بازگشایی مدارس کرمان مشروط به واکسیناسیون معلمان است

کرمان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مشروط به واکسیناسیون معلمان، اساتید و دانشجویان است. به گزارش فت فتو، حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به روند کاهشی مبتلایان به کرونا در استان کرمان گفت: حدود ۲۰ درصد از بیماران بستری در بیمارستان‌ها و بیماران […]

کرمان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مشروط به واکسیناسیون معلمان، اساتید و دانشجویان است.

به گزارش فت فتو، حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به روند کاهشی مبتلایان به کرونا در استان کرمان گفت: حدود ۲۰ درصد از بیماران بستری در بیمارستان‌ها و بیماران سرپایی در استان کرمان نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.

رشیدی نژاد رابطه با افزایش تعداد واکسن‌های موجود اظهار کرد: روز گذشته تعداد قابل توجهی واکسن وارد استان شد و با افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون امیدواریم که وزارت کشور باز هم بر سهمیه استان بیافزاید.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مشروط به واکسیناسیون معلم‌ها، اساتید و دانشجویان است گفت: تقریباً بیش از ۸۰ درصد فرهنگیان واکسینه شده‌اند و تا پایان این هفته این واکسیناسیون را تکمیل خواهیم کرد تا به نزدیکی ۱۰۰ درصد برسیم.

وی ادامه داد: در دانشگاه باهنر به عنوان دانشگاه اصلی و مادر مرکزی برای واکسیناسیون دانشجویان آماده است و دانشجویان بومی و غیر بومی می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی واکسن خود را دریافت کنند و چون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قبلاً واکسینه شده‌اند احتمال اینکه این مرکز شلوغ شود، کم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر افزایش سرعت واکسیناسیون در استان گفت: با افزودن یک مرکز دیگر به مراکز واکسیناسیون و همچنین افزایش ساعت کاری این مراکز در حال افزایش سرعت واکسیناسیون هستیم چون هرچه سرعت ما بیشتر باشد واکسن بیشتری به ما اختصاص خواهند داد.

رشیدی نژاد همچنین اظهار کرد: مرکز واکسیناسیون خودرویی آماده به کار است و با کمک و همکاری نیروی انتظامی برای نظم بخشیدن به آن شروع به کار خواهد کرد.

لازم به ذکر است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد واکسن‌های وارد شده تاکنون به استان را یک میلیون و ۲۲۰ هزار دوز، دریافت کنندگان نوبت اول را ۷۲۰ هزار نفر و نوبت دوم را ۳۶۰ هزار نفر اعلام کرد.

کد خبر ۵۲۹۶۶۶۲




بازگشایی مدارس کرمان مشروط به واکسیناسیون معلمان است

منبع:مــهر
? بازگشایی مدارس کرمان مشروط به واکسیناسیون معلمان است