بازدید فرماندار ارزوئیه از مدارس عشایری شهرستان

رضا اسماعیلی کاخ فرماندار ارزوئیه به همراه بخشدار مرکزی و رئیس اداره آموزش وپرورش عشایری شهرستان از مدارس عشایری سطح شهرستان ارزوئیه بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات مدارس مذکور قرار گرفت. به گزارش فت فتو از ارزوئیه رضا اسماعیلی کاخ فرماندار به همراه قاسم حمزه بخشدار مرکزی و رئیس اداره عشایری شهرستان از […]

رضا اسماعیلی کاخ فرماندار ارزوئیه به همراه بخشدار مرکزی و رئیس اداره آموزش وپرورش عشایری شهرستان از مدارس عشایری سطح شهرستان ارزوئیه بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات مدارس مذکور قرار گرفت.

به گزارش فت فتو از ارزوئیه رضا اسماعیلی کاخ فرماندار به همراه قاسم حمزه بخشدار مرکزی و رئیس اداره عشایری شهرستان از مدارس عشایری دائر در سطح شهرستان بازدید کرد.

در این بازدید فرماندار شهرستان ارزوئیه با یادآوری جمله معروف و مبنایی امام راحل (ره) در خصوص عشایر با این مضمون که عشایر ذخیره انقلاب اسلامی هستند این نگاه امام راحل را دلیلی بر اهمیت ویژه جایگاه عشایر دانست و بر حل مسائل و مشکلات این قشر فداکار و صبور به خصوص در حوزه بهبود وضعیت آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

رضا اسماعیلی کاخ گفت: در بین دانش آموزان عشایر افراد مستعدی وجود دارد که باید به وسیله فرهنگ سازی و تأمین فضای آموزشی مناسب آن‌ها را به سوی مدارس جذب کنیم و اجازه ندهیم شکافی که بین مدارس شهری و عشایری وجود دارد باعث دلزدگی کودکان و نوجوانان عزیز عشایر از تحصیل شود‌.

وی با بیان این موضوع که فرهنگ اصیل عشایری که شامل قناعت ، ایثار ، از خود گذشتگی ، کار و تلاش مضاعف است می تواند به عنوان یک الگو در همه‌ مدارس به دانش آموزان شناسانده شود، افزود: عشایر علاوه بر کمک به تولید کشور دارای فرهنگ غنی هستند که می توانند الگویی مناسب برای سایر اقشار جامعه باشند.

رضا اسماعیلی کاخ پس از مشاهده و بررسی شرایط مدارس عشایری ضمن تشکر از معلمانی که با عشق و ایثار و از خودگذشتگی در این شرایط سخت به این کودکان معصوم خدمت می کنند تاکید کرد: مدارس عشایری که کل امکانات آن یک تخته چادر، دو تخته فرش و یک عدد تخته سیاه است در مقایسه با مدارس عادی ، کاملا محروم اند و تنها با عشق و ایثار و از خود گذشتگی معلم عشایری و در عین حال، کم توقعی دانش‌آموزان، فعالیت می کنند لذا می طلبد که مسولین امر به صورت ویژه در راستای بهبود وضعیت آموزشی عشایر قهرمان تمام تلاش خود را به کار ببندند.

در خلال این بازدید رئیس اداره عشایری شهرستان گزارشی از روند خدمت رسانی به عشایر شهرستان در حوزه های مختلف به ویژه در امر آموزش و پرورش ارائه کرد.

انتهای پیام/ جواد بختیاری زاده




بازدید فرماندار ارزوئیه از مدارس عشایری شهرستان

منبع:آرمـان
? بازدید فرماندار ارزوئیه از مدارس عشایری شهرستان