بازسازی مسیر ریلی یزد به کرمان تا پایان امسال

فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: انتظار داریم بازسازی مسیر ریلی یزد به کرمان تا پایان سال به اتمام برسد و در نوروز ۱۴۰۲ بهره برداری شود که متوسط سرعت قطار را افزایش خواهد داد. دکتر”محمدرضا پورابراهیمی” در نشست مشترک با مدیرکل راه آهن استان کرمان که به منظور بررسی طرح […]

فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: انتظار داریم بازسازی مسیر ریلی یزد به کرمان تا پایان سال به اتمام برسد و در نوروز ۱۴۰۲ بهره برداری شود که متوسط سرعت قطار را افزایش خواهد داد.

دکتر”محمدرضا پورابراهیمی” در نشست مشترک با مدیرکل راه آهن استان کرمان که به منظور بررسی طرح های توسعه خطوط ریلی و بازسازی خطوط مرتبط با مسیرهای موجود برگزار شد، اظهار کرد: تاکید ما بر بازسازی هر چه سریع تر خط ریلی مسیر یزد به کرمان است که ۴۵ کیلومتر آن به شدت نیازمند بازسازی است.

وی افزود: این مسئله در سازمان برنامه و بودجه و با حضور رییس راه آهن جمهوری اسلامی به جمع بندی نهایی رسیده و درخواست داریم هرچه سریع تر پس از امضای سند تامین مالی مرتبط با این حوزه، اقدامات اجرایی انجام شود.

پورابراهیمی پیشنهاد داد: حداکثر ظرف ۱۰ روز آینده اقدامات اجرایی در دستور کار قرار بگیرد و مدیرکل راه آهن استان کرمان قول مساعد داد عملیات اجرایی حداکثر ۱۰ روز دیگر در بحرانی ترین نقطه مسیر یزد – کرمان آغاز شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: انتظار داریم تا پایان سال این کار به اتمام برسد و در نوروز ۱۴۰۲ بهره برداری شود که متوسط سرعت قطار را افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: موضوع دیگر مسیر ریلی کرمان به سیرجان است که در حال اجراست و اعلام شد این پروژه حدود ۵۰ درصد اجرا شده و در محدوده بردسیر نیازمند تسریع است.

وی تصریح کرد: این خط ریلی فاصله زمانی حمل بار از کرمان به بندرعباس را به میزان یک دوم کاهش می دهد لذا باید زودتر عملیاتی شود تا در هزینه و زمان صرفه جویی شود. و مقرر شد به زودی بازدید میدانی از این پروژه صورت بگیرد.

پورابراهیمی گفت: اصلاح خطوط ریلی ایرانشهر به فهرج مسئله دیگر است که باید در دستور کار قرار بگیرد و با توجه به لزوم اجرای این طرح به دلیل فاصله زمانی حمل بار از چابهار به مرکز و شمال غرب کشور که مهم ترین محور ترانزیتی جمهوری اسلامی در آسیا محسوب می شود، پیشنهاد می شود مطالعات اصلاح این خط و مسیر کرمان انجام شود تا در سفر رییس جمهور به عنوان مصوبه در دستور کار قرار بگیرد.

گفتنی است: مدیرکل راه آهن استان کرمان نیز در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات درحوزه زیرساختی و حوزه حمل بار و مسافر ارائه داد و از حمایت های دکتر پورابراهیمی بابت کمک به تامین مالی پروژه های خطوط ریلی استان و پیگیری های لازم در راستای تجهیز و بازسازی خطوط تقدیر کرد.




بازسازی مسیر ریلی یزد به کرمان تا پایان امسال

منبع: ایـسنا
? بازسازی مسیر ریلی یزد به کرمان تا پایان امسال