ایجاد بستری بومی، امن و انعطاف‌پذیر برای تحلیل علمی داده‌ها

استادیار گروه ریاضی از طراحی سامانه‌ نرم‌افزاری یکپارچه‌ کاملاً بومی خبر داد که هدف اصلی آن ایجاد بستری امن و انعطاف‌پذیر برای تحلیل علمی داده‌ها مبتنی بر اصول داده‌کاوی و ایجاد سامانه‌ای هوشمند و یادگیر برای کمک به مدیران است. به گزارش خبرنگار گروه استان‌های فت فتو، محمدصادق حاج‌محمدی استادیار گروه مهندسی کامپیوتر و فارغ‌التحصیل […]

استادیار گروه ریاضی از طراحی سامانه‌ نرم‌افزاری یکپارچه‌ کاملاً بومی خبر داد که هدف اصلی آن ایجاد بستری امن و انعطاف‌پذیر برای تحلیل علمی داده‌ها مبتنی بر اصول داده‌کاوی و ایجاد سامانه‌ای هوشمند و یادگیر برای کمک به مدیران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های فت فتو، محمدصادق حاج‌محمدی استادیار گروه مهندسی کامپیوتر و فارغ‌التحصیل دکتری مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی از دانشگاه UTM مالزی و اسماعیل کشاورز استادیار گروه ریاضی و فارغ‌التحصیل دکتری ریاضی گرایش تحقیق در عملیات و بهینه‌سازی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی هستند که به عنوان منتخب اصلی در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان عصر امید حضور دارند.

«فرین کاوشان سامانه گستر» هسته فناور ثبت‌شده در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان است که مرحله‌ پیش‌رشد خود را طی کرده و در حال تبدیل به شرکت فناور است و از فردا در رویداد عصر امید حضور خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:

ماشین‌آلات تولید مس در انتظار سرمایه‌گذار

دستگاهی برای ساخت تغذیه و تنظیم برنامه آبیاری گلخانه‌داران

امکان‌سنجی آنلاین فنی و اقتصادی طرح‌های بازار بهینه‌سازی انرژی


کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های فت فتو در تشریح فعالیت هسته فناور «فرین کاوشان سامانه گستر» اظهار کرد: تیمی که در این هسته فناور گردِ‌هم آمده‌اند از فارغ‌التحصیلان قوی و باانگیزه‌ رشته‌های مختلف دانشگاهی با تخصص‌های ریاضی، تحقیق‌درعملیات، هوش مصنوعی، نرم‌افزار و سخت افزار کامپیوتر، معدن و صنایع هستند.

وی افزود: ایده اصلی تشکیل این هسته فناور از آنجا شکل گرفت که اعضای سرتیم گروه با بررسی‌هایی که در شرکت‌های صنعتی و معدنی مستقر در استان کرمان به‌ویژه شهرستان سیرجان انجام دادند، متوجه شدند که این شرکت‌ها با انبوهی از داده‌های متنوع و ناهمگن مواجهند که در فرایند تولید و در بازه‌های زمانی مختلف ایجاد می‌شود و با اینکه تلاش کرده‌اند از این مجموعه‌ بزرگ داده در راستای اهداف کوتاه، میان و بلند مدت شرکت خود استفاده کنند؛ اما نبود سامانه‌ یکپارچه برای ثبت، پالایش، پردازش ارتباط دهی و تحلیل هوشمند داده‌ها موجب سردرگمی مدیران و گاهی پیچیدگی فرایندهای مختلف تصمیم‌گیری در بخش‌های فنی و مدیریتی شده است.

همکار هسته فناور «فرین کاوشان سامانه گستر» تشریح کرد: این گروه ایده‌ طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌ نرم‌افزاری یکپارچه‌ کاملاً بومی و انعطاف‌پذیر را دنبال کرده و خوشبختانه این ایده پس از تلاش‌های مکرر گروه توانست رضایت یکی از شرکت‌های معدنی و صنعتی را برای اجرا به دست آورد و مقرر شد که یک پروژه به صورت فازبندی شده تعریف شده و فاز اول آن به مرحله قرارداد برسد و درصورت رضایت شرکت معدنی طرف قرارداد، فازهای بعدی نیز اجرا شود.

این پژوهشگر اضافه کرد: با پیگیری‌ها و حمایت‌هایی که از سوی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان و مرکز رشد این دانشگاه صورت پذیرفت، قرارداد فاز نخست منعقد شده و این فاز در حال اجراست که پیشرفت ۷۰ درصدی آن توانسته است رضایت کارفرما و حتی توجه شرکت‌های دیگری را جلب کرده و مراحل اولیه تنظیم قرارداد فاز دوم در جریان است.

وی توضیح داد که هدف اصلی این سامانه یکپارچه غیر از ثبت، پردازش و سفارشی‌سازی گزارش‌های وابسته به داده‌های تولید که از بخش‌های مختلف چرخه‌ تولید به سامانه ارسال می‌شوند، ایجاد بستری بومی، امن و انعطاف‌پذیر برای تحلیل علمی داده‌ها مبتنی بر اصول داده‌کاوی و ایجاد سامانه‌ای هوشمند و یادگیر برای کمک به مدیران در سطوح مختلف برای پایش و ارزیابی عملکرد بخش‌های مختلف شرکت و ارائه پیشنهادهای هوشمندانه به منظور اخذ تصمیمات مدیریتی است.

کشاورز درباره رویداد عصر امید دانشگاه آزاد به آنا گفت: خوشبختانه مدیران رده بالای دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر رویکرد حمایت از فعالیت‌های فناورانه و حل مسئله را در دستور کار خود قرار داده و هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ قرار است یک نمایشگاه بسیار بزرگ از هزاران ایده، استارت‌آپ، هسته و شرکت‌های پژوهشی و فناورِ زیر مجموعه‌ خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در تهران برگزار شود.


بیشتر بخوانید:

تولید محصولات کشاورزی ارگانیک با نانوپلاسما

دیگر با «دمپر زلزله‌ای» نگران فروریختن ساختمان بر اثر زلزله نباشید

شکار کرم‌های چوبخوار درختان جنگلی با «تله فرومونی»


همکار هسته فناور «فرین کاوشان سامانه گستر» و شرکت‌کننده در رویداد عصر امید بیان کرد: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران و حتی مشتریان مختلف به وجود خواهد آورد که جای بسی امیدواری برای شرکت‌های نوپاست. رویداد عصر امید در گام دوم دانشگاه با هدف ایجاد موج امید و سرزندگی در جوانان این مرز و بوم برگزار می‌شود که لازم است از تصمیم گیرندگان و مجریان این رویداد بزرگ قدردانی کنیم. امید آنکه اهداف مد نظر این رویدادها به ثمر نشسته و جایگاه واقعی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه مردمی که هدفش تبدیل به یک دانشگاه حل مسئله است به عموم جامعه شناسانده شود.

به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال‌آفرینی دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق برنامه‌ریزی شده است.

رویداد ملی گام دوم (رویداد عصر امید) از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار و بخشی از فعالیت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و … عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/۴۰۶۲/




ایجاد بستری بومی، امن و انعطاف‌پذیر برای تحلیل علمی داده‌ها

منبع:آنـــا
? ایجاد بستری بومی، امن و انعطاف‌پذیر برای تحلیل علمی داده‌ها