باند قاچاق داروهای کرونا در کرمان منهدم شد

کرمان- فرمانده انتظامی استان کرمان از متلاشی شدن باند ۲ نفره خرید و توزیع داروهای قاچاق مخصوص بیماران کرونایی خبر داد. به گزارش فت فتو، سردار عبدالرضا ناظری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با موضوع «کشفیات اموال مسروقه از کارگاه‌های ضایعاتی کرمان و کشفیات طرح ۳ روزه پلیس امنیت اقتصادی» گفت: با توجه […]

کرمان- فرمانده انتظامی استان کرمان از متلاشی شدن باند ۲ نفره خرید و توزیع داروهای قاچاق مخصوص بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش فت فتو، سردار عبدالرضا ناظری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با موضوع «کشفیات اموال مسروقه از کارگاه‌های ضایعاتی کرمان و کشفیات طرح ۳ روزه پلیس امنیت اقتصادی» گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، برنامه ناجا در سال جاری برخورد با قاچاق کالا و ارز مخصوصاً در حوزه دارو، توزیع خارج از شبکه و قاچاق دارو است که در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفته است.

سردار ناظری افزود: در این حوزه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان یک باند خرید و توزیع داروی قاچاق به ویژه داروهای بیماران کرونایی کشف و متلاشی شد.

وی اظهار کرد: در بازرسی از مخفیگاه و محل نگهداری این داروها، ۲۵ هزار دارو از اقلام مختلف کشف شد و ۲ متهم در این رابطه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان در خصوص طرح ۳ روزه پلیس امنیت اقتصادی گفت: با اجرای این طرح ۸۵ نفر متهم با هماهنگی دستگاه قضائی توسط پلیس امنیت اقتصادی دستگیر شدند که ارزش ریالی کالای قاچاق ضبط شده از این افراد ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار ناظری بیان کرد: همچنین یک باند هفت نفره زمین خواری و تصرف زمین با هماهنگی دستگاه قضائی متلاشی شد و ۱۱ قطعه زمین تجاری و مسکونی که بیش از ۱۱ میلیارد تومان ارزش ریالی داشتت از تصرف آنها خارج و به اموال بیت المال بازگردانده شد.

کشف ۲ میلیارد تومان اموال مسروقه از کارگاه‌های ضایعاتی کرمان

سردار ناظری همچنین در خصوص طرح پاکسازی کارگاه‌های ضایعاتی گفت: با هماهنگی مقامات قضائی بیش از ۳۵ کارگاه مورد بازرسی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: در این بازرسی‌ها مقادیر زیادی اموال مسروقه مخصوصاً سیم، کابل و تجهیزات مخابراتی که توسط سارقان سرقت شده و به این ضایعاتی‌ها به عنوان مالخر فروخته بود، کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: در این حوزه حدود ۶۹ نفر سارق و ۳۵ مالخر دستگیر شده‌اند که ارزش ریالی مجموع کشفیات این طرح دو روزه بالغ بر ۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان تشریح کرد: از ابتدای سال جاری به نسبت سال گذشته ۱۹ درصد کشف وقوع سرقت در شهرستان کرمان از ۵۸ درصد امسال به ۷۷ درصد افزایش یافته است.

سردار ناظری همچنین افزود: از ابتدای امسال تاکنون در استان کرمان قریب به یک هزار و ۹۰۰ نفر سارق دستگیر شده‌اند که برای پیگیری پرونده تحویل مقامات قضائی داده شده‌اند. در همین حدود مالخرهایی بودند که اموال مسروقه را خریداری می‌کردند و در این کار مشارکت داشتند و سرقت این افراد را تسهیل می‌کردند که آنها نیز دستگیر شده‌اند.

وی تاکید کرد: لازم است که کارگاه‌های ضایعاتی در سطح استان ساماندهی شوند و توسط مسئولین و سازمان‌های مربوطه نظارتی بر خرید و فروش اقلام آنها باشد و زمانی که متصدی این کارگاه‌ها مرتکب جرمی می‌شوند (مخصوصاً مالخری و خرید اموال مسروقه) باید با این افراد برخورد قانونی شود به طوری که از ادامه این اقدام مجرمانه ی خودشان پشیمان شوند.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: نیروهای انتظامی ما در استان مخصوصاً شهر کرمان در خصوص برخورد با سارقین و مجرمینی که ارتزاق حرام را در دستورکار زندگی خود قرار داده‌اند هیچ گونه مماشاتی ندارند و با هماهنگی مقامات قضائی، اعضای شورای تأمین شهرستان کرمان، بسیجیان، ادارات امینتی و دستگاه قضائی با این مجرمین برخورد قاطع خواهند کرد.

کد خبر ۵۲۹۹۸۳۴




باند قاچاق داروهای کرونا در کرمان منهدم شد

منبع:مــهر
? باند قاچاق داروهای کرونا در کرمان منهدم شد