ایران رنگین کمان فرهنگ ها و گویش هاست/ر ودبارجنوب از دیرباز خواستگاه بزرگان و ادیبان بوده است

علی نجفی گفت: کشور ما رنگین کمانی از فرهنگ ها و گویش های مختلف است و زبان فارسی به عنوان یک زبان اصیل در دنیا معرفی شده است.   به گزازش خبرنگار فت فتو از رودبارجنوب،علی نجفی دبیر کارگروه دائمی شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی در جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی جنوبشرق کشور در […]

علی نجفی گفت: کشور ما رنگین کمانی از فرهنگ ها و گویش های مختلف است و زبان فارسی به عنوان یک زبان اصیل در دنیا معرفی شده است.

 

به گزازش خبرنگار فت فتو از رودبارجنوب،علی نجفی دبیر کارگروه دائمی شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی در جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی جنوبشرق کشور در رودبارجنوب گفت: قبیله ها و اقوامی در کشور وجود دارد همه اقشار باید یکدیگر را بشناسند و این شناسایی از طریق هنر و گویش ها امکان پذیر است. 
وی با بیان اینکه فرهنگ هر جامعه ای را افراد با توجه به نیاز های خود می سازند، گفت: این درحقیقت همان فرهنگ معنوی است که در قالب کتاب، شعر، موسیقی و.. از طریق زبان به نسل های بعدی منتقل می شود. 
 
نجفی با تاکید بر اینکه کشور ما رنگین کمانی از فرهنگ ها و گویش های مختلف است، گفت: زبان فارسی ما به عنوان یک زبان اصیل در دنیا معرفی شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه گویش های ما از آسیب ها در امان بمانند باید در بحث فرهنگ سازی، گسترش و ترویج زبان و گویش ها و خرده فرهنگ ها بکوشیم و همه این موارد یک پشتوانه علمی و فرهنگی برای زبان فارسی و گویش ها یکی از ارکان و هویت ملی ماست.
 
وی بخشی از پیام مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به این جشنواره قرائت کردند: این سخن گزافی نیست که زبان فارسی و زبان مادری پیوندی ناگسستی دارند.
 
زبان های محلی در ساختن امواج دریای گویش ها نقشی شگرف دارند رودبار جنوب سرزمینی در دور دست جنوب کرمان از دیر باز خواستگاه بزرگان و ادیبان بوده است و به شایستگی میزبان اولین جشواره منطقه ای شعر با گویش محلی است.
 
مجمع و محفل شاعران گرمسیری و سردسیری بلوچی و زابلی و سیستانی و… پاسداشت زبان اصیل فارسی است.
 
خوشبختانه پس از سفر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیرخانه گویش های بلوچ در رودبار تشکیل شد.
 
انتهای پیام/پ




ایران رنگین کمان فرهنگ ها و گویش هاست/ر ودبارجنوب از دیرباز خواستگاه بزرگان و ادیبان بوده است

منبع:آرمـان
? ایران رنگین کمان فرهنگ ها و گویش هاست/ر ودبارجنوب از دیرباز خواستگاه بزرگان و ادیبان بوده است