بختیاری: طراحی سامانه مدیریت «شفافیت» منابع و مصارف زکات در کمیته امداد

رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شفافیت را برای این نهاد بسیار با اهمیت خواند و گفت: شفافیت جزو برنامه‌های قطعی ما است، برای آن سامانه‌ای به نام سامانه مدیریت شفافیت منابع و مصارف زکات طراحی شده و نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش فت فتو از کرمان، سید مرتضی بختیاری صبح […]


رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شفافیت را برای این نهاد بسیار با اهمیت خواند و گفت: شفافیت جزو برنامه‌های قطعی ما است، برای آن سامانه‌ای به نام سامانه مدیریت شفافیت منابع و مصارف زکات طراحی شده و نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فت فتو از کرمان، سید مرتضی بختیاری صبح امروز در شورای عالی زکات استان کرمان با بیان اینکه زکات از واجبات دین بوده و همواره در کنار نماز آمده است، قانون زکات را مصوب مجلس شورای اسلامی دانست و اظهار داشت: آیین‌نامه آن متاسفانه به تعویق افتاد اما ما آن را تقریبا تکمیل کردیم.

 رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شفافیت را برای این نهاد بسیار با اهمیت خواند و ابراز داشت:  شفافیت جزو برنامه‌های قطعی ما است، برای آن سامانه‌ای به نام سامانه مدیریت شفافیت منابع و مصارف زکات طراحی شده که ان‌شاءالله تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی با تاکید بر اینکه آن‌طور که باید وارد مسأله زکات نشده‌ایم و به آن نپرداخته‌ایم، عنوان کرد: زکات بسیار با اهمیت است، طهارت مال است و اگر به‌درستی انجام نشود، طهارت روح اتفاق نمی‌افتد‌.

 بختیاری با تأکید بر اینکه اگر همه زکات بدهند، ده‌هزار میلیارد تومان جمع‌آوری می‌شود که با آن کارهای بزرگی می‌توان انجام داد، گفت: مجموعه استان و در راس آن نماینده ولی فقیه در استان برای تحقق این امر تلاش کنند

زکات آثار اجتماعی و اقتصادی مهمی دارد

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه یکی از مواهب زکات را درمان بخل دانست و ابراز داشت: پرداخت زکات آثار زیاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد، فقر را از بین می‌برد، سرمایه را از رکود خارج می‌کند، برادری، اخوت روابط دوستی و برادری و … را تقویت می‌کند

ترویج آرمان سلیمانی و مکتب آن برای ما بسیار مهم است

ناصر عسکری‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این نشست جهاد تبیین را فریضه واجب خواند و اظهار داشت: دشمن نشان داده هر کجا بوی خدمت می‌آید، می‌خواهد آن را تضعیف کند، طرح آنها برای سپاه خدمتگزار هم در همین راستا است.

وی با بیان اینکه ما دست در دست هم می‌دهیم و جهاد تبیین را آغاز می‌کنیم، گفت: اینجا ملک سلیمانی است و به همه نشان می‌دهیم ترویج آرمان سلیمانی و مکتب آن برای ما بسیار مهم است.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب





بختیاری: طراحی سامانه مدیریت «شفافیت» منابع و مصارف زکات در کمیته امداد

منبع: فــارس
? بختیاری: طراحی سامانه مدیریت «شفافیت» منابع و مصارف زکات در کمیته امداد