اهمیت نظام آموزشی مهارت محور در میان نسل جدید

رئیس دانشگاه فرهنگیان با مهم خواندن نظام آموزشی مهارت محور، دنیای امروز را محل عبور از عصر خط به شبکه دانست و گفت: نسل جدید، بومیان دیجیتال و نسل ما مهاجران دنیای دیجیتال هستند، باید با تلاش و جدیت خود را به دنیای عصر جدید نزدیک کنیم. به گزارش فت فتو، دکتر حسین خنیفر در […]

رئیس دانشگاه فرهنگیان با مهم خواندن نظام آموزشی مهارت محور، دنیای امروز را محل عبور از عصر خط به شبکه دانست و گفت: نسل جدید، بومیان دیجیتال و نسل ما مهاجران دنیای دیجیتال هستند، باید با تلاش و جدیت خود را به دنیای عصر جدید نزدیک کنیم.

به گزارش فت فتو، دکتر حسین خنیفر در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری این دانشگاه در استان کرمان، پژوهش را فعالیتی مستمر دانست و تصریح کرد: هفته پژوهش، یادآور تکریم و تجلیل و حفظ عظمت و ارزش فعالان عرصه پژوهش است.

خنیفر، با اشاره به گسترش ویروس کرونا در سطح جهان و غافلگیر شدن دنیا، خاطر نشان کرد: کرونا حاصل بحران طبیعی نبود، فرمان ایست کامل به قافله بشری بود. با ورود به جنگ جهانی چهارم از فضای متن به فضای نامریی رها شدیم.

وی در رابطه با اثر عمیق کرونا بر روش‌های تربیت، آموزش و پژوهش افزود: کرونا، علاوه بر ایجاد انعطاف در آموزش و تبدیل تهدیدها به فرصت، ظهور خلاقیت های متنوع در استادان، دانش آموزان و نظام آموزشی و معلمی را به همراه داشت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، از پژوهش به عنوان مهم ترین اصل برای رشد و تعالی امور کشور یاد کرد و اظهار داشت: نظام پژوهشی کشور، از جمله حوزه های متاثر از کرونا بود. در این دوران نه تنها پژوهش متوقف نشد، بلکه با قوت بیش تر ادامه یافت.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به نتایج تحقیق صورت گرفته در سال ۲۰۲۱ در خصوص آسیب های دنیای مجازی بر سنین کودکی، کاهش سواد سلامتی، اعوجاج اسکلتی، خزندگی به غار تنهایی، افسردگی پنهان، عادت به زندگی خمیری، کاهش بافت عضلانی تا ۶۰ درصد، ظهور بیماری های پیش رس، اعتیاد به فضای بی مرز و  کم مغز مجازی، تغییر عادات غذایی، چاقی مفرط و موضعی، تنزل شدید آموزش، شیوع بیماری های جدید، حس بی هویتی و ترس از آینده، گرایش به مواد مخدر، آسیب زایی در آزمون ها و حس رها شدگی و بی هدفی را از جمله آسیب های دنیای مجازی ذکر کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان عصر جدید را غلبه دنیای دیجیتال و آموزش‌های ترکیبی دانست و تصریح کرد: عصر حاضر زمان ظهور رقبای لحظه‌ای است، با ورود به دنیای مدیریت لحظه ها شاهد دسترسی خوشه ای به اطلاعات و ظهور رقبای موریانه ای هستیم.

دکتر خنیفر، جانشینی آموزش بر تربیت را از جمله خطرات دنیای کرونا ذکر و افزود: در شرایط کنونی، فرزندان ما از تربیت فیزیکی و حضور در مدارس دور هستند، ضروری است با انجام فعالیت های پژوهشی مفید و اثربخش، تسریع کننده تحقق شعار دانشگاه فرهنگیان در راستای حرکت به سوی اخلاق و تمدن نوین اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب باشیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان با تاکید بر لزوم ترویج مکتب شهید سلیمانی از حاج قاسم به عنوان شهیدی یاد کرد که با گذر از منیت، امنیت را برای ملت به ارمغان آورد. یک نفر بود، اما به اندازه یک ملت اندیشید. مردی پر از ارزش و مبرا از لغزش که با اعتقاد به وفاق، رها از باتلاق سیاسی و دنیوی، ایمنی را در ایمان طلبید. شهیدی که گمنام هبوط کرد ولی خوشنام عروج، غریب با دنیای فریب، امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آورد. در دنیای سیاست، سیاحت نکرد و با اطاعت از معبود در مسیر دین به یقین رسید.

انتهای پیام




اهمیت نظام آموزشی مهارت محور در میان نسل جدید

منبع:ایـسنا
? اهمیت نظام آموزشی مهارت محور در میان نسل جدید