باب الرضا زیر غبار بدحجابی/ مسئولین از خواب غفلت بیدار شوند

در شهرستان راور، شهری که تا یکی دو سال پیش حجاب برتر چادر بود و تعداد خانم های بدون چادر انگشت شمار بودند امروز وضعیت حجاب نگران کننده است. به گزارش ” فت فتو “؛ با آنکه رعایت حجاب حکم الهی است و در قرآن به آن اشاره شده است اما متاسفانه در شهرستان راور، شهری […]

در شهرستان راور، شهری که تا یکی دو سال پیش حجاب برتر چادر بود و تعداد خانم های بدون چادر انگشت شمار بودند امروز وضعیت حجاب نگران کننده است.

به گزارش ” فت فتو “؛ با آنکه رعایت حجاب حکم الهی است و در قرآن به آن اشاره شده است اما متاسفانه در شهرستان راور، شهری که تا یکی دو سال پیش حجاب برتر چادر بود و تعداد خانم های بدون چادر انگشت شمار بودند امروز وضعیت حجاب نگران کننده است و فضای عمومی شهرستان از لحاظ حجاب و عفاف چندان مطلوب نیست.

رشد قارچ گونه بدحجابی در راور قابل انکار نیست، این فرهنگ در راور آن قدر سریع رواج یافت که انگار چشمانت را ببندی و باز کنی و ببینی شهر یک شبه به تاراج فرهنگی رفته و جالب است که بعضی از دستگاه های متولی عفاف و حجاب انگار با وضعیت بدحجابی در جامعه کنار آمده اند که شاهد بهبود این وضعیت نیستیم.

وضعیت حجاب در راور در شان مردمان باب الرضا نیست و می طلبد که دستگاه های متولی حجاب در شهرستان از خواب غفلت بیدار شده و برای این وضعیت چاره ای اندیشند چرا که بد حجابی های جامعه آتش به ریشه خانواده ها می زند.
 باید گفت؛ که منظور ما حجاب اجباری نیست و اگر دستگاه های متولی پای کار آمده و فرهنگ سازی حساب شده و کارشناسی انجام دهند می توان دختران و زنان را با فرهنگ حجاب و عفاف آشنا کرده و حجاب اختیاری که خودشان آن را دوست داشته و انتخاب کنند رواج پیدا کند.

امروزه وقتی که وارد فروشگاه های لباس می شوی کمتر لباس های مناسب و متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی می یابی و این حق بانوان محجبه نیست که در کشور اسلامی برای خرید مانتوی دکمه دار و جلو بسته که در شان یک بانوی مذهبی است قرار باشد ساعت ها وقت بگذارند و گاها مجبور به انتخاب یکی از مدل ها شوند که مروج بدحجابی است چرا که مانتو مناسب کم تولید و عرضه می شود.

گرانی بیش از حد چادر مشکی در سال های اخیر نیز یکی از دغدغه های خانواده های محجبه است تاجایی که برخی علی رغم میل باطنی خود مجبورند به چادرهای بی کیفیت و ارزان قیمت روی آورند و برخی نیز برای همیشه این گوهر گران بها را کنار می گذارند.

البته می توان گفت که با وجود این بدحجابی ها هنوز هم وضعیت شهرستان راور از شهرستان های مجاور بهتر است امیدواریم پیش از آنکه دیر شود سازمان و نهادهای ذیربط در راستای بهبود این شرایط تلاش بیشتری کرده تا شاهد خشک شدن ریشه های این فرهنگ غرب زده باشیم.

انتهای پیام/ کارگرزاده




باب الرضا زیر غبار بدحجابی/ مسئولین از خواب غفلت بیدار شوند

منبع:آرمـان
? باب الرضا زیر غبار بدحجابی/ مسئولین از خواب غفلت بیدار شوند