان‌های اطلاعاتی خارج وابسته بودند