انقلابی بودن از مصادیق از خود گذشتگی است/ مجاهدت در راه خدا از عوامل پیروزی در تمامی عرصه هاست/ بشریت مدیون امام صادق(ع) است

میثم تارم امام جمعه شهرستان جیرفت گفت: امام صادق (ع) در طول دوران زندگی خود کادر سازی می‌کردند و امروزه دنیای بشریت مدیون این امام همام است که به عنوان بنیان‌گذار علم و دانش، شاگردان زیادی را در زمینه‌های مختلف تربیت کرد. به گزارش فت فتو؛ آیین عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته در تمام شهرستان های […]

میثم تارم امام جمعه شهرستان جیرفت گفت: امام صادق (ع) در طول دوران زندگی خود کادر سازی می‌کردند و امروزه دنیای بشریت مدیون این امام همام است که به عنوان بنیان‌گذار علم و دانش، شاگردان زیادی را در زمینه‌های مختلف تربیت کرد.

به گزارش فت فتو؛ آیین عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته در تمام شهرستان های استان کرمان برگزار شد.

کرمان: انقلابی بودن از مصادیق از خود گذشتگی است/ مبارزه با فساد را در محدوده کاری خود بگنجانید

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمان در جمع خداجوی کرمان در مصلی امام علی (ع)گفت: با رعایت تقوای الهی می‌توان زندگی ختم به خیری داشته باشیم.

وی افزود: دنیا برای ما خلق نشده که در آن بمانیم بلکه دنیا محل عبور است وبرای این است که با اعمال ورفتار خودمان جایگاه آخرت را محیا سازیم.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: اگر قرار است برای آخرت آماده شویم باید تقوا و خداجویی را در همه صحنه‌های زندگی مد نظر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: طبق فرموده پیامبر اسلام (ص) ایمان دو نیم است، نیمه‌ای از صبر و نیمه‌ای از شکرگذار بودن است و از آنجایی که ما انسان‌ها در زندگی با مشکلات زیادی روبه رو هستیم و با آزمایش شدن های متعدد مواجه هستیم، صبر پیشه کردن بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: برای آنکه بدانیم در کدام مرحله از ایمان قرار داریم باید به نشانه‌های توجه کنیم.

وی افزود: اولین نشانه آن ایمان به خداوند و فرستادگانش است چرا که با ایمانان تردیدی بر ایمان خود راه نمی‌دهند ودومین نشانه آن، مجذوب جاذبه‌های دنیوی نشدن است.

امام جمعه کرمان گفت: انسان‌هایی که مجاهد هستند از همه جاذبه‌های دنیا می‌گذرند و جان خود را در راه خدا تقدیم می‌کنند که این نیز عالی‌ترین جایگاه ایمان است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز دختر، بر لزوم توجه به این قشر جامعه تاکید کرد.

وی بیان کرد: امیدواریم در پی دو حادثه ناجوانمردانه مردانه تروری که به دست صهیونیست در کشور رخ داده هر چه زودتر با همت نیرو‌های قهرمان سپاه که همیشه صداقت و توانایی خودشان را نشان می‌دهند، نیز انتقام گرفته شود.

امام جمعه کرمان با تسلیت به خانواده‌های آبادانی‌ها در حادثه فروریختن ساختمان ده طبقه در شهر گفت: این پرونده به سرعت پیش رود و مقصران به اشد مجازات برسند تا چنین اتفاقی دیگر تکرار نشود.

نماینده ولی فقیه در استان با تبریک آغاز هفته مجلس به سخنان رهبری اشاره کرد و تاکید کرد: رهنمود‌ها وسخنان رهبری به نمایندگان بیانگر این است که راه را به تمامی چهره‌های انقلابی که قصد ادامه دار شدن این راه را دارند روشن است.

وی تصریح کرد: یکی از مصادیق انقلابی بودن از خود گذشتگی است و تنها به جنگ و رزم ختم نمی‌شود بلکه در همه صحنه‌های زندگی بایستی نمایانگر شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که گذشتن از میل وجاذبه‌های کوچک نیز نوعی از خود گذشتگی است.

حجت الاسلام والمسلمین علیداری سلیمانی بیان کرد: اختلافات و انتقادات باید برای خداوند باشد چرا که تنها انسان می‌داند که چقدر از این اختلاف نظر‌ها محوریت خدا دارد و باید از هوا نفس دوری کرد.

وی گفت: باید ساده زیستی در دستور کار باشد و مبارزه با فساد، رانت و تبعیض را در محدوده کاری خود بگنجانید و مسئولیت پذیری را مد نظر بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان با تسلیت شهادت امام صادق (ع) افزود: زندگی این امام عزیز الگو برای جامعه اسلامی است چرا که در دوران امامتشان، عبودیت و مردم داری و در نظر گرفتن معیشت مردم مورد توجه شان بوده است.

وی گفت: در روایتی از امام صادق (ع) آمده که با بالا رفتن قیمت اجناس سه مشکل پیش می‌آید، تهدید اخلاق اجتماعی، امانت داری و به ستوه آمدن مردم ،که البته اخلاق وحقوق وامنیت و آرامش جامعه مهم است بایستی به این موضوع مهم اقتصادی و معیشتی توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: در جنگ ترکیبی قرار داریم و باید عامه مردم در هر پست و مقام کمک دهنده دولت و دولتمردان باشند.

کوهبنان: مجاهدت در راه خدا از عوامل پیروزی در تمامی عرصه هاست

حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی و تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: شهادت به یگانگی خداوند ، شهادت به رسالت نبی مکرم اسلام (ص)، پایبندی به نمازهای واجب و زکات، روزه داری در ماه مبارک رمضان، انجام حج واجب، تولی و تبری، ولایت مداری، داشتن صداقت  و…. از نشانه های اهل ایمان از منظر امام صادق (ع) است.

وی تاکید کرد: صیاد خدایی از مجاهدین و‌ مدافعین حرم بود که به دست منافقین به شهادت رسید در حالی که ایشان از ۱۲ سالگی در جبهه ها حضور داشت.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: شهید خدایی جانباز دوران دفاع مقدس بود شهیدی که اهل دنیا نبود ، به روزه ماه رجب و شعبان اهمیت زیادی می داد و اهل اخلاص بود.

وی ابراز داشت:شهادت آرزوی شهید صیاد خدایی بود، ساده زیستی و اهل دنیا نبودن از دیگر ویژگی های این شهید بزرگوار بود .

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: جان باختن جمعی در ریزش ساختمان در آبادان را تسلیت می گوییم و اجر و صبر برای خانواده های آنان را خواهانیم در حالی که عاملان مقصر این حادثه باید مجازات شوند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
 
وی یادآور شد:دیدار رئیس و نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری را داشتیم ایشان بر انقلابی بودن مجلس تاکید داشتند که جا دارد از نماینده مردمی و پرتلاش شهرستان سرکار خانم شریعتی که‌ پیگیر مشکلات شهرستان هستند تقدیر و تشکر کنیم.
 
حجت الاسلام جعفری ادامه داد:  مجاهدت در راه خدا و عمل جهادی از جمله عوامل پیروزی در تمامی عرصه هاست در حالی که امروز دولت با همین روحیه در حال کار و تلاش است.

وی ابراز کرد: سردار دلها ، شهیدان و رزمندگان دوران دفاع مقدس همواره اخلاص و عزم راسخ  داشتند ، گوش به فرمان ولایت و رهبری بودند ، استقامت در کار، مدیریت جهادی، ابتکار در عمل را داشتند البته امروز وظیفه همگان جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری است.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر را در پیش داریم که جا دارد این روز را به دختران عفیف، باحیا و با حجاب ایران اسلامی تبریک بگوییم.

جیرفت: بشریت مدیون امام صادق(ع) است

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: انسان باید در هر شرایطی حداکثر استفاده و بهره را در راستای فرصت‌ها و موقعیت‌ها برای ترویج فرهنگ اسلام دین و عصمت و طهارت ببرد.

امام جمعه جیرفت افزود: امام صادق (ع) در طول دوران زندگی خود کادر سازی می‌کردند و امروزه دنیای بشریت مدیون این امام همام است که به عنوان بنیان‌گذار علم و دانش، شاگردان زیادی را در زمینه‌های مختلف تربیت کرد.

وی بیان کرد: ریشه علومی که دنیا به آن مباهات می‌کند از امام صادق (ع) است و برای رواج و انتشار علم فعالیت زیادی داشتند.

خطیب جمعه جیرفت اظهار کرد: ایمان دارای درجاتی است و همانند نور می‌باشد و مؤمنی که ایمان خود کامل شده اگر او را بکشند و زنده کنند دست از عقیده و ایمان خود بر نمی‌دارد.

حجت الاسلام والمسلمین تارم تصریح کرد: چهار ویژگی برای ایمان کامل مؤمن ذکر شده است که اخلاق نیکو، با سخاوت، حرف اضافه نزند و حفظ لسان و زبان است.

قلعه گنج:نمایندگان مجلس باید فرمایشات رهبری عزیز را برای خود فصل الخطاب بدانند

حجت الاسلام والمسلمین رضا احمدی نیک امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: از اصولی که باعث تحکیم خانواده می شود، بحث اعتدال و میانه روی در زندگی است و این که انسان افراط و تفریط نداشته باشد.

وی بیان کرد:مجلس انقلابی الزماتی از جمله همکاری صمیمانه با دولت و قوه قضاییه و سایر دستگاه ها و بدن آنها، پرهیز از گروکشی و معارضه دارد و مقام معظم رهبری اقدامات در دو سال گذشته مجلس یازدهم را تحسین کردند و البته برای بار دوم هم تذکر دادند که نمایندگان در انتصابات دخالت نکنند.

زرند: دولت با متخلفین گرانی و تورم برخورد قاطع داشته باشد

حجت الاسلام شجاعی (ع) گفت: شهادت رئیس مذهب شیعه را خدمت همه شیعیان و امام زمان (عج) تسلیت عرض می نماییم.

خطیب جمعه زرند گفت: دو حادثه تلخ را پشت سر گذاشتیم در هفته گذشته ترور یکی از مدافعان حرم شهید حسن صیاد خدایی که با یک عملیات ناجوانمردانه تروریستی به شهادت رسید که این شهادت را خدمت رهبر معظم انقلاب ، نهاد انقلابی سپاه و مردم عزیزمان تسلیت عرض میکنیم.

وی در ادامه افزود: حادثه تلخ دیگری که در هفته گذشته رخ داد، فروریختن ساختمان متروپل در آبادان بود که فاجعه بزرگی بود که اتفاق افتاد و این مصیبت را نیز خدمت خانواده های جانباختگان و مردم ابادان تسلیت میگوییم.

امام جمعه زرند ضمن اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در خصوص حادثه تلخ آبادان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب ضمن تسلیت حادثه تلخ ساختمان متروپل ابادان فرمودند: مقصران این حادثه باید با مجازات عبرت آموز قوه قضاییه مواجه شوند که مسئولان قوه قضاییه باید به دقت داشته باشند تا با متخلفین برخورد شود.

وی افزود: این نیاز کشور ماست با افرادی که خلافی انجام می دهند برخورد کافی شود مثلا در بحث تورم و گرانی نیز این انتظار می رود که دولت با نظارت کامل و  برخورد قاطع و عبرت آموز با متخلفین داشته باشند تا عده ای زالوصفت در جهت تامین منافع شان خون مردم را نخورند.

خطیب جمعه زرند گفت: در شهرستان زرند از مسئولان امر در اصناف و دستگاه های مربوطه تقاضا داریم که نظارت کافی داشته باشند و درخواستی داریم که روزهای جمعه میز خدمت در راستای رسیدگی به شکایات مردم در نماز جمعه داشته باشیم.

حجت الاسلام شجاعی با اشاره به در پیش بودن روز قانون گفت: روز شنبه مصادف با روز قانون است و اغاز هفته مجلس که رهبر معظم انقلاب در دیداری که با نمایندگان داشتند به محور های خاصی اشاره کردند که راهبردی موفقیت امیز برای ادامه مسیر این مجلس و نمایندگان است .

حجت الاسلام شجاعی ضمن اشاره به گوشه ای از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان که فرمودند: مجلس باید خادم و عصاره ملت باشد، و افزودند: مسئولیت پذیری، ساده زیستی، مردمی بودن، اصلی و فرعی نکردن مسائل کشور و مقدم کردن مسائل اصلی بر حاشیه ای شاخص های بودند برای نمایندگان مجلس که در بیایانات مقام معظم رهبری بود.

وی به گوشه ای دیگر از سخنان مقام معظم رهبری اشاره کردند و افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که در انتصابات نباید دخالت شود مجلس برای موفقیت نباید در انتصابات دخالت کند و این مسئله مهمی است که قوای سه گانه در وظایف یکدیگر دخالت نکنند و جلوی پیشرفت کشور را نگیرند.

امام جمعه زرند در پایان خطبه ها گفت: روز چهارشنبه ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر است که تبریک عرض میکنیم خدمت دختران این انقلاب و مرز و بوم که ان شاالله الگوی خود را حضرت معصومه (س) قرار دهند.

بردسیر: انصاف زمینه ساز عدالت است

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر ضمن تسلیت شهادت امام صادق علیه السلام به سیره و‌ مکتب ایشان اشاره کرد و  گفت: امام صادق علیه السلام همواره بر اجرای فضیلت اخلاقی انصاف در جامعه تاکید داشت.

وی بر لزوم  رعایت همگانی اصل انصاف تاکید کرد و افزود: تا فضیلت اخلاقی انصاف در جامعه اجرایی و فرهنگ نشود دولت هر چه تلاش کند در بحث معیشت و اقتصاد نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود بنابراین  همه ی بازاریان و دلالان، تولیدکنندگان و مردم باید اصل انصاف را رعایت کنند.

حجت الاسلام کرمانی بیان کرد: آنچه در حوزه معیشت ما ضرورت و اهمیت دارد، انصاف است زیرا انصاف زمینه ساز عدالت است و یکی از وظایف ما نسبت به دیگران است، اول در خانه و خانواده بعد هم در جامعه و متناسب با مسئولیت های که  بر عهده داریم.

وی با اشاره به روز جهانی بدون دخانیت، از افزایش نگران کننده گرایش زنان به مصرف دخانیت و شکستن قبح‌مصرف دخانیات به ویژه مصرف قلیان و کاهش سن مصرف  ابراز تاسف کرد و گفت: آمار  تلفات جانی در اثر مصرف دخانیات و هزینه های سنگین درمانی به خاطر عوارض مصرف دخانیات باورنکردنی است.

وی آسیب های مصرف مواد مخدر  را فراتر از بحث سلامت و معیشت دانست و تشریح کرد: معضلات و آسیب هایی که باید در حوزه فرهنگ و اجتماع  دیده شود بسیار وسیع تر است که نیاز به برنامه ریزی و چاره اندیشی دارد.

امام جمعه بردسیر در پیش بودن ولادت فاطمه معصومه سلام الله علیها را گرامیداشت و افزود: ما افتخارمان اینست اگر حوزه علمیه ای شکل گرفت و اگر امامی از این حوزه برخاست و  انقلابی شگل گرفت در سایه کریمه اهل بیت است و روایات فراوانی در بزرگداشت مقام و زیارت ایشان وارد شده است و نامگذاری این روز به نام روز دختر، بهانه ای است برای توجه ویژه به دختران، که در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حجت الاسلام کرمانی در پایان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری، ویژگی های یک‌نماینده انقلابی را بازگو کرد و افزود: مجلس انقلابی مجلسی است که نمایندگانش ساده زیستی،  مردمی بودن، اجتناب از فساد و تبعیض و  پایبندی به قانون اساسی را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند و البته طبق توصیه و تاکید حضرت آقا نمایندگان ضمن تعامل، مشورت و همکاری با دولت از دخالت در انتصابات دولتی اکیدا پرهیز کنند.

ریگان: نسل دهه ۸۰ و ۹۰ در مسیر انقلاب قدم‌های استواری برداشته اند

حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ریگان با اشاره به میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت تصریح کرد: دختران شاداب، مادران شاداب آینده خواهند بود.

وی تاکید کرد:  البته ورزش باید در شان و منزلت بانوان باشد و نجابت آنان نباید هیچگاه زیرسوال نرود.

رضا زاده با اشاره به ضرورت راه اندازی پارک بانوان در شهر ریگان عنوان کرد: مسئولان شهرستان تلاش کنند مکان اختصاصی برای بانوان در شهرستان برنامه ریزی شود.

امام جمعه ریگان همچنین بیان کرد: نسل دهه ۸۰ و ۹۰ در مسیر انقلاب و رهبری قدم‌های استواری برداشتند.

وی در ادامه به روز جهانی بدون دخانیات نیز اشاره و بر ضرورت فرهنگ سازی و پیشگیری از مصرف دخانیات تاکید کرد.

فاریاب: امام صادق(ع) اعلم ترین و داناترین فرد زمان خود بود

حجت‌الاسلام بهبودی ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: اگر بخواهم از ائمه الگو بگیریم و زندگی همراه با آرامش داشته باشیم، باید در صراط مستقیم گام برداریم اهل بیت علیهم السلام صراط مستقیم هستند.

خطیب موقت نماز جمعه فاریاب ابراز کرد: یک زمانی حکومت بنی امیه از بین رفته و حکومت جدید روی کار آمده و فرقه های زیادی بوجود آمده بود؛ در چنین وضعیتی امام صادق علیه السلام وارد شدند و سایر گروه ها را جذب خود کردند؛ امام صادق علیه السلام اعلم ترین و داناترین فرد زمان خود بود.

حجت‌الاسلام بهبودی ولادت بانوی بزرگ اسلام حضرت معصومه(س) و روز دختر را تبریک گفت و بیان کرد: امیدواریم دختران ما الگوی زندگیشان، این بانو باشد.

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای پیام/م
 




انقلابی بودن از مصادیق از خود گذشتگی است/ مجاهدت در راه خدا از عوامل پیروزی در تمامی عرصه هاست/ بشریت مدیون امام صادق(ع) است

منبع:آرمـان
? انقلابی بودن از مصادیق از خود گذشتگی است/ مجاهدت در راه خدا از عوامل پیروزی در تمامی عرصه هاست/ بشریت مدیون امام صادق(ع) است