ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی کشاورزی در جنوب استان کرمان در اولویت قرار گیرد

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان با بیان اینکه عدم بسته‌بندی مناسب باعث شده که نتوانیم در بازارهای جهانی جایگاهی داشته باشیم، گفت: مسئولان ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی کشاورزی در جنوب استان را در اولویت قرار دهند. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از عنبرآباد، منصور شکرالهی عصر امروز در دومین جشنواره […]

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان با بیان اینکه عدم بسته‌بندی مناسب باعث شده که نتوانیم در بازارهای جهانی جایگاهی داشته باشیم، گفت: مسئولان ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی کشاورزی در جنوب استان را در اولویت قرار دهند.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از عنبرآباد، منصور شکرالهی عصر امروز در دومین جشنواره ملی خرمای کلوته جنوب استان کرمان با حضور شاهپور علایی مقدم، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، فداکار استاندار کرمان، اعظمی نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، نمایندگان وزارت امورخارجه و جمعی از مسئولان استانی و محلی در شهرستان عنبرآباد برگزار شد، با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: جنوب استان کرمان از زرخیزترین مناطق کشور است و به تنهایی می‌تواند امنیت غذایی کشور را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه ۴٫۵ میلیون تن محصول کشاورزی در جنوب استان کرمان تولید می‌شود، گفت: با وجود ظرفیت‌های زیادی که در استان کرمان وجود دارد ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و برندسازی محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان ضروری است.

نماینده شهرستان‌های کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب در مجلس با بیان اینکه اولویت مسئولان در بخش کشاورزی جنوب استان، ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی باشد، افزود: خرما یک محصول استراتژیک برای کشور است و باید به برندسازی و بسته‌بندی آن توجه شود.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به اینکه محصولات با کیفیتی در جنوب استان کرمان تولید می‌شود، اما عدم بسته‌بندی مناسب باعث شده که نتوانیم در بازارهای جهانی جایگاهی داشته باشیم.

شکرالهی با بیان اینکه کشاورزی جنوب استان کرمان یک فرصت برای رونق اقتصادی کشور است و اگر زیرساخت‌های آن فراهم شود حتماً اثرگذار خواهد بود، گفت: جابه‌جایی محصولات کشاورزی یکی دیگر از چالش‌ها در جنوب استان است و ایجاد خطوط ریلی و هوایی ضرورت دارد.

حسین میجانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان در این جشنواره با بیان اینکه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی سراسر استان کرمان در حال تکمیل است، اظهار داشت: در جنوب استان کرمان صنایع بسته‌بندی در شهرک‌های صنعتی فعال هستند و البته با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی در جنوب، این ظرفیت‌ها باید ارتقا پیدا کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با اشاره به اینکه باید تمام توان خود را بگذاریم تا محصول خرمای استان کرمان در بازارهای جهانی معرفی و عرضه شود، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی دوره‌های آموزشی رایگان گذاشته و چهار خوشه صنعتی در استان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/۵۱۱/




ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی کشاورزی در جنوب استان کرمان در اولویت قرار گیرد

منبع: تسنــیم
? ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی کشاورزی در جنوب استان کرمان در اولویت قرار گیرد