برای ۲هزار تن پسته در رفسنجان گواهی قرنطینه گیاهی صادر شد

کرمان – فت فتو – سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای دو هزار تن پسته در این شهرستان گواهی قرنطینه گیاهی صادر شد تا به کشورهای خارجی ارسال شود. به گزارش روز سه شنبه فت فتو به نقل از روابط عمومی فرمانداری رفسنجان حسین رضایی در جلسه پدافند غیرعامل بیان کرد: ۱۳۹ […]

کرمان – فت فتو – سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای دو هزار تن پسته در این شهرستان گواهی قرنطینه گیاهی صادر شد تا به کشورهای خارجی ارسال شود.

به گزارش روز سه شنبه فت فتو به نقل از روابط عمومی فرمانداری رفسنجان حسین رضایی در جلسه پدافند غیرعامل بیان کرد: ۱۳۹ فروشگاه عرضه سموم کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۱۱ مورد دارای پروانه بهره برداری است.

رضایی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۰۱ مورد بازرسی از این مراکز انجام شده که ۷ مورد به تعطیلی انجامید.

وی ادامه داد: در زمینه قرنطینه گیاهی ( صدور مجوز گواهی بهداشتی برای محصولات کشاورزی جهت صادرات به کشورهای خارجی) از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۲ هزار تن پسته گواهی قرنطینه گیاهی صادر شده تا به خارج از کشور ارسال شود.

رضایی گفت: همچنین برای اقلام دیگر گیاهی مانند ۳۹۴ تن مغز پسته، ۷۵ تن هفتاد و پنج میوه خشک آلو، ۱۳ تن مغز بادام، ۱۹ تن نخود، ۱۳ تن خرما، ۱۰ تن زرشک، ۳ تن فندق، یک تن مغز فندق و ۵ تن تخمه کدو گواهی قرنطینه صادر شده تا به خارج از کشور ارسال شود.

محسن نژاد قادری مدیر گروه معاونت مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم در این جلسه گفت: در مورد بیماری تب کریمه کنگو سال گذشته ۲ مورد مشکوک داشتیم و امسال نیز ۳ مورد مشکوک و یک مورد مثبت داشته‌ایم و باید نسبت به این بیماری نیز توجه داشت چون این اپیدمی داخل بیمارستان و خارج بیمارستان می‌تواند تهدید کننده باشد.

حسین چرخ‌انداز مدیرعامل آبفا رفسنجان هم گفت: تمامی چاه‌های آب آشامیدنی رفسنجان تحت پوشش گندزدایی به وسیله کولر است و مشکل خاصی نداریم و از طریق سیستم تله‌متری که راه‌اندازی کردیم تمام چاه‌ها و مخازن آب شهرستان را کنترل می کنیم.

وی افزود: ما در شبکه‌های شهری هشت هزار سامانه و در شبکه آب روستایی ۱۰۴ سامانه داریم که روزانه کلرسنجی می شود.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.




برای ۲هزار تن پسته در رفسنجان گواهی قرنطینه گیاهی صادر شد

منبع: ایرنـا
? برای ۲هزار تن پسته در رفسنجان گواهی قرنطینه گیاهی صادر شد