باید همه به تبعات فاجعه بار کم جمعیتی و پیری جمعیت واقف شوند

فت فتو/کرمان استاندار کرمان گفت: اول باید این مسئله که با کم جمعیتی و پیری جمعیت برای ما فاجعه ایجاد می شود، تبدیل به باور عمومی شود و حداقل سبک زندگی را جوری تعریف کنیم که این افراد سالم پیر شوند. دکتر”علی زینی وند” امروز ۲۶ مهرماه در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاریِ تخصصی حمایت از […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان گفت: اول باید این مسئله که با کم جمعیتی و پیری جمعیت برای ما فاجعه ایجاد می شود، تبدیل به باور عمومی شود و حداقل سبک زندگی را جوری تعریف کنیم که این افراد سالم پیر شوند.

دکتر”علی زینی وند” امروز ۲۶ مهرماه در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاریِ تخصصی حمایت از زوج های نابارور و خانواده های پرنوزاد در کرمان با اشاره به مشکلات پیش آمده بر سر جمعیت کشور اظهار کرد: در این زمینه اوضاع آنقدر وخیم شد که مقام معظم رهبری ورود کردند و تذکر دادند و اقداماتی از جمله سیاست های کلی جمعیت ابلاغ شد.

وی افزود: متاسفانه به یک باره از فضای جذاب و عاطفی خانواده های پرجمعیت به اینجا رسیدیم که همه به فرزند کم اکتفا کردند و در طول ۱۵ تا ۲۰ سال آینده جامعه ای پیر، افسرده و پرهزینه خواهیم داشت که خودمان را برای اداره آن آماده نکردیم.

زینی وند با اشاره به اینکه بنده از دست اندرکاران تدوین سیاست های کلی جمعیت بودم، تصریح کرد: متأسفانه آنچه در راستای این سند در مجلس هم انجام می شود با خود سند تفاوت دارد و باید توجه داشت که با شعار، جمعیت اضافه نمی شود بلکه باید کار عملی کرد و برای خانواده های پُرنوزاد حمایت های قانونی وجود داشته باشد.

استاندار کرمان گفت: اول باید این مسئله که با کم جمعیتی و پیری جمعیت برای ما فاجعه ایجاد می شود، تبدیل به باور عمومی شود و حداقل سبک زندگی را جوری تعریف کنیم که این افراد سالم پیر شوند.

وی اظهار کرد: تعداد زیادی از زوج ها بچه نمی آورند و نابارور هستند در حالی که با مشاوره خیلی ها بچه دار می شوند و حتی مشکل بعضی از آنها با پرداخت ۱۰، ۲۰ و یا ۳۰ میلیون وام حل شده است.

زینی وند در پایان از اقدام کمیته امداد استان کرمان در راه اندازی مرکز نیکوکاری حمایت از زوج های نابارور قدردانی کرد و افزود: امیدوارم در این دوره به مشکل جمعیت توجه شود زیرا سیاست های جمعیتی را کسانی نوشتند که الان در رأس سازمان ها قرار دارند.

انتهای پیام




باید همه به تبعات فاجعه بار کم جمعیتی و پیری جمعیت واقف شوند

منبع:ایـسنا
? باید همه به تبعات فاجعه بار کم جمعیتی و پیری جمعیت واقف شوند