انقلاب اسلامی، چراغ شهر و روستا‌های رودبار جنوب را روشن کرد

رئیس اداره برق رودبار جنوب گفت: به برکت انقلاب اسلامی در سال ۶۱ برق به رودبار جنوب رسیده است و با جهش صنعت برق اکثر روستاهای شهرستان از نعمت برق برخوردار شدند. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو،  تا پیش از سال ۱۳۵۷ تنها هفت هزار کیلو وات برق در سراسر کشور تولید می‌شد […]

رئیس اداره برق رودبار جنوب گفت: به برکت انقلاب اسلامی در سال ۶۱ برق به رودبار جنوب رسیده است و با جهش صنعت برق اکثر روستاهای شهرستان از نعمت برق برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو،  تا پیش از سال ۱۳۵۷ تنها هفت هزار کیلو وات برق در سراسر کشور تولید می‌شد و تنها ۴ هزار روستا از این نعمت برخوردار بودند، اما حالا بعد از چهل سال سازندگی و تلاش سربازان انقلاب نه تنها ظرفیت تولید برق به بیش از هشتاد هزار مگاوات افزایش یافته، بلکه تعداد روستا‌های برخوردار از این نعمت هم به هفتاد و پنج هزار روستا رسیده است. 

موضوعی که خود حکایت از افزایش یازده برابری ظرفیت تولید نیروگاه‌ها و افزایش چهارده برابری پست‌های برق طی این سال‌ها و برخورداری جمعیت بسیاری از مردم در تمام نقاط کشور به این امکانات دارد.

تا قبل از انقلاب اسلامی پای زیرساخت‌های بسیاری در سراسر کشور لنگ می‌زد. مردم اغلب کشور از ساده‌ترین خدماتی، چون برق محروم بودند و به ناچار با غروب هر آفتاب باید دست از کار می‌کشیدند و بیشترین زمان عمرشان را در تاریکی سر می‌کردند، اما بعد از بهمن ۱۳۵۷ در توزیع و دسترسی عادلانه به خدماتی، چون برق در سراسر کشور انقلابی بزرگ به وقوع پیوست.

 اتفاقی که اکنون در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منجر به دسترسی بیش از ۵۷ هزار روستا به نعمت برق شده است. 

مسعود پورحیدری رئیس اداره برق شهرستان رودبارجنوب امروز در آئین افتتاح پروژه‌های توسعه ، اصلاح و رفع افت ولتاژ برق در مناطق شهری و روستایی شهرستان رودبار جنوب گفت: قبل از انقلاب هیچ چراغی در رودبارجنوب روشن نبود.

وی افزود: در سال ۱۳۶۱ برق به سه روستای پرجمعیت قلعه،مظفرآباد و حیدر آباد رودبارجنوب رسید و چراغ خانه های مردم به برکت انقلاب اسلامی روشن شد.

در هشتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور پرورش فرماندار رودبارجنوب ، حاجب فرمانده سپاه ، دهقان جانشین انتظامی ،پورحیدری رئیس اداره برق و جمعی از مدیران ادارات پروژه های توسعه ، اصلاح و رفع افت ولتاژ برق در مناطق شهری و روستایی  شهرستان رودبار جنوب با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

انتهای خبر/پ




انقلاب اسلامی، چراغ شهر و روستا‌های رودبار جنوب را روشن کرد

منبع:آرمـان
? انقلاب اسلامی، چراغ شهر و روستا‌های رودبار جنوب را روشن کرد