بانک‌ها مردم را در چرخه گرفتن وام گرفتار نکنند

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خسارت سرمازدگی به محصول پسته و شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، بانک‌ها برای مردم تسهیلگری کنند و آنها را در چرخه گرفتن وام گرفتار نکنند. به گزارش فت فتو از رفسنجان، حجت‌الاسلام حسین جلالی امروز یکشنبه در جمع مسؤولان شهرستان و روسای […]


نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خسارت سرمازدگی به محصول پسته و شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، بانک‌ها برای مردم تسهیلگری کنند و آنها را در چرخه گرفتن وام گرفتار نکنند.

به گزارش فت فتو از رفسنجان، حجت‌الاسلام حسین جلالی امروز یکشنبه در جمع مسؤولان شهرستان و روسای بانک‌ها در فرمانداری رفسنجان اظهار کرد: با توجه به تک‌محصولی بودن و اینکه محصول پسته امسال دچار خسارت سرمازدگی شده است و گرانی‌ها و تورم ناشی از اصلاحات اقتصادی کشور هم افزوده شده، شرایط اقتصادی مطلوبی در شهرستان نداریم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تصریح کرد: ضرورت دارد حداقل بانک‌ها تا رسیدن کشور به شرایط اقتصادی مطلوب در امور مردم تسهیلگری کنند که بتوانیم با کمک هم از این بحران عبور کنیم.

وی با اشاره به طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اضافه کرد: بانک‌ها برای مردم شرایطی ایجاد کرده‌اند که در بحث وثیقه‌ها و سایر موارد نمی‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند، که نیاز است در این زمینه بانک‌ها با دولت همراهی کنند و هماهنگ باشند.

حجت‌الاسلام جلالی ابراز کرد: انباشتن سند اگرچه ضریب امنیت را بالا می‌برد اما اگر بخواهیم برای وام به‌ویژه وام‌های خرد زیر ۱۰۰ میلیون تومان تضمین بگیریم، سخت‌گیری نشود و با یک مدرک مانند سفته یا ضمانت زنجیره‌ای کار مردم را راه بیندازید و روان‌سازی شود که مردم در چرخه وام و دوندگی گرفتار نشوند.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس با ذکر این مطلب که مسؤولان در شهر دور هم بنشینند و با هماهنگی با هم برای تسهیلگری  امور مردم در بانک‌ها تصمیم‌گیری کنند، تصریح کرد: کمک کنیم مردم امسال را پشت سر بگذارند و از این بحران بی‌محصولی عبور کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نبود محصول را موجب بیکارشدن جمعیت زیادی در حوزه کشاورزی دانست و متذکر شد: بیکاری ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی است و این موضوع باید مدنظر باشد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب/م





بانک‌ها مردم را در چرخه گرفتن وام گرفتار نکنند

منبع: فــارس
? بانک‌ها مردم را در چرخه گرفتن وام گرفتار نکنند