اولین دوره طرح ملی سرای امید، ایران در کرمان افتتاح شد

فت فتو/کرمان نخستین دورۀ تورهای دانشجویی امید و مقاومت (تداوم) در قالب طرح هماهنگ «سرای امید، ایران» توسط مرکز گردشگری علمی – فرهنگی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه برگزار شد. به گزارش فت فتو، شیوۀ اجرای طرح به این صورت است که دانشجویان به‌صورتِ اردوهای نظام‌مند، از مناطق و مقاصدی که […]

فت فتو/کرمان نخستین دورۀ تورهای دانشجویی امید و مقاومت (تداوم) در قالب طرح هماهنگ «سرای امید، ایران» توسط مرکز گردشگری علمی – فرهنگی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه برگزار شد.

به گزارش فت فتو، شیوۀ اجرای طرح به این صورت است که دانشجویان به‌صورتِ اردوهای نظام‌مند، از مناطق و مقاصدی که نشانه‌های مقاومت و رشادت‌های ملت بزرگ ایران در خود دارد، بازدید می کنند.

برپایه این گزارش، وجود مزار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان، ظرفیتی ممتاز در زمینه گردشگری مقاومت ایجاد کرده و همین امر نیز سبب شد اولین دوره طرح هماهنگ با همکاری سازمان دانشجویان ایران و جهاددانشگاهی واحد استان کرمان در این استان برگزار شود.

افتتاحیه طرح نیز امروز، ۱۹ آبان، در شهر کرمان قهرمان و در جوار مزار شهید قاسم سلیمانی برگزار و با همکاری واحدهای جهاددانشگاهی در استان‌های خراسان جنوبی، فارس، یزد، هرمزگان و تهران، دانشجویان «دانشگاه‌های سراسری و مادر این استان‌ها» در قالب اردو در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کردند.

به گزارش فت فتو، کرمان، علاوه بر هویت تاریخی و فرهنگی، با هویت سردار حاج قاسم سلیمانی و لشکر ظفرمند ثارالله شناخته می‌شود. پس از شهادت سردار سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت در ۱۳دی‌ماه ۱۳۹۸ در حمله بالگردهای آمریکایی، شهر کرمان به‌واسطه اینکه زادگاه و مزار مقدس سردار سلیمانی را در خود جای داده است، به‌عنوان پایتخت گردشگری مقاومت مطرح شد.

برپایه این گزارش، در کنار بازدید از این اماکن، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی و طبیعی استان کرمان نیز انجام خواهد گرفت. در اجرای این طرح تلاش خواهد شد تا دانشجویان ضمن بازدید از جاذبه‌های گردشگری مقاومت استان کرمان، با فرهنگ مقاومت و انقلاب اسلامی، شیوه زندگی، مسلک و اندیشه‌های شهید سلیمانی آشنا شوند.

برپایه این گزارش، دانشجویان در قالب ۱۶ اردوی ۲۵ نفره دو الی سه‌روزه از مبدأ استان‌های فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد، اصفهان، خراسان جنوبی، سمنان، قم، زنجان، قزوین، البرز و تهران به مقصد کرمان سفر می‌کنند. اردوها به‌ترتیب در تاریخ‌های ۱۳ آذر، ۱۳ دی، ۱۳ بهمن و ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. دانشجویان شرکت‌کننده در طول مدت برگزاری اردوها، در مسابقات کتاب‌خوانی، شعر، داستانک، خاطره‌نویسی و عکس با موضوع زندگی شهید سلیمانی، دفاع مقدس، مقاومت، روایت پیشرفت و … شرکت خواهند کرد.

به گزارش فت فتو، دکتر مهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی هستان کرمان، عصر امروز ۱۹ آبان ماه در آئین افتتاحیه اولین دوره طرح ملی سرای امید، ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این طرح با محوریت کرمان با موضوع تبیین مقاومت و روشنگری شهدای مقاومت تدوین شد که وجه تمایز این طرح با سایر طرح ها؛ محتوای این طرح با طرح های مشابه است.

او می افزاید: از امروز تا پایان اسفندماه دانشجویان از سراسر کشور به استان کرمان سفر خواهند داشت و در اسفندماه سال جاری نیز اختتامیه این طرح در تهران برگزار می شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، شناساندن جاذبه‌های گردشگری مقاومت استان کرمان، مبانی فرهنگی مقاومت و انقلاب اسلامی به جامعه دانشجویی، کمک به ترویج «مکتب حاج قاسم» در راستای معرفی شیوه زندگی، مسلک و بیان اندیشه‌های شهید سلیمانی در میان جامعه هدف، کمک به تبدیل زادگاه و مزار سردار دل‌ها به محور فرهنگی، ترویجی و تبلیغی و میعادگاه عاشقان دفاع و مقاومت و کمک به توسعه اقتصاد گردشگری استان کرمان در کنار سایر گونه‌های گردشگری همچون فرهنگی، طبیعی و سلامت، علاوه بر معرفی و بهره‌مندی از فضای معنوی را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

براساس این گزارش در این مراسم از خانواده شهید لنگری زاده (مدافع حرم ایرانی) و شهید محمدعلی حسینی (فاطمیون) تجلیل و همچنین از پوستر این طرح رونمایی شد.

انتهای پیام




اولین دوره طرح ملی سرای امید، ایران در کرمان افتتاح شد

منبع: ایـسنا
? اولین دوره طرح ملی سرای امید، ایران در کرمان افتتاح شد