بارش پراکنده در جنوب کشور/ آلودگی هوای ۵ استان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده در جنوب کشور و آلودگی هوای پنج استان خبرداد. صادق ضیاییان در گفت و گو با فت فتو افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده در کرمان، جنوب و شرق فارس، جنوب بوشهر، هرمزگان، جزایر واقع در شرق […]

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده در جنوب کشور و آلودگی هوای پنج استان خبرداد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با فت فتو افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده در کرمان، جنوب و شرق فارس، جنوب بوشهر، هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، جنوب خراسان جنوبی و شمال سیستان وبلوچستان بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار انتظار می‌رود.

وی در ادامه گفت: چهارشنبه (۱۹ آبان ماه) به‌تدریج با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور در بعدازظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: پنجشنبه (۲۰ آبان ماه) گستره بارش شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استانهای قزوین، البرز و تهران و غرب استان مرکزی را در بر خواهد گرفت و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان جمعه (۲۱ آبان ماه) بارش در شمال غرب کاهش می‌یابد و به مناطقی از خوزستان، چهار محال وبختیاری، سمنان و خراسان شمالی گسترش می‌یابد. شنبه (۲۲ آبان ماه) به‌تدریج با گذر شرق‌سوی موج فقط در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: طی روزهای سه‌شنبه تا چهارشنبه (۱۸ و ۱۹ آبان ماه) در مناطق صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۱۹ آبان ماه) صاف و غبار محلی و در بعداز ظهر وزش باد و اوایل شب نیمه‌ابری با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه ( ۲۰ آبان ماه) نیمه‌ابری و وزش باد به‌تدریج ابری و بارش باران با حداقل دمای ۷  و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا(۱۸ و ۱۹ آبان ماه) بندرعباس با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد و کرمان با  دمای ۱۲  و ۱۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام




بارش پراکنده در جنوب کشور/ آلودگی هوای ۵ استان

منبع: ایــسنا
?بارش پراکنده در جنوب کشور/ آلودگی هوای ۵ استان : اخبار استان کرمان – اجتماعی