بانک مسکن آمادگی همکاری با تعاونی های استان از جمله مسکن مهر را دارد

مدیریت بانک مسکن استان کرمان در پی انتشار گزارشی مبنی بر عدم همکاری این بانک برای پیشرفت پروژه مسکن مهر «بشری» جوابیه ای صادر کرد. به گزارش فت فتو؛ در راستای پیگیری واحدهای مسکونی تحویل داده نشده مسکن مهر بشری؛ خبرنگار اجتماعی این پایگاه خبری ضمن بررسی مشکلات متقاضیان مسکن این شرکت با مدیرعامل شرکت […]

مدیریت بانک مسکن استان کرمان در پی انتشار گزارشی مبنی بر عدم همکاری این بانک برای پیشرفت پروژه مسکن مهر «بشری» جوابیه ای صادر کرد.

به گزارش فت فتو؛ در راستای پیگیری واحدهای مسکونی تحویل داده نشده مسکن مهر بشری؛ خبرنگار اجتماعی این پایگاه خبری ضمن بررسی مشکلات متقاضیان مسکن این شرکت با مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن «مهر بشری» نیز طی گفتگویی به بررسی دلایل عدم انجام تعهدات پرداخته است.

عدم همکاری بانک مسکن کرمان دلیل کندی پیشرفت پروژه مسکن مهر بشری

بعد از انتشار این گزارش بانک مسکن جوابیه ای برای این پایگاه خبری ارسال کرده که متن آن در ذیل آمده است.

با عنایت به انتشار گزارشی تحت عنوان «عدم همکاری بانک مسکن دلیل کندی پیشرفت پروژه مسکن مهر» را با کد مطلب ۱۲۲۵۵ در تاریخ ۱۴۰۰/۸/۲۲ در آن پایگاه خبری مقتضی است بر اساس قانون مطبوعات و در راستای تنویر افکار عمومی متن جوابیه این مدیریت عیناً در آن پایگاه خبری انتشار یابد.

به منظور احداث و تکمیل فاز سوم پروژه ۵۰۴ واحدی تعاونی مسکن مهر بشری کرمان در قالب ۳۲ بلوک در تاریخ ۱۳۹۱/۲/۲۱ به ازای هر واحد ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات منعقد گردیده است و طبق مساعدت های صورت گرفته در مراحل اولیه چندین مرحله از سهم‌الشرکه به پروژه پرداخت شده است و در ادامه پس از تشکیل جلسه شورای مسکن استان به منظور جلوگیری از تعطیلی پروژه با توجه به عدم حصول پیشرفت فیزیکی مناسب از سوی شرکت تعاونی مسکن مهر بشری را طی هماهنگی به عمل آمده با وزارت راه و شهرسازی و مصوبات کمیته ای مسکن مهر مقرر گردید به منظور تامین مالی پروژه در خروج از رکود و برون رفت از مشکلات و تعیین تکلیف واحدهای در دست احداث بخشی از سهم الشرکه پرداخت شود.

همچنین مقرر شد در صورت پیشرفت فیزیکی بخش دیگری از سهم الشرکه نیز به محض احراز پیشرفت پرداخت گردد.

لذا در تاریخ ۲ آذر ماه سال ۱۳۹۷ طبق موافقت اداری کل اعتبارات مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به صورت علی‌الحساب و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال بابت پرداخت مصالح پای کار طبق فاکتور رسمی اعلام متقاضی (به جهت احراز پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد توسط تعاونی و تایید ارزیاب بانک در بازه سه ماه تا تاریخ ۹۸/۴/۲۰) علیرغم مسدود بودن کلیه حسابهای شرکت با رعایت کامل مقررات و ضوابط قانونی طبق دستور دادستان عمومی و انقلاب کرمان به حساب مشترک سه نفره متشکل از اعضای هیئت مدیره جدید صورت پذیرفته است.

در ادامه علیرغم دریافت مبالغ مذکور طبق ارزیابی‌های صورت‌گرفته مشخص شد تعاونی مسکن مهر بشری نتوانسته پروژه را به پیشرفت فیزیکی تعیین شده برساند.

اما باز هم به منظور مساعدت به اعضا و به سرانجام رسیدن هر چه سریعتر پروژه مبلغ ۱۵ میلیارد در تاریخ ۹۸/۲/۱ به حساب مشترک سه نفره واریز شده است.

با توجه به موارد عنوان شده به شرح فوق علیرغم پرداخت بیش از ۷۰ درصد سهم الشرکه از قرارداد منعقد شده و همچنین گذشته قریب ۳۸ ماه از زمان برگزاری جلسه مسکن در محل اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک در تهران شاهد پیشرفت ۴۸ درصدی پروژه می‌باشیم.

شایان ذکر است شرکت تعاونی مذکور در تاریخ ۱۴۰۰/۶/۲۸ تقاضای تفکیک کد پروژه به دو فاز ۳۵۲ واحدی با پیشرفت ۶۴ درصد (جهت افزایش تسهیلات بانک مسکن مهر تا سقف هر واحد ۴۵۰ میلیون ریال) و ۱۵۲ واحدی در مرحله‌ای فونداسیون (جهت  بهره‌مندی از تسهیلات  اقدام ملی) را به بانک ارائه نموده و موافقت این موضوع از مرکز اخذ و بلافاصله به شرکت تعاونی و اداره کل راه و شهرسازی اعلام گردیده است.

امید است شرکت تعاونی مهر بشری در اسرع وقت نسبت به انجام موضوع اقدام تا موجبات مرتفع شدن مشکلات مالی شرکت و تکمیل و تحویل واحدها به متقاضیان و اعضای شرکت گردد.

ضمناً حساب‌های شرکت تعاونی توسط فردی مسدود و توقیف می باشد.

در پایان قابل ذکر است بانک مسکن به عنوان یک بانک دولتی و تخصصی تاکنون همه نوع همکاری و مساعدت را با تعاونی های استان از جمله مسکن مهر و سایر بخش های مسکن به عمل آورده و در آینده نیز آمادگی هرگونه مساعدت و همکاری در چارچوب ضوابط را خواهد داشت.

انتهای پیام/نامجو




بانک مسکن آمادگی همکاری با تعاونی های استان از جمله مسکن مهر را دارد

منبع:آرمـان
? بانک مسکن آمادگی همکاری با تعاونی های استان از جمله مسکن مهر را دارد