بارش در جنوب و جنوب شرق کشور/ ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور از ورود سامانه جدید بارشی از مرزهای غربی کشور خبر داد. صادق ضیاییان در گفت و گو با فت فتو با اشاره به بارش در مناطق جنوبی کشور خاطرنشان کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه […]

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور از ورود سامانه جدید بارشی از مرزهای غربی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با فت فتو با اشاره به بارش در مناطق جنوبی کشور خاطرنشان کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز چهارشنبه( ۲۹ دی ماه) در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نواحی مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از اواخر وقت امروز (۲۹ دی‌ماه) سامانه بارشی از شمال غرب کشور وارد می‌شود و پنج شنبه (۳۰ دی ماه) در شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، به تدریج ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و استان های ساحلی دریای خزر بارش باران و برف، وزش باد شدید و در نواحی کوهستانی کولاک برف انتظار می‌رود.

وی با اشاره به وضعیت بارش در روز جمعه (اول بهمن‌ماه) و ابتدای هفته آینده گفت: جمعه این شرایط در سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز و نواحی شمال شرق ادامه دارد و در بخش‌هایی از شرق کشور بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود. روزهای شنبه و یکشنبه (۲ و ۳ بهمن‌ماه) در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است.

ضیاییان ضمن تشریح وضعیت دما اضافه کرد: امروز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش نسبی دما و از پنجشنبه (۳۰ دی ماه) با شمالی شدن جریانات دوباره روند کاهشی دما در این مناطق انتظار پیش‌بینی می‌شود. در سایر نقاط کشور نیز طی پنج روز آینده روند کاهشی دما و ماندگاری هوای سرد به‌ویژه در روزهای جمعه ( اول بهمن ماه) و شنبه (۲ بهمن ماه) قابل انتظار است.

وی ادامه داد: پنجشنبه (۳۰ دی ماه) و جمعه (اول بهمن ماه) در جنوب غرب و استان‌های ساحلی جنوب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود. این شرایط جمعه (اول بهمن ماه) برای نیمه شرقی کشور و استان‌های قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، سمنان و اصفهان انتظار می‌رود.

ضیاییان با اشاره به وضعیت خلیج فارس، دریای عمان و خزر گفت: امروز خلیج فارس و از پنجشنبه (۳۰ دی ماه) تا پیش از ظهر شنبه (۲ بهمن ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود همچنین دریای خزر پنج‌شنبه (۳۰ دی ماه) و جمعه ( اول بهمن ماه) مواج و توفانی پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۰ دی ماه) کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد و غبار محلی با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی جمعه (اول بهمن ماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۵- و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز (۲۹ دی ماه) شهرهای ارومیه، تبریز، زنجان و سنندج با بیشینه دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور لقب می‌گیرند و فردا تبریز با دمای ۳- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور خواهد بود.

انتهای پیام




بارش در جنوب و جنوب شرق کشور/ ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا

منبع: ایــسنا
?بارش در جنوب و جنوب شرق کشور/ ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا : اخبار استان کرمان – اجتماعی