اولین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی در رودبار جنوب

فردای‌کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی به میزبانی شهرستان رودبار جنوب خبر داد و گفت:«با توجه به ظرفیت متنوع و تأثیرگذار شعر آن هم با گویش محلی،اولین جشنواره منطقه‌ای در گسترۀ استان‌های کرمان،سیستان و بلوچستان و هرمزگان،فردا چهارشنبه نهم آذرماه به […]

فردایکرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی به میزبانی شهرستان رودبار جنوب خبر داد و گفت:«با توجه به ظرفیت متنوع و تأثیرگذار شعر آن هم با گویش محلی،اولین جشنواره منطقه‌ای در گسترۀ استان‌های کرمان،سیستان و بلوچستان و هرمزگان،فردا چهارشنبه نهم آذرماه به میزبانی شهرستان رودبار جنوب برگزار می‌شود».

بهرام مسلمی‌مهنی با اشاره به وجود گویش‌ها و لهجه‌های متنوع و دلنشین اقوام جنوب‌شرق کشور،پاسداشت شاعران‌ و ادبیانی که در زمینۀ شعر با گویش محلی فعالیت دارند را از اهداف جشنواره بیان کرد و افزود:«شناخت و معرفی استعدادهای فرهنگی در زمینۀ شعر محلی در این استان‌ها با گویش‌های بلوچی،سیستانی،بندری،رودباری،سردسیری،گرمسیری و لهجه‌های مختلف می‌تواند در مرحلۀ اول باعث پیوند بین اقوام بشود و از طرفی احیای فرهنگ‌های بومی و محلی را در شعر به همراه داشته باشد».

به گزارش فردایکرمان به نقل از ایسنا کرمان،وی ایجاد همبستگی هر چه بیشتر بین شاعران و سخنوران را از دیگر اهداف جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی بیان کرد و یادآور شد:«جشنواره‌های محلی برای تبادل اندیشه‌ها و شناخت گویش‌ها و لهجه‌های متنوع است که جنوب‌شرق کشورمان مهد این زیبایی کلامی و گفتاری آن هم با زبان شعر است».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمار آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ابراز امیدواری کرد و گفت:«جشنواره شامل دو بخش شعر با گویش محلی و با موضوع آسیب‌های اجتماعی و شعر آزاد است که بر اساس آثار دریافتی،مورد استقبال قرار گرفته است».

وی با اشاره به بخش ویژه جشنواره با موضوع مقاومت،ایثار و شهادت،بیان کرد:«این بخش نیز تبیین‌کنندۀ راه شهدا است که مقاومت سرفصل مهم این بخش می‌باشد و شاعران بدون محدودیت سنی و با سه اثر در همۀ بخش‌ها شرکت کرده‌اند».

مسلمی‌مهنی از چاپ و توزیع آثار منتخب توسط دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت:«اصل بر تدوین و گردآوری آثار منتخب است که برای بهره‌برداری فرهنگی در دسترس عموم قرار بگیرند که دبیرخانه جشنواره بعد از داوری و اعلام منتخبین،چاپ و توزیع آثار را در دستور کار دارد».

وی همچنین با اشاره به اهدای جوایز ارزنده به منتخبین بخش‌های مختلف،افزود:«از برترین‌ها تجلیل می‌شود،هرچند فرهنگ و هنر قابل ارزش‌گذاری مادی نیست اما باید قدردان زحمات کسانی که در معرفی و پاسداشت داشته‌هایمان تلاش می‌کنند،باشیم».

مسلمی‌مهنی ضمن دعوت از همۀ علاقمندان و عموم مردم جهت حضور در آیین اولین جشنواره شعر با گویش محلی،اظهار کرد:«جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش‌های محلی نهم آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا در محل مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) رودبار جنوب با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب برگزار می‌شود». /پ




اولین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی در رودبار جنوب

منبع:خبر کرمان
?

اولین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی در رودبار جنوب

:اخبار استان کرمانفرهنگ